Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Egentlig burde det være enkelt å avslutte forholdet mitt til samboeren min. Han har gjort mot meg som jeg rett og slett ikke klarer å komme over, jeg klarer ikke å ha sex mer, og så er det mye annet som har tatt livet av følelsene mine, selv om jeg jo er glad i han. 

Han sier han vil få det til å fungere, men da må jeg forandre måten jeg gjør ting på. Jeg må endre hvordan jeg er med barna (har barn som krever en del tilrettelegging, men dette er aldri noe jeg har lagt på han), jeg må være mer sånn og slik, vi må ha mer intimitet, osv. Det er hele tiden JEG som må endre på ting med meg. 

Jeg har så lyst å si til han at det han gjorde mot meg, er noe jeg har fått store problemer med. Men jeg KLARER ikke! Hver gang jeg skal si noe, så fryser jeg til. Får ikke frem et ord. Jeg er dårlig på å snakke, fordi jeg er redd for å gjøre slik at noen blir lei seg🤦‍♀️ 

Han har en fremtoning som gjør at jeg føler meg redd. Jeg vet at han aldri ville vært voldelig mot meg med vilje, men alikevell så kjenner jeg på denne følelsen. 
Når jeg er alene så kjenner jeg at jeg er ferdig, og det kjennes helt greit. Men når han begynner å snakke så begynner jeg å lure på om det er noe gale med meg, om det er sånn at jeg ikke kommer til å klare meg alene. Om jeg gjør en kjempefeil.. 

Anonymkode: 3512b...b4e

• Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Noen som har kjent på dette? Hva gjør jeg? Hvordan blir jeg tøffere?

Skrevet (endret)

Kanskje si rett ut etter man har en te eller kaffekopp. Det er helg, ingen planer kommende. Kanskje sol ute.

"Jeg tror jeg ønsker en pause i forholdet"...

Og bare se hva som skjer 😮, vet det er skummel følelse av at hva som skjer etterpå, men da har du hoppet uti, som man gjør med svømming i havet.

Om du synes det er lettere å skrive, så kan du skrive det på en lapp, å gi den til han, men denne tror jeg hadde prøvd å sagt om du får til.

Endret av Aeris
AnonymBruker
Skrevet

Du trenger ikke fortelle han alt du føler er galt om du har tenkt til å avslutte. Det viktigste er at du kommer deg ut. En måte å gjøre det på er å planlegge alt det praktiske rundt det som økonomi og hvor du skal bo og hvordan du skal klare deg. Hva du har lyst til å bruke tiden din på. Har du et støtteapparat rundt deg? Familie, venner?

Anonymkode: e6b71...52d

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Egentlig burde det være enkelt å avslutte forholdet mitt til samboeren min. Han har gjort mot meg som jeg rett og slett ikke klarer å komme over, jeg klarer ikke å ha sex mer, og så er det mye annet som har tatt livet av følelsene mine, selv om jeg jo er glad i han. 

Han sier han vil få det til å fungere, men da må jeg forandre måten jeg gjør ting på. Jeg må endre hvordan jeg er med barna (har barn som krever en del tilrettelegging, men dette er aldri noe jeg har lagt på han), jeg må være mer sånn og slik, vi må ha mer intimitet, osv. Det er hele tiden JEG som må endre på ting med meg. 

Jeg har så lyst å si til han at det han gjorde mot meg, er noe jeg har fått store problemer med. Men jeg KLARER ikke! Hver gang jeg skal si noe, så fryser jeg til. Får ikke frem et ord. Jeg er dårlig på å snakke, fordi jeg er redd for å gjøre slik at noen blir lei seg🤦‍♀️ 

Han har en fremtoning som gjør at jeg føler meg redd. Jeg vet at han aldri ville vært voldelig mot meg med vilje, men alikevell så kjenner jeg på denne følelsen. 
Når jeg er alene så kjenner jeg at jeg er ferdig, og det kjennes helt greit. Men når han begynner å snakke så begynner jeg å lure på om det er noe gale med meg, om det er sånn at jeg ikke kommer til å klare meg alene. Om jeg gjør en kjempefeil.. 

Når en person stadig kritiserer deg for å være deg selv og at det du gjør er galt så er denne personen ikke noe du bør gi mer energi spør du meg. Denne personen tråkker deg ned og gir deg null mestringsfølelse. Du kommer aldri til å bli bra nok for denne personen. Vil du ha det sånn i 10 år til? Hva tror du slikt gjør med deg over tid? 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår veldig godt hvordan du har det! Jeg er selv i et forhold jeg vil ut av, og selv om vi ikke er samboere synes jeg det er fryktelig vanskelig. Han har også en fremtoning som du beskriver, han blir fort hissig og høyrøstet. Jeg har "klart" å gjøre det slutt et par ganger, men han hanker meg alltid inn igjen. Han vet nøyaktig hva han skal si for at det skal vrenge seg i samvittigheten min :(.

Jeg er ikke engang redd for å bli alene, tvert imot gleder jeg meg veldig til det. Det er bare det å stå i bruddet og faktisk klare å gjennomføre det som skremmer meg. Jeg har i alle fall lært til neste gang at man ikke må vakle i trua - når du tar den samtalen med ham må du være fast bestemt på at det er over. Ellers blir du nok sittende som meg, langt på overtid.

Anonymkode: f78ea...7fe

Skrevet

Å gå er aldr enkelt. Heier på deg. Du får en bedre hverdag etterpå.  Men du må gjennom omsorgvalg i ettertid  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...