Gå til innhold

Fremleie, hvem har ansvaret for og kontakte utleier?

Svennis

Anbefalte innlegg

Kort fortklart, bor i kollektiv med fem andre, hvor vi har en hovedleietaker, det vil si at han har ansvaret for oss fire, og vi betaler han leie hver måned, og han betaler videre til utleieren. Han er vel ansvarlig om noe skjer leiligheten og.

Angående fremleie av et soverom(mitt), hvem henvender jeg meg til? En skulle vel tro at jeg gjør det til hovedleietakeren, og han må videre ta kontakt med utleiren, eller? Siden vi har en kontrakt, og den står på hans navn. Husker iv hadde noe problemer med nettet, og da kontaktet jeg utleieren, men ho henviste meg bare videre til hovedleietakeren og at han må ta kontakt.

Endret av Svennis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hva sier hovedleietageren når du spør han da?

Anonymkode: 9e4dc...450

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

utleier vil at hovedleietaker tar kontakt, og det skjønner jeg godt. 

Du tar kontakt med han på kontrakten, og han tar kontakt med utleier. 

Anonymkode: bedee...b0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skriv en e-post eller annet med nødvendig informasjon, slik at hovedleietaker enkelt kan klippe det inn i en e-post til eier, så gjør du jobben litt enklere for hen. 

Arne Hansen som bor i leilighet (adresse) skal på utveksling i studiene fra (dato til dato), og i denne perioden vil Bjørg Larsen bo på hans rom og betale leie via meg. Dette til orientering. 

Anonymkode: c10b9...65c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hva sier hovedleietageren når du spør han da?

Anonymkode: 9e4dc...450

Han sier kjør på, samme gjør de andre i kollektivet. Vi har kontrakt frem til 1.aug, så er en svært kortidskontrakt på fremleien :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

utleier vil at hovedleietaker tar kontakt, og det skjønner jeg godt. 

Du tar kontakt med han på kontrakten, og han tar kontakt med utleier. 

Anonymkode: bedee...b0e

Ja, jeg har kontaktet hovedleietakeren og han sier det er greit. Så om plutselig utleier ikke sier det går, så er det vel hans feil? Er jo han som er ansvarlig for oss, eller? Iom at kontrakten står i hans navn, selvom det bor fire andre der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Svennis skrev (4 minutter siden):

Ja, jeg har kontaktet hovedleietakeren og han sier det er greit. Så om plutselig utleier ikke sier det går, så er det vel hans feil? Er jo han som er ansvarlig for oss, eller? Iom at kontrakten står i hans navn, selvom det bor fire andre der.

Dette har du fått forklart før, du skal forholde deg til den personen du har kontrakt med og det er den personen som igjen skal forholde seg til huseieren.

Anonymkode: bab03...799

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette har du fått forklart før, du skal forholde deg til den personen du har kontrakt med og det er den personen som igjen skal forholde seg til huseieren.

Anonymkode: bab03...799

Merkelig, så det er han som har alt ansvaret for oss? Om vi ødelegger noe, står han med alt ansvaret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...