Tusjpenn Skrevet 8. april 2024 #681 Del Skrevet 8. april 2024 AnonymBruker skrev (På 3.4.2024 den 19.42): Problemet oppstår når den som «bare vil prate litt», ikke fanger opp signaler om at den de henvender seg til, ikke vil «prate litt». Anonymkode: 9a9c2...3fc 100% enig! Jeg lever for meg, ikke for at en eller annen tilfeldig mann skal føle seg bedre av å få litt oppmerksomhet. Problemet er også at mann nr.1 ikke ser mann nr. 9850458 som bare skal prate litt. Og noen dager har man bare lyst til å være i fred. Det hjelper å bruke store hettegensere og caps. 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #682 Del Skrevet 8. april 2024 On 4/3/2024 at 5:05 PM, AnonymBruker said: Det er et kjent problem i vårt samfunn at damer blir konfrontert av fremmede menn som "bare vil prate litt". Damene føler det som et problem og mennene blir krenka og sier at de ikke mente noe med det. Javel? Hvorfor går aldri de mennene bort til andre menn for å "prate litt"? De vil altså bare "prate litt" med pene damer men aldri med stygge menn? Spar meg! Ikke prøv å si at de ikke har baktanker, de er like lette å lese som en åpen bok...... Anonymkode: dd7c2...50d Uff, dette har jeg opplevd så mange ganger at jeg ble en mester i avvisning. De verste er de som allikevel pusher på, selv om du sier at du har kjæreste. "Jeg vil bare være venner" Du har også de typene hvor du tilfeldigvis får blikk kontakt og de tar det som en "invitasjon" Eller de som spør deg hva du ønsker å drikke når du står i baren for å bestille. Jeg takket alltid nei dersom jeg ikke var interessert i å prate med vedkommende. Anonymkode: dfa1f...80c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 05:50 #683 Del Skrevet lørdag kl 05:50 Det har blitt sånn at jeg allerede er litt irritabel og sur allerede før de snakker med meg, for jeg vet at om jeg er hyggelig eller smiler så gir de seg ikke. deres forsvar svar er nesten alltid, så sur, slår aldri feil. Anonymkode: 998c4...485 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 08:39 #684 Del Skrevet lørdag kl 08:39 Det å avvise fremmede på bussen. Det er kanskje ikke like krevende som å forhandle i en gisselsituasjon, men det er ikke helt nybegynner-nivå heller. Syns de som vil prate litt skal ha i bakhodet at selv om noen er dame og pen betyr ikke det nødvendigvis at de har utpreget gode sosiale evner - og at de klarer å avvise på en måte som ikke kjennes kjip. Og at dette heller ikke kan kreves av dem. Anonymkode: 46652...4c8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 08:55 #685 Del Skrevet lørdag kl 08:55 Nå har jeg unngått situasjoner der en kommer borti disse " prate litt" mennene i noen år. Blant annet fordi jeg opplevde en del situasjoner som ble ubehagelig og til og med der jeg ble truet til ting jeg ikke ville av menn som påsto de ville prate litt. Så jeg har lært leksa mi og holder meg unna steder der det er berusede menn. Det som er dumt er at det selvfølgelig er noen snille og hyggelige menn også. Og i utgangspunktet så syns jeg det er hyggelig å prate med dem. Men det er mange som blir sinte og truende og/ eller begynner en voldsomt press for sex dersom en har pratet litt ( og de mennene da tror at da hqr en forpliktet seg til p ti dem sex, tyseligvis) Og det ødelegger jo lysten til å prate med menn for man vet ikke på forhånd hvem som er hvem. Anonymkode: c57e5...e25 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 09:49 #686 Del Skrevet lørdag kl 09:49 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Nå har jeg unngått situasjoner der en kommer borti disse " prate litt" mennene i noen år. Blant annet fordi jeg opplevde en del situasjoner som ble ubehagelig og til og med der jeg ble truet til ting jeg ikke ville av menn som påsto de ville prate litt. Så jeg har lært leksa mi og holder meg unna steder der det er berusede menn. Det som er dumt er at det selvfølgelig er noen snille og hyggelige menn også. Og i utgangspunktet så syns jeg det er hyggelig å prate med dem. Men det er mange som blir sinte og truende og/ eller begynner en voldsomt press for sex dersom en har pratet litt ( og de mennene da tror at da hqr en forpliktet seg til p ti dem sex, tyseligvis) Og det ødelegger jo lysten til å prate med menn for man vet ikke på forhånd hvem som er hvem. Anonymkode: c57e5...e25 Enig. Det er jo mest trist da. Men det er vel sånn på de fleste områder i livet, det er alltid noen som skal ødelegge sånn at man ikke kan ha fine ting eller ordninger i det offentlige .. man må ta høyde