AlternativX Skrevet 3. april 2024 #1 Skrevet 3. april 2024 Skal selge leiligheten min på 68 kvm snart. Det er en 3 roms i god stand. Badet er ikke pusset opp siden 2008, men flislagt i lyse fliser. Jeg bor i en by, men ikke storby. Markedet har vært litt svingende her, men i følge megler er leiligheten lettsolgt. Vil selvsagt ha mest mulig for den da jeg skal kjøpe hus. Noen som har tips til hvordan leiligheten skal se mest mulig innbydende ut? Regner med jeg bør fjerne en del personlige eiendeler i alle rom. Ser jo en del boligannonser har pådekt spisebord. Men dette ser kanskje litt rart ut åå ei visning. Lyst og nøytrale håndduker på badet? Friske blomster på stua? Tips mottas gjerne!
Million Skrevet 3. april 2024 #2 Skrevet 3. april 2024 Er det styling for bildene du tenker på, eller styling for visningene? Det er litt vanskelig å beholde en bolig man bor i helt stivstriglet over tid, så bildene mener jeg bør være mest gjennomtenkt styling for, da de lokker folk til å komme. Til bildene kan du godt ha festdekket bord og friske blomster i vase her og der. Fjern alle personlige bilder og foto av barn, slektninger, deg selv. Gjem dem i boden eller noe. Har du mye pyntegjendstander, begrens det til en fjerdedel av hva du pleier å ha. Kun noen få utvalgte får bli. Fjern skittentøyskurver så de ikke er synlige på bildene. Fjern alle spor av eventuelle kjæledyr, de skal ikke være med verken på bilder eller visning. Husk at folk på visning kan finne på å åpne både skuffer og skap, så sørg for at verdisaker, pass, id-kort og ting du ikke vil skal bli borte, er fjernet før visning og lagt på et trygt sted. Legg alt sånt i en kasse for eksempel, og sett kassen hos noen du stoler på (kjæresten, en venninne, foreldre) Fordi folk åpner skap og skuffer, ikke dytt dem fulle av alt rot du har ryddet vekk så det omtrent ramler ut når noen åpner skapdøren.... Alt du rydder midlertidig vekk kan du fylle i en varebil du låner, og så parkerer du varebilen et stykke unna leiligheten på visningene. Så bare kjører du den hjem igjen når visningen er over og tar inn tingene. Fjern alle gamle dvd'er og slikt om du har, så hyller og skap er ryddige og fri for sånt Kjøp noen lekre nye og fluffy håndklær som matcher badet og legg frem strategisk der inne, heng opp. Kanskje såpedispenser til vasken i samme farge også eller i en lekker glassflaske? (ikke ha Palmolive pumpen fra Rema stående på vasken...) 1
AlternativX Skrevet 3. april 2024 Forfatter #3 Skrevet 3. april 2024 Million skrev (14 minutter siden): Er det styling for bildene du tenker på, eller styling for visningene? Det er litt vanskelig å beholde en bolig man bor i helt stivstriglet over tid, så bildene mener jeg bør være mest gjennomtenkt styling for, da de lokker folk til å komme. Til bildene kan du godt ha festdekket bord og friske blomster i vase her og der. Fjern alle personlige bilder og foto av barn, slektninger, deg selv. Gjem dem i boden eller noe. Har du mye pyntegjendstander, begrens det til en fjerdedel av hva du pleier å ha. Kun noen få utvalgte får bli. Fjern skittentøyskurver så de ikke er synlige på bildene. Fjern alle spor av eventuelle kjæledyr, de skal ikke være med verken på bilder eller visning. Husk at folk på visning kan finne på å åpne både skuffer og skap, så sørg for at verdisaker, pass, id-kort og ting du ikke vil skal bli borte, er fjernet før visning og lagt på et trygt sted. Legg alt sånt i en kasse for eksempel, og sett kassen hos noen du stoler på (kjæresten, en venninne, foreldre) Fordi folk åpner skap og skuffer, ikke dytt dem fulle av alt rot du har ryddet vekk så det omtrent ramler ut når noen åpner skapdøren.... Alt du rydder midlertidig vekk kan du fylle i en varebil du låner, og så parkerer du varebilen et stykke unna leiligheten på visningene. Så bare kjører du den hjem igjen når visningen er over og tar inn tingene. Fjern alle gamle dvd'er og slikt om du har, så hyller og skap er ryddige og fri for sånt Kjøp noen lekre nye og fluffy håndklær som matcher badet og legg frem strategisk der inne, heng opp. Kanskje såpedispenser til vasken i samme farge også eller i en lekker glassflaske? (ikke ha Palmolive pumpen fra Rema stående på vasken...) Takk for tips!😃 Jeg tenkte forsåvidt begge deler! Styling før bildetaking og visning. Hva med senga? Bør jeg ha et sengeteppe over? Fluffy puter?
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #4 Skrevet 3. april 2024 AlternativX skrev (2 timer siden): Takk for tips!😃 Jeg tenkte forsåvidt begge deler! Styling før bildetaking og visning. Hva med senga? Bør jeg ha et sengeteppe over? Fluffy puter? Tips er å bla deg rundt på finn, å se hva andre har gjort på bilder. Man kan komme unna med kun dyne om man har dobbeltdyne med pent sengetrekk, ken de aller fleste har sengeteppe. Puter bør stå i stil med resten av rommet. Omtrent alle personlige eiendeler bør fjernes, både før bilder og før visninger. Anonymkode: 52075...ac8 3
AlternativX Skrevet 4. april 2024 Forfatter #5 Skrevet 4. april 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Tips er å bla deg rundt på finn, å se hva andre har gjort på bilder. Man kan komme unna med kun dyne om man har dobbeltdyne med pent sengetrekk, ken de aller fleste har sengeteppe. Puter bør stå i stil med resten av rommet. Omtrent alle personlige eiendeler bør fjernes, både før bilder og før visninger. Anonymkode: 52075...ac8 Ok, skal se rundt på finn og google litt!
Mperle Skrevet 4. april 2024 #6 Skrevet 4. april 2024 Mange gode og praktiske tips fra @Million ovenfor her! Lurt å titte på Finn og se hvordan andre objekter er stylet. Minst mulig dill dall, kanskje fjerne møbler og annet som vil gjøre at leiligheten fremstår mer romslig/luftig. En pent og «riktig» stylet leilighet slik meglerne ønsker det er gjerne totalt «ubeboelig» men visstnok det som får folk på visning 😅 På badet ville jeg fjernet alt av sjampo/såpe i dusj. Ha kun fremme en fin håndsåpe på vask, kanskje et duftlys og et fresht håndkle. Friske blomster og en stor skål med lime slår sjelden feil 🙂😅
AnonymBruker Skrevet 4. april 2024 #7 Skrevet 4. april 2024 Live Love Laugh skilt Anonymkode: d75c8...e7c
exictence Skrevet 4. april 2024 #8 Skrevet 4. april 2024 Rent og åpent. Ikke for mye ting og møbler. Mest mulig nøytralt. Noen få friske blomster og kanskje et innbydende fruktfat
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå