Raven.Writingdesk Skrevet 6. april 2024 #501 Del Skrevet 6. april 2024 herzeleid skrev (2 minutter siden): Som sagt er kampanjen det er snakk om startet som et svar til denne kronikken. Hvor har du det fra? Artikkelen er fra 2019? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 6. april 2024 #502 Del Skrevet 6. april 2024 herzeleid skrev (1 minutt siden): Som sagt er kampanjen det er snakk om startet som et svar til denne kronikken. Og svaret eller kampanjen sier ingen ting om at man ikke kan si hei til folk. Det er jo det som er den store glippen. Om vi diskuterer om det er greit eller ikke å si hei til naboen i heisen eller damen i butikken, er ingen uenig i at dette absolutt er greit. 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #503 Del Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Mulig jeg hoppet inn i tråden altfor fort, men hvis det er "slibrig mas" det protesteres mot, så må de begrepene brukes, og ikke kalle det en "kort prat". Det er vel bare å avslå det slibrige maset, slutte å svare eller eventuelt slenge noe dritt tilbake. Begynn å skrik og rop om hjelp eller noe. Jeg støtter en kort prat, men jeg støtter ikke slibrig mas. Alternativt, hvis en ser så utrolig bra ut at en blir oppsøkt av alle mulige folk til feil tid, så kan en jo begynne å kle seg styggere. De aller fleste arenaer er jo egentlig ikke arenaer (skole/jobb/trening/fleste aktiviteter) hvor det strengt talt trengs å være særlig pen. Det er trolig et råd som ikke ønskes, men å se sitt absolutt beste ut til enhver tid tiltrekker jo naturligvis seg oppmerksomhet, derav også mye uønsket oppmerksomhet. Anonymkode: 82a2e...f02 Det er ikke kvinner som kaller det en kort prat. Herregud det er mennene som bruker unnskyldningen "ville bare prate litt", når det er tydelig at det ikke bare er prating de vil. Og igjen, 25 sider med kvinner som forklarer at disse slibrige mennene blir truende, ekle, skumle, stalkers, voldelige osv av AVVISNING. Gang på gang på gang på gang på gang sier vi at man vet aldri hva som skjer når kvinner avviser slike menn. LES/LYTT TIL ERFARINGENE KVINNER FORTELLER. Gud i himmelen hvor mange innlegg trengs det før det går inn? En haug av nisser og troll her inne med sine ekspertløsninger "bare avvise da" etter uttallige kvinner forteller at disse gærningene blir truende/osv av det. Anonymkode: 6f341...4a3 1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
herzeleid Skrevet 6. april 2024 #504 Del Skrevet 6. april 2024 Helene1982 skrev (6 minutter siden): Og svaret eller kampanjen sier ingen ting om at man ikke kan si hei til folk. Det er jo det som er den store glippen. Om vi diskuterer om det er greit eller ikke å si hei til naboen i heisen eller damen i butikken, er ingen uenig i at dette absolutt er greit. Er din konklusjon at kampanjen ble startet fordi de var enige med den unge studenten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #505 Del Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): At du har et behov for å sitte i fred i det offentlige rom, uten å risikere interaksjon med en av det annet kjønn som ønsker å bli kjent får så være. Men ikke legg dine premisser og dine issues over på alle kvinner, for det stemmer virkelig ikke. Mange av oss er faktisk sosiale og kan fint takke nei til kontakt om det oppstår. Samtidig i dette virker du å skulle diktere når og hvor det er best for menn å sjekke opp damer fordi deg passer DEG bedre, javel. Men vær litt realistisk i det minste, ikke alle ønsker å sjekke opp DEG selv om de bare ønsker å snakke litt med deg. Være sosial eller bare skape kontakt. Denne umyndiggjøringen av kvinner er rett og slett skammelig, og jeg skjemmes på dine vegne. Overtrampere finnes i alle samfunnsklasser, også blant kvinner selv om personlig har levd i en boble og aldri hørt om de. Å skulle skape et samfunn der menn ikke kan tillate seg å snakke med damer er for meg helt bak mål, så får enkelte gjøre noe med