for det meste. Skjønner ikke hvorfor dette skal være et slags unntak hvor man mister alle hjernecellene og tenker: hihi la gå!!!! Kan koste veldig dyrt … hvorfor skal man stole på noen når man får vite i neste runde at man er dum om man stoler på noen.. dobbel straff. Anonymkode: 9baad...c2e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 16:42 #687 Del Skrevet lørdag kl 16:42 Problemet er ikke menn som tar kontakt med kvinner i sosiale sammenhenger, og som tar avvisning greit. Problemet er menn som tar kontakt med kvinner i situasjoner der det er lite sannsynlig at de er interessert i å sosialisere. Hvis ei dame har ørepropper og lytter til musikk/podcast eller er opptatt med mobilen/ei bok, så er sjansen liten for at hun er interessert i å engasjere seg i en samtale. Hvis ei dame sitter alene ved et kafebord og dagdrømmer, så er det sjeldent fordi hun sitter ensom og alene og venter på at menn skal ta kontakt. Sjansen er mye større for at hun enten venter på noen, eller at hun nyter en stund alene i egne tanker. Hvis en mann likevel tar kontakt i en av disse situasjonene, må han vise forståelse dersom dama ikke ønsker å sosialisere. Hvis mannen satser, men blir avvist er det helt greit så lenge han takker for seg og går videre. Det er når han fortsetter å "bare snakke litt" at det er et problem. Da eskalerer det ofte til at dama enten prøver å høflig forklare (eller hinte om) at hun er opptatt eller bare ønsker å være i fred, eller at hun sier i fra på en bestemt og kanskje irritert måte at hun overhodet ikke er interessert. Menn som er dårlige på avvisning vil da plassere førstnevnte dame i kategorien "hyggelig og smilende, så da er hun nok mer interessert enn hun vil innrømme", og så pusher de enda mer på. Veien er da også kort til å bli kalt luremus fordi hun startet med å være hyggelig. Sistnevnte dame er frekk/innbildsk/slem (eller sett inn noe negativt som passer), og blir beskyldt for å være unødvendig sur. Dama får ofte beskjed om å smile mer. I noen mennes øyne er det feil uansett hva dama sier og gjør, fordi eneste godkjente alternativ er at hun er med på notene og ikke avviser. Uansett om man tar kontakt for å bare prate litt, eller om man tar kontakt for å få napp, så er det to klare regler som er greit å forholde seg til: 1. Sjansen er liten for at noen er interessert i å snakke med fremmede hvis de er opptatt med musikk/podcast/bok/dagdrømming. Veldig mange er dessuten slitne etter å ha sosialisert på jobb i timesvis, så på vei hjem fra jobb er sjansen stor for å bli avvist. 2. Blir du avvist, uansett om personen er høflig og smilende eller irritert/sur, så takk for deg og gå derfra. Det er et sikkert tegn på at vedkommende ikke er interessert i verken å "bare prate litt" eller noe mer. Skulle nå personen mot formodning gjøre seg kostbar og egentlig ønske å opprettholde kontakten, så synd for dem. Å oppføre seg sånn bør ikke oppmuntres. Det er i alles interesse at man er mest mulig tydelig på om man er interessert eller ikke. Det er også tydelig mange her i tråden som ikke skjønner at det er nettopp fordi "skal bare prate litt" i veldig mange tilfeller betyr seksuelle forventninger, at kvinner synes det er problematisk. Sjansen er større for at man er åpen for litt småprat i forbifarta på busstoppet, enn at man er åpen for å bli sjekket opp. Det samme gjelder også i andre situasjoner der det ikke er opplagt at man er på jakt. Menn som er interessert i noe mer, burde være ærlige og ikke prøve å vinne over dama med at "ja men jeg vil jo bare prate litt". Det er faktisk ganske creepy å si at man bare vil prate litt når man egentlig vil ha sex. Spesielt når det er i en veldig hverdagslig setting der folk flest er opptatt av andre ting enn sjekking og sex. Anonymkode: 5eea8...1e7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #688 Del Skrevet 23 timer siden Dere behøver ikke bekymre dere kvinner, menn som tar kontakt med dere på offentlige steder er en utdøende rase. Det er noe de yngre generasjonene aldri vil oppleve. Da er vi vel i mål? Anonymkode: 18ee1...c22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #689 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Dere behøver ikke bekymre dere kvinner, menn som tar kontakt med dere på offentlige steder er en utdøende rase. Det er noe de yngre generasjonene aldri vil oppleve. Da er vi vel i mål? Anonymkode: 18ee1...c22 De lokker damene til tv-skjermen istedet 😂 Anonymkode: 0d62c...a73 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå