Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som det står i overskrift. Er det noen her som mener at parterapi er ikke konstruktiv hjelpemiddel når det kommer til å løse konflikter i parforhold. 

Hvis så er, hvorfor? 

Hvis ikke, hvorfor? 

Anonymkode: 928b4...ec5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke nødvendigs konstruktivt om en eller begge av partene egentlig ikke er innstilt på å motta veiledning, men har som forventning/mål med terapien at terapeuten skal ta parti med seg selv. Dette kan selvsagt løses ved at man avklarer forventninger og roller på første time, og jobber mer med det ved behov, men det er ikke alltid tilstrekkelig. 

Anonymkode: dd1b8...62f

AnonymBruker
Skrevet

det er mot sin hensikt så lenge én av dere ikke har tillit til terapeuten 

Anonymkode: c38c7...fa4

AnonymBruker
Skrevet

Som de andre sier er det bortkastet tid hvis ikke begge er innstilt på det. Vi gikk ca 10 ganger, hvor han hadde null interesse av det. Så ga jeg ham ansvaret for å bestille timer og koordinere det, og siden har vi ikke vært.

Anonymkode: 18eb7...ab6

AnonymBruker
Skrevet

Hvis en part ikke er spesielt interessert i prosessen så blir det vanskelig.

Jeg vet også om to tilfeller hvor parterapi har vært katalysator for brudd. En god terapeut merker når den ene er helt avkoblet og det bare er null kjangs forå  hente den inn igjen, ogkan da ende med å hjelpe paret med å gå fra hverandre i stedet for å finne sammen. 

Det er jo også forsåvidt å løse en konflikt, da. Men nok ikke alltid på den måten som en av partene håpet på da de fant på at parterapi var en god plan.

Anonymkode: f315b...850

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Som det står i overskrift. Er det noen her som mener at parterapi er ikke konstruktiv hjelpemiddel når det kommer til å løse konflikter i parforhold. 

Hvis så er, hvorfor? 

Hvis ikke, hvorfor? 

Anonymkode: 928b4...ec5

Terapi er ikke for alle. Personlig hadde jeg heller søkt annullering enn å gå i parterapi. 

AnonymBruker
Skrevet

Min mann mener det. At det er bare tull. Han var ikke interessert i å gå så lenge han mente jeg ville bruke parterapi som "hjelp for å komme ut av forholdet". 

At han ikke ved å si det der selv innså problemene vi hadde, sier vel egentlig alt om problemene. 🤦‍♀️ 

Han er bare helt dust. 

Med slike problemer i et parforhold er det lurt å gå i terapi,  uansett om forholdet ender på den ene eller andre måten. Mener jeg. 

Anonymkode: e2e59...968

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...