Gå til innhold

Frekt å spørre kollega om å sitte på til jobb?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vi bor rett i nærheten av hverandre, tar to tre minutter å gå, bilen min er på verksted. Frekt å spørre om å sitte på til jobb?

Anonymkode: a2503...557

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Bare å spørre det🥰 men betal for deg!

Anonymkode: db2d2...4ed

• Liker 15
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart det ikke er frekt, du kan jo legge til at du skjønner godt om vedkommende ønsker stillheten ved å kjøre alene og tilby å betale litt.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Bare å spørre det🥰 men betal for deg!

Anonymkode: db2d2...4ed

Hvor mye burde jeg betale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg spør aldri om slikt for jeg hater å ha folk med meg i bilen tidlig på morgenen. 

Hvis noen hadde spurt meg, som i dette tilfelle fordi bilen er på verksted, hadde jeg sagt ja fordi jeg har følt meg slem ved å si nei og så blir andres problem mitt.

Anonymkode: 10ed7...49e

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så lenge det bare er en nødløsning en kort periode er det innafor å spørre. Men jeg har aldri giddet å samkjøre med noen da man blir veldig bundet både mht når man skal på jobb og når man skal hjem. Er man  syk så må man også kontakte den som skal sitte på i tillegg til arbeidsgiver, og har man planer om å dra motsatt vei en dag så må man ta hensyn til den som sitter på. 

Anonymkode: 68aee...31c

• Liker 22
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det er ikke frekt:) Personlig ville jeg tilbudt meg å betale, men hadde ikke tatt imot penger om det var meg som hadde blitt spurt😊

Anonymkode: 2a1ab...08b

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så lenge det bare er en nødløsning en kort periode er det innafor å spørre. Men jeg har aldri giddet å samkjøre med noen da man blir veldig bundet både mht når man skal på jobb og når man skal hjem. Er man  syk så må man også kontakte den som skal sitte på i tillegg til arbeidsgiver, og har man planer om å dra motsatt vei en dag så må man ta hensyn til den som sitter på. 

Anonymkode: 68aee...31c

Det er snakk om et engangs tilfelle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjentar meg selv. Det er blitt en utrolig trist verden vi lever i. I min krets hjelper vi hverandre. Ikke noe med å være alene i bilen og bare problemer med når og hvor. I et samfunn må vi hjelpe hverandre og være rause. En gang går hjelpen andre vegen. 

• Liker 14
  • Hjerte 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Helt greit å spørre for et par dager. Men ikke fast. Det er nå min mening. Man hjelper hverandre i et knipetak.

Anonymkode: 8d233...bd4

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er snakk om et engangs tilfelle. 

Da hadde jeg spurt om det passet :). 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kan fint spørre, og om det ikke er engangs tilfellet, så gjerne tilby deg å betale i samme setning.

Men om du har ett par minutter og gå.... Og bilen din skal vel ikke være på verkstedet i mange måneder vel? Så kunne man jo benyttet anledningen til å heller få seg frisk luft???

Men gjerne spørr kollegaen din altså. Forvent ikke å få JA. Og hvor mye du eventuelt skal tilby å betale avhenger helt av hvor ofte du skal sitte på. Snakker vi tur/retur hver dag (anslått kontorjobb 8-16), så kan jeg fort si 200kr i uka for tort og svie.

Kollegaen din kan fort ha planer både til og fra jobb, who knows. Eller er rett og slett bare en av de som trenger tid alene før og etter jobb. En ting er om det hølje regner, så hadde jeg tilbudt folk å sitte på gratis, men hadde aldri forventet det samme i retur. 

Anonymkode: bbaed...8c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kan fint spørre, og om det ikke er engangs tilfellet, så gjerne tilby deg å betale i samme setning.

Men om du har ett par minutter og gå.... Og bilen din skal vel ikke være på verkstedet i mange måneder vel? Så kunne man jo benyttet anledningen til å heller få seg frisk luft???

Men gjerne spørr kollegaen din altså. Forvent ikke å få JA. Og hvor mye du eventuelt skal tilby å betale avhenger helt av hvor ofte du skal sitte på. Snakker vi tur/retur hver dag (anslått kontorjobb 8-16), så kan jeg fort si 200kr i uka for tort og svie.

Kollegaen din kan fort ha planer både til og fra jobb, who knows. Eller er rett og slett bare en av de som trenger tid alene før og etter jobb. En ting er om det hølje regner, så hadde jeg tilbudt folk å sitte på gratis, men hadde aldri forventet det samme i retur. 

Anonymkode: bbaed...8c7

Det tar et par minutter å gå til kollegaen, ikke til jobb...

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Betale for seg? Det er snakk om en gang..(!)

Anonymkode: a250c...4c6

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Vi bor rett i nærheten av hverandre, tar to tre minutter å gå, bilen min er på verksted. Frekt å spørre om å sitte på til jobb?

For hvor lang tid er det snakk om? En dag, ei uke eller hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Raven.Writingdesk skrev (Akkurat nå):

For hvor lang tid er det snakk om? En dag, ei uke eller hva?

En dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

En dag.

Da spør du selvfølgelig :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Så lenge det er kun for et par dager, og du vippser det du ville brukt på drivstoff selv, ser jeg ikke det store problemet. Så lenge det ikke blir en vane. Mange hater å ha med folk, meg selv inkludert, og jeg spør aldri kolleger med mindre det er helt krise.

Anonymkode: a2dac...720

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Går der ingen buss?

Anonymkode: 948fe...0c4

Ikke alle bor i storbyen, vi har ikke lokalbuss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...