Gå til innhold

Ter det like egoistisk å velge å bli gravid alene i Danmark?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bryr meg ikke men en venninne gjorde det mye. Synes dere det er like egoistisk ovenfor barnet å dra til Danmark å bli gravid med donor? Jeg har en venninne som har sagt i mangen år hun skal vente til hun finner en god mann som hun vet kommer til å være der for barnet fordi det å ta sjangsen er egoistisk ovenfor barnet som må vokse opp uten far. Hun har sett ned på alenemødre som fikk barn med dumme menn som ikke ville være der for barnet og at barna kommer til å få problemer.  Men NÅ når det er forsent sier hun at hun skal hun nå dra til Danmark og bli gravid alene. Plutseligt betydde den moralen ingenting. Jeg er litt irritert siden så lenge hun har vært arrogant på denne måten har jeg vært alenemor og måtte hørre på det syte og skrytet hvor mye bedre hun er på det område også snur hun rett rundt.

Anonymkode: 55657...fc3

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Folk som ikke finner seg en partner får adoptere. Det er allerede ALT for mange barn her i verden.

Anonymkode: 730b3...661

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Folk som ikke finner seg en partner får adoptere. Det er allerede ALT for mange barn her i verden.

Hvis du vil at muslimene skal ta over så ja. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Det er mange som ønsker å bære frem barnet selv, og ikke alle kan/vil adoptere. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker said:

Too late, har du ikke sett fødselstallene (ssb.no) for norske kvinner? Ikke særlig positiv lesning for samfunnet.

1,4 per kvinne, vi utrydder oss selv om vi fortsetter slik.

Anonymkode: 98fd4...b4d

AnonymBruker
Skrevet

Det er på ingen måte egoistisk å reise til Danmark for å bli gravid som enslig. 

Men hvorfor ikke gjøre det i Norge nå når det er lovlig? 

Anonymkode: 048ac...f1a

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Jeg skjønner ikke helt logikken her. Barn tar seg oftest til seg religion i hjemmet og jeg set ikke at TS er muslim. I så fall vil jo et barn unnfanget med donor også bli muslim?

…eller er det kanskje i ivaretakelsen av den rene, ariske rasen bekymringen egentlig ligger?

Anonymkode: 73fc0...d1f

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at hun får gjøre som hun vil selv og at du som er hennes venninne heller bør støtte valget hennes og være der for henne, det blir sikkert ikke lett å være alenemor men det er hun nok klar over og forberedt på ;) men veldig spesielt at hun har uttrykt den negative holdningen mot alenemødre tidligere da, kan skjønne at du blir litt irritert også🙈

Anonymkode: 37f30...a4b

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skulle det være det? Er det noe mindre egoistisk å få barn i partnerskap? De fleste har vel de samme motivene for å ønske barn.

Tenk så mange barn som blir til i dysfunksjonelle, ressurssvake familier. Er det egoistisk av disse å få barn? Eller barn som i praksis vokser opp uten far fordi han ikke er i bildet. Bare i min omgangskrets kjenner jeg flere med fedre som aldri var interessert. Tror ikke det føles noe bedre for barnet å bli avvist av sin egen forelder, enn å ikke ha en far.

Det kan være mange årsaker til å få barn med donor. Finner man ikke den riktige og har sterkt barneønske og ressursene til å ta seg av et barn, synes jeg det er flott at dette er en mulighet :)

Anonymkode: 35e84...3a2

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ett barn som er så ønsket er det flere som skulle ønske seg at foreldrene tenkte. Alenemor er man jo uansett om man går fra en partner eller om man får det alene med donor. La henne få erfaringen og tid, så tror jeg skuta snur. 

Anonymkode: edf8e...ee4

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Too late, har du ikke sett fødselstallene (ssb.no) for norske kvinner? Ikke særlig positiv lesning for samfunnet.

1,4 per kvinne, vi utrydder oss selv om vi fortsetter slik.

Anonymkode: 98fd4...b4d

Da regner jeg med at du synes det er bra at TS' venninne tar ansvar.

TS; nei, jeg synes ikke det er egoistisk. Men jeg synes dere begge kan holde dere for gode til å rakke ned på enslige mødre, uavhengig hva barnet er et resultat av. Jeg håper ikke dere har tenkt å overføre den slags meninger på barnet.

Jeg krysser fingrene for venninna di, jeg tipper hun setter pris på å ha deg som ekstra tante til barnet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja for det er jo bare bare å adoptere :fnise:

Anonymkode: e3100...290

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Problemet her er dobbeltmoralen til venninna di, ikke familieplanleggingen hennes.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Nymerïa skrev (1 time siden):

Da regner jeg med at du synes det er bra at TS' venninne tar ansvar.

TS; nei, jeg synes ikke det er egoistisk. Men jeg synes dere begge kan holde dere for gode til å rakke ned på enslige mødre, uavhengig hva barnet er et resultat av. Jeg håper ikke dere har tenkt å overføre den slags meninger på barnet.

Jeg krysser fingrene for venninna di, jeg tipper hun setter pris på å ha deg som ekstra tante til barnet.

TS ser vel ikke ned på enslige mødre, hun er jo alenemor selv?

Anonymkode: 59ede...c5b

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes nå det er litt artig at man er super-kresen på det å finne seg en mann å få barn med, men når det kommer til donorsæd så aner man jo ikke hvordan mannen ser ut etc. Tenk om han er stygg som f, og en skikkelig slask med dårlig genetikk😅 Logikken der henger ikke helt på greip når kvinner som oftest stiller så skyhøye krav til hvilken mann de vil ha barn med.

Anonymkode: ae0c7...efc

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Synes bare det er fint at folk gjør det! Hvorfor gamble med barnedrømmen som kvinne når det finnes en løsning som ikke krever å vente i åresvis på en mann?

Anonymkode: 68af1...a9e

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg synes nå det er litt artig at man er super-kresen på det å finne seg en mann å få barn med, men når det kommer til donorsæd så aner man jo ikke hvordan mannen ser ut etc. Tenk om han er stygg som f, og en skikkelig slask med dårlig genetikk😅 Logikken der henger ikke helt på greip når kvinner som oftest stiller så skyhøye krav til hvilken mann de vil ha barn med.

Anonymkode: ae0c7...efc

Kanskje du burde revurdere den "logikken". Med donorsæd så slipper de nettopp å måtte forholde seg til den mannen.

En mann med dårlig genetikk hadde ikke fått lov å donere. Det stilles visse krav til fysisk og psykisk helse.

Og det er bedre alene enn med noen man ikke trives med.

Anonymkode: f19c0...b8f

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Syns det er bra det finnes alternativer som singel. 

Det er vanlig å lære med tiden, alle er ikke like flinke til å se flere sider av en sak, før det blir relevant for eget liv. Synd hun dømte det før, men det er ikke noe galt at hun planlegger det selv nå. Men dumt om hun har vært årsak til å stoppe noen andre fra å gjøre det samme.

Anonymkode: 29203...6ec

Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Ah den klassiske "det er bare å adoptere"

😂😂😂

AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker said:

Kanskje du burde revurdere den "logikken". Med donorsæd så slipper de nettopp å måtte forholde seg til den mannen.

En mann med dårlig genetikk hadde ikke fått lov å donere. Det stilles visse krav til fysisk og psykisk helse.

Og det er bedre alene enn med noen man ikke trives med.

Anonymkode: f19c0...b8f

Dårlig kjente gener gjør at du ikke får donere. Ukjente generelt nekter ingen 

Anonymkode: b4057...919

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...