sine indre demoner. De er ikke majoriteten her og er svært urettferdig for menn å bli satt i denne båsen! Anonymkode: 2352d...ee2 Noe av det farligste kvinner gjør med fremmede menn, er å avvise de. Så å avvise uhemmede menn som stikker nesa si der den ikke trenger være, du skjønner vel at det er unødvendig ukomfortabelt, og en situasjon kvinnen blir tvunget inn i hver gang en fremmed fyr "bare vil prate litt" (les: tvinge inn en dialog for å prøve å få pult). Anonymkode: 6f341...4a3 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven.Writingdesk Skrevet 6. april 2024 #506 Del Skrevet 6. april 2024 herzeleid skrev (2 minutter siden): Er din konklusjon at kampanjen ble startet fordi de var enige med den unge studenten? Ja for det finnes ingen nyanser i verden må vite. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 6. april 2024 #507 Del Skrevet 6. april 2024 herzeleid skrev (1 minutt siden): Er din konklusjon at kampanjen ble startet fordi de var enige med den unge studenten? Nei, motsatt. At selv om studenten her ikke hadde dårlige intensjoner, har mange kvinner opplevd ubehagelige eller skremmende situasjoner fra menn som «bare ville prate litt» 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
herzeleid Skrevet 6. april 2024 #508 Del Skrevet 6. april 2024 Helene1982 skrev (Akkurat nå): Nei, motsatt. At selv om studenten her ikke hadde dårlige intensjoner, har mange kvinner opplevd ubehagelige eller skremmende situasjoner fra menn som «bare ville prate litt» Motsatt? Altså at de var uenige med studenten? Det er ikke bare å si hei? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 6. april 2024 #509 Del Skrevet 6. april 2024 herzeleid skrev (1 minutt siden): Motsatt? Altså at de var uenige med studenten? Det er ikke bare å si hei? Jepp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #510 Del Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hva forventer du egentlig jeg eller (egentlig noen) kan gjøre da? Det er ingenting realistisk som kan gjøres her, er det vel? Du får begynne å planlegge dagene dine godt med mange ærend på samme tur mens du kjøper inn en livvakt for et par timer eller noe. Eller begynn å gå i grupper. Jeg bryr meg ikke og har gjort det jeg kan gjøre - akkurat som resten av samfunnet. Det er ingenting som er realistisk å gjøre annet enn det åpenbare som jeg nevnte i forrige innlegget. Hvis det ikke er nok, så er det synd det da, du får finne på noe lurt. Hvis jeg hinter til at en reduksjon av innvandring kanskje kan bistå vil jeg sikkert få tyn for det også. Nordmenn er jo kjent et sjenert folkeslag før de får alkohol i seg, så det er trolig ikke dem som er overrepresentert blant de pågående "vil bare prate litt"-mennene, men hva vet nå jeg - jeg er jo bare en dum mann Anonymkode: 82a2e...f02 Menn kan snakke med hverandre, lære sønnene sine hvordan man oppfører seg, de kan være gode rollemodeller og avlære seg toxic masculinity som henger igjen fra generasjoner før de. Det vil alltid være idioter rundt omkring, det får ingen gjort noe med. Men at det skal være så mange menn (mot en bitteliten brøkdel kvinner med samme oppførsel) da snakker vi for eksempel alvorlig svikt mellom menn gjennom generasjoner. Hvor er fedrene til incels for eks. Hvor er fedrene til andrew tate-fanboys, osv. Det er en annen debatt, men det bunner i mye av samme problem. Anonymkode: 6f341...4a3 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #511 Del Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): 25 sider med kvinner som forklarer at disse slibrige mennene blir truende, ekle, skumle, stalkers, voldelige osv av AVVISNING. Gang på gang på gang på gang på gang sier vi at man vet aldri hva som skjer når kvinner avviser slike menn La oss kalle en spade for en spade i det minste. Tidligere var det referert som 20 sider (med gjentakelse, uten noe kontruktivt - vel og merke) og nå 25 sider med fortellinger om slibrige menn? Det er jo