Gå til innhold

Hadde du noen venner da du var liten, som du har forstått nå i voksen alder, ikke hadde det så bra hjemme?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde et par venner da jeg var liten, som jeg har forstått nå som jeg ble voksen, ikke hadde det så godt hjemme. 

Hun ene viste det seg å ha en ganske alkoholisert far. Jeg forstår jo nå hvorfor hun alltid måtte sjekke før vi kunne gå inn, og hvorfor det ofte ikke passet. Jeg ser jo også hvorfor hun og mor veldig gjerne ville at jeg skulle være med på ferie, for da drakk ikke far. 

Denne vennen hadde en meget trøblete ungdomstiden, men ingen meldte fra om hvordan hun hadde det hjemme. Huff, egentlig grusomt å tenke på hvordan hun slet. 

En annen venn hadde en far som var bipolar. Vi andre syntes jo han var kjempe artig, mens min venn syntes ikke det. Han viste jo hva som var i vente. Den faren var også med jevne mellomrom på "forretningsreiser".

Denne vennen taklet ikke barndommen han hadde hatt, og valgt å avslutte alt da han var i 20 årene.  

De voksne rundt oss måtte jo ha visst, men ingen gjorde noe.  Det er trist å tenke på.  

Anonymkode: 83471...603

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg hadde en veldig god venn på barneskolen som ikke hadde det så greit hjemme. Jeg husker at han brukte å sitte barnevakt når vi bare var i 8-9 års alderen for små søsken i 2-3 års alderen. Hjemme hos han var det alltid veldig rotete, de hadde aldri middag på bordet og det stod tomme ølflasker over alt. Husker også at jeg var redd hver gang stefaren kom hjem fordi han var så høylytt, ropte og smalt med dørene. Min venn var alltid klassens klovn og gjorde seg alltid til. Han hadde ofte blåmerker og sår her og der, men alltid en vilter forklaring på hva som hadde skjedd. I ettertid kom det frem at foreldrene alltid forlot dem og dro ut på fest, lå som regel døddrukken ett eller annet sted. Stefaren var i tillegg voldelig. Har også kommet frem i ettertid at "alle" visste hvordan det var men ingen ville blande seg ☹️

Den dag i dag er han dessverre narkoman og har flere selvmordsforsøk bak seg.

Anonymkode: 5e499...26c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...