Gå til innhold

Krigen i Ukraina skyld i lang saksbehandlingstid på klager i NAV?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Å klage på vedtak fra NAV har alltid vært en prøvelse. Men de siste par årene har behandlingstidene slått alle rekorder.

Flere både i og utenfor NAV oppgir krigen i Ukraina som årsak til de lange ventetidene.

Jeg vet krigen påvirker det meste i samfunnet. Jeg vil bare forstå nøyaktig hvordan det henger sammen. Helt konkret.

Kan noen forklare?

Anonymkode: 4d5d0...20e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har aldri hørt det oppgitt som grunn. Underbemanning og korrigeringer av feil fra koronatiden derimot..

Anonymkode: 90bb1...47d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Forklaring:  Skal man trolle, så må man basere seg litt på fakta. Ikke vide eventyr. Så slutt med kilder fra livets harde skole i trollingen. 

Anonymkode: 28f72...a85

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vil tro flyktninger skaper økt arbeid for NAV?

Anonymkode: ccb28...a61

Skrevet

Jeg har faktisk blitt litt imponert over hvor mye ulikt en har sagt går sakte pga krigen i Ukraina. Jeg har litt med hjelpemidler å gjøre, og det er gjerne noe som produseres nedover der, enten helt eller delvis, men jeg er usikker på hvor mye, og om oppgitt grunn er den reelle grunnen. Leveringsproblemer på både det ene og det andre begrunnet med «Krigen i Ukraina». 

Ellers har vel NAV fått mer å gjøre med flyktninger, og det kan være interne som er flyttet til å jobbe med det og færre på andre saker. Ikke sikker, bare tenker høyt her. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Forklaring:  Skal man trolle, så må man basere seg litt på fakta. Ikke vide eventyr. Så slutt med kilder fra livets harde skole i trollingen. 

Så lei av dette trollmaset i hver eneste tråd.

Anonymkode: e4656...48d

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Så lei av dette trollmaset i hver eneste tråd.

Anonymkode: e4656...48d

Ja. For dere med livets harde skole klarer jo ikke skille hva som er virkeligheten mot hva som er trolling. Så skjønner jo du er lei. Personlig så tror jeg dette og mange andre tråder er trolling, for jeg kan ikke forestille meg at det finnes så mange personer her i landet mef null forståelse for alt.

• Liker 1
Skrevet

Saksbehandlingstid på klage skyldes for lav bemanning med tanke på mengden klager som skal behandles. Har null og niks med Ukraina og gjøre.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke hørt det har med Ukraina å gjøre men det har blitt lengre saksbehandlingstiden på det meste, desverre. Både uføretrygd og aap har behandlingstiden økt mye siste året. 

Vet ikke om de har ett enkelt svar på det, men er nok rn kombinasjon av at det har vært nedbemanning/ innstramming i avdelingene som arbeider med vedtak og at det har blitt et økt trykk på nav i det siste blant annet grunnet økt sykdom i samfunnet i tiden etter corona, økt trykk på sosialtjeneste grunnet flere sliter med økonomien og selvfølgelig flere flyktninger. 

Men det er jo mange ulike deler av nav som arbeider med ulike deler av ansvarsomtådene så det ene har ikke nødvendigvis  direkte innvirkning på det andre.  Detcer jo mulig Nav har gjort omfosponeringer og flyttet stillinger mellom avdelingene for å ta bort trøkket noen steder. Eller bare fjernet stillingene for å spare/ ikke går over budsjett. 

Anonymkode: b2736...a4d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...