faktisk ren løgn. Mange av disse sidene handler om at folk slettes ikke er enig at det er slik og at det er ekstreme tilfeller som dras frem, der alle er enig om at det faktisk er uakseptabel oppførsel, OG i mindretall. Noe som IKKE er representativt for den mannlige dele. Av befolkningen. Dette trenerer videre til å handle om at alle kvinner vil sitte i frem og ikke ønsker noe kontakt i offentlige rom. Denne påstanden jeg siterer er en hersketeknikk som drar frem argumenter med falske påstander for å manipulere meddebattanter. Ikke særlig redelig med andre ord. Anonymkode: 2352d...ee2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #512 Del Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Det er ikke kvinner som kaller det en kort prat. Herregud det er mennene som bruker unnskyldningen "ville bare prate litt", når det er tydelig at det ikke bare er prating de vil. Og igjen, 25 sider med kvinner som forklarer at disse slibrige mennene blir truende, ekle, skumle, stalkers, voldelige osv av AVVISNING. Gang på gang på gang på gang på gang sier vi at man vet aldri hva som skjer når kvinner avviser slike menn. LES/LYTT TIL ERFARINGENE KVINNER FORTELLER. Gud i himmelen hvor mange innlegg trengs det før det går inn? En haug av nisser og troll her inne med sine ekspertløsninger "bare avvise da" etter uttallige kvinner forteller at disse gærningene blir truende/osv av det. Anonymkode: 6f341...4a3 De samme nissene klager etterpå at de ikke får seg kjæreste, og mener at kvinner er for kresne. Anonymkode: eab6b...3f3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #513 Del Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er ikke mitt problem. Jeg verken gir fra meg slibrig mas og jeg mottar ingen slibrig mas, så hvorfor skal jeg gjøre noe med dette? Hvorfor skal jeg bry meg om en eller annen ukjent dame får noe uønsket oppmerksomhet? Det angår ikke meg i det hele tatt. Anonymkode: 82a2e...f02 tja, i samme sving kan jeg jo si noe ala at jeg driter en lang marsj i om at menn er ensomme og at menn sliter osv, det angår ikke meg at menn sitter hjemme og surver og er deppa fordi 'kvinner er kresne'. Men det angår meg at menn er så skada i hodet av generasjoner med dårlige fedre og dårlige rollemodeller, når disse mennene begår masseskyting på kjøpesentre osv. Anonymkode: 6f341...4a3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #514 Del Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): De samme nissene klager etterpå at de ikke får seg kjæreste, og mener at kvinner er for kresne. Anonymkode: eab6b...3f3 På samme måte som kvinner klager at de aldri får oppmerksomhet, og må gå til dristigere steg å oppføre seg mer tøytete og kle seg mer tøytete? (for å sette det på spissen!) For gjett hva, de finnes de også. Anonymkode: 2352d...ee2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #515 Del Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): La oss kalle en spade for en spade i det minste. Tidligere var det referert som 20 sider (med gjentakelse, uten noe kontruktivt - vel og merke) og nå 25 sider med fortellinger om slibrige menn? Det er jo faktisk ren løgn. Mange av disse sidene handler om at folk slettes ikke er enig at det er slik og at det er ekstreme tilfeller som dras frem, der alle er enig om at det faktisk er uakseptabel oppførsel, OG i mindretall. Noe som IKKE er representativt for den mannlige dele. Av befolkningen. Dette trenerer videre til å handle om at alle kvinner vil sitte i frem og ikke ønsker noe kontakt i offentlige rom. Denne påstanden jeg siterer er en hersketeknikk som drar frem argumenter med falske påstander for å manipulere meddebattanter. Ikke særlig redelig med andre ord. Anonymkode: 2352d...ee2 Det må jo gjentas, side opp og side ned fordi det ikke går inn i de skallene. "FÅKKE LOV Å SNAKKE NÅ LENGRE" "LOV MOT Å SNAKKE MED KVINNER. SEGREGERING!!!" "HVIS KVINNER IKKE VIL SNAKKE KAN DE VEL BARE SI NEI" Så må x antall personer