AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #1 Skrevet 3. april 2024 Jeg har ingen dyr, jeg omgås ikke og er heller ikke hjemme hos noen med dyr, men likevel har jeg hatt slike stikk de siste to ukene. Og det kommer stadig flere når jeg sitter i sofaen. Alt er vasket på 60 grader, sofaen er renset og vasket, tepper og puter er byttet ut. Likevel skjer dette ennå. Jeg har smurt med eurax og tar allergitablett uten hell. Noen som vet hva dette kan komme av? Anonymkode: 9db6b...2d9
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #4 Skrevet 3. april 2024 Kingelbitt, lopper Anonymkode: 40c30...b60
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #5 Skrevet 3. april 2024 Hvorfor reagerer ikke de andre jeg bor med? Anonymkode: 9db6b...2d9
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #6 Skrevet 3. april 2024 Hvordan bli kvitt dette når jeg allerede har støvsugd alt og vasket alt på 60 grader Anonymkode: 9db6b...2d9
Miewyn77 Skrevet 3. april 2024 #7 Skrevet 3. april 2024 Har du katt, hund? Fuglereir i nærheten av huset? Ligger bittene flere sammen? Det er mest sannsynlig fuglelopper, noen reagerer mer enn andre.
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #9 Skrevet 3. april 2024 Miewyn77 skrev (3 minutter siden): Har du katt, hund? Fuglereir i nærheten av huset? Ligger bittene flere sammen? Det er mest sannsynlig fuglelopper, noen reagerer mer enn andre. Ingen dyr i det hele tatt, pga astma og allergi omgås jeg ikke dyr. Har heller ikke vært hos folk med dyr pga dette. Enkelte steder tett sammen, andre steder ikke. Hovner opp noen plasser så de blir ganske store. svartkatt skrev (2 minutter siden): Har du elveblest/urticaria? Har slitt med dette ved bruk av antibiotika, men har ikke brukt det på evigheter. Anonymkode: 9db6b...2d9
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #10 Skrevet 3. april 2024 Fuglelopper kan komme fra reir i nærheten, må ikke ha dyr for å få dette. Anonymkode: 675fc...1e7 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #11 Skrevet 3. april 2024 Fuglelopper, kan komme inn et vindu blandt annet. støvsug nøye. Alle kriker og kroker, madrass og dyner og puter. Støvsug også i mellom vegg og madrass, under overmadrass osv. vask dyner etterpå på 60 grader. Blir det ikke borte da, så må du bestille legetime. Det er ikke veggdyr. De etterlater seg et annerledes bitt Anonymkode: 1fadc...d3e
Forundret.. Skrevet 3. april 2024 #12 Skrevet 3. april 2024 Leste nylig at fuglelopper kan kravle opp husvegg og inn ventiler, vinduer o.l
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #13 Skrevet 3. april 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hvorfor reagerer ikke de andre jeg bor med? Anonymkode: 9db6b...2d9 Hvis de ikke deler seng med deg så reagerer de ikke. De slår seg gjerne ned i sengen, vandrer ikke rundt i huset Anonymkode: 1fadc...d3e
mimifin72 Skrevet 3. april 2024 #14 Skrevet 3. april 2024 Ser ut som elveblest. Elveblest klør MYE. Snakk med lege, så du kan få antihistamin
svartkatt Skrevet 3. april 2024 #15 Skrevet 3. april 2024 Jeg får hvertfall lignende greier iblant. Det ser ikke ut som stikk eller bitt, synes jeg.. Har forresten husstøvmidd allergi også.. kunne vært det og. Har egentlig aldri fått med meg hvordan det arter seg bortsett fra kløe.. Men sånne bulker og blemmer virker mer å være pga varme eller stress, eller ingen spesiell grunn.. Elveblest er ikke til å bli klok på.
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #16 Skrevet 3. april 2024 Fuglelopper var det første jeg også tenkte på. Ville vasket systematisk gjennom alt av klær, pledd, sengetøy etc. Ha ren og skitten sone etter hvert som du vasker deg gjennom. Pluss støvesuge og vaske alt grundig, bytt støvsugerpose etter hver støvesuging. Hadde fuglelopper en gang, og gjorde dette regimet. Ble kvitt det da. Anonymkode: 15801...58d
Miewyn77 Skrevet 3. april 2024 #17 Skrevet 3. april 2024 Gode nyheten om det er fuglelopper er at dør etter et par uker. Kortison salve hjelper. Sjekk rundt huset og trær rundt at det ikke er gamle fuglereir eller fuglehus der. I så fall bør de fjernes ASAP.
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #18 Skrevet 3. april 2024 Siden det er april, og stikkene ligner så tror jeg det er fuglelppper. De kan komme noen uker i mars- april. Så forsvinner de. Men det er ille når det står på. Det hendte her, og startet med min datter, så meg...mens den ene datteren min ikke reagerte. Hun reageren ikke på mygg heller. Det skjedde like etter at vi hadde tatt over huset her. De kom aldri tilbake heldigvis. Anonymkode: d9019...0fb
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #19 Skrevet 3. april 2024 Fuglelopper er nok mer sannsynlig enn veggedyr. Ofte blir bare en person bitt. Kjøp Permetrin på Obs/Jula og spray rundt alle vinduene ute, dør rammer og inni alle ventiler. Om loppene kommer i kontakt med dette vil de dø. Slik unngår du at flere lopper kommer inn. Har dette pågått over måneder, og gradvis blitt verre, så ville jeg lent mer mot at det kan være veggedyr. Anonymkode: fe1d7...770 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå