AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #1 Skrevet 3. april 2024 I ditt forhold, hvem av dere har fasiten på det som er riktig og hva som er galt? la gjerne følge hvilket kjønn du er/identifiserer. Anonymkode: f1b95...0d8
Roci Skrevet 3. april 2024 #3 Skrevet 3. april 2024 Riktig og galt i forhold til hva da, TS? Jeg vet ikke helt om jeg skjønner spørsmålet, men utover det blir svaret mitt det samme som AB over her - ingen av oss. 2
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #4 Skrevet 3. april 2024 Roci skrev (2 minutter siden): Riktig og galt i forhold til hva da, TS? Jeg vet ikke helt om jeg skjønner spørsmålet, men utover det blir svaret mitt det samme som AB over her - ingen av oss. For eksempel verdier Anonymkode: f1b95...0d8
Mezzosoprena Skrevet 3. april 2024 #5 Skrevet 3. april 2024 Det finnes vel strengt tatt ingen fasit? 1 2
Roci Skrevet 3. april 2024 #6 Skrevet 3. april 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): For eksempel verdier Anonymkode: f1b95...0d8 Ok, da skjønner jeg. I likhet med @Mezzosoprena, tenker jeg at det egentlig ikke finnes noen fasit. Min samboer og jeg har i utgangspunktet svært like verdier og holdninger uten at vi dermed er enige i absolutt alt, men vi finner vanligvis et kompromiss om det er nødvendig. I andre tilfeller kan vi bli enige om å være uenige, uten å gjøre noen større sak ut av det. Det er ingen av oss som hevder å sitte med "fasiten" på hva som er riktig i forholdet vårt, og prøver å tvinge vår "sannhet" på den andre parten. 2
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #7 Skrevet 3. april 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): I ditt forhold, hvem av dere har fasiten på det som er riktig og hva som er galt? la gjerne følge hvilket kjønn du er/identifiserer. Anonymkode: f1b95...0d8 Google Anonymkode: a029f...0e7 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #8 Skrevet 3. april 2024 Ingen. Med mindre det er snakk om hvilken dato WW1 brøt ut, eller hvor lang tid det tok føraksjemarkedet tok seg opp igjen etter finanskrisen (jepp, det var dagens middag). Da er det Google. Anonymkode: ddc8a...e4e 3
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #9 Skrevet 3. april 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): For eksempel verdier Anonymkode: f1b95...0d8 Verdier snakket i mye om veldig tidlig i forholdet, det er jo fundamentet for at vi valgte livet sammen. Det har vi knapt hatt diskusjoner om de siste 20 årene. Anonymkode: ddc8a...e4e
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #10 Skrevet 3. april 2024 Begge. Vi prater oss fram til ting. I starten var han til tider rigid: livet burde leves på x og y måter. Veldig sånn micro manage og skulle gi meg tips om alt mulig. Noe var greit men det ble veldig mye, og han var ikke like åpen for innspill selv. Da ble jeg på et tidspunkt bitte litte grann førr- banna... og han ble stum og sjokket, hehe. Så svingte pendelen litt motsatt vei og han spurte meg om råd til alt mulig. Nå lærer vi av hverandre, samtidig som det er lov å være ulik. Anonymkode: cc1d1...e4a
Trolltunge Skrevet 3. april 2024 #12 Skrevet 3. april 2024 Ingen fasit på slikt, så vi må bli enige. Å bli enige kan også innebære å gi etter for den andres ønsker/behov. Det bytter vi rett og slett på, ganske naturlig egentlig, etter hvem noe betyr mest for. I tillegg til dette er det ofte kompromisser. Møtes på en slags halvvei. De absolutte grenser vi begge visste vi hadde angående ulikt tok vi opp ganske tidlig i vårt forhold, for dem var jo briste eller bære. Altså at vi begge måtte vite om hverandres for å kunne velge hverandre, med de absolutte grensene det innebærer. Må si at mange kompromisser vi har kommet frem til ble bedre enn det hadde blitt dersom ene av oss bestemte. En del slike ting er det vi begge er mest fornøyd med av alle avgjørelser vi har tatt sammen. 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #13 Skrevet 3. april 2024 Begge to, vi prater jo sammen og øser opp i ting dersom vi ser det ulikt. Gøy med andre perpektiver enn kun ditt eget. Men merker jo jo lengre vi er sammen jo likere blir vi jo. Anonymkode: d2fdb...f4b
SPOCA Skrevet 3. april 2024 #14 Skrevet 3. april 2024 Det er ingen fasit på slikt, det er sånt man blir enige om. F.eks verdier: vi har like verdier, dermed har begge fasiten på dette. Jeg kunne aldri blitt sammen med noen med andre verdier enn meg selv, derfor er dette heller ikke et spørsmål. Jeg er for øvrig kvinne.
AnonymBruker Skrevet 4. april 2024 #15 Skrevet 4. april 2024 Tenk så mye enklere politikken hadde vært hvis det fantes en fasit❤️ Anonymkode: 7cf88...6b5 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2024 #16 Skrevet 4. april 2024 Ingen av oss. Vi kommer frem til det sammen, avhengig av situasjonen og tema. Det kan også være situasjoner hvor det er hverken rett eller galt, vi er uenige, og det er helt greit. Anonymkode: 2bcf2...cd9
Rainstorm2.0 Skrevet 4. april 2024 #17 Skrevet 4. april 2024 Verdier er personlige, ergo er det ingen som har mer objektivt rett, men personlig har jeg naturligvis mer rett til å velge mine verdier, på samme måte som partner har rett til å velge sine. Når det gjelder konflikter, så er det vel av denne grunn det anbefales å velge noen som er relativ lik verdimessig. Om det er konflikt så avgjøres det vel helst av hvem det angår mest, eller en finner kompromiss som begge kan trives greit med. 2
luxifine Skrevet 4. april 2024 #18 Skrevet 4. april 2024 Vi er enig om en del grunnleggende, så det gjør jobben enklere. Er vi uenig må det diskuteres frem en løsning, kompromiss eller avtale om å la det ligge.
Hjerte Skrevet 4. april 2024 #19 Skrevet 4. april 2024 AnonymBruker skrev (På 3.4.2024 den 18.31): I ditt forhold, hvem av dere har fasiten på det som er riktig og hva som er galt? la gjerne følge hvilket kjønn du er/identifiserer. Anonymkode: f1b95...0d8 Man har gjerne hver sin sannhet om hendelser og hver sin fasit. Nøkkelen til å kunne sameksistere i forholdet er å forstå dette, og å kunne akseptere at begge kan ha rett samtidig. Det er som man står på hver sin side av en elv. Man er rimelig enige i hvordan elven ser ut, men har hver sin oppfatning av landskapet bak.
AnonymBruker Skrevet 4. april 2024 #20 Skrevet 4. april 2024 Det er ingen som ALLTID har rett. Og mange ting finnes det jo mange forskjellige måter å gjøre det rett/bra på. I mange tilfeller er det helt ok å være uenige, så lenge man finner løsninger begge kan leve med. Anonymkode: 9f76e...761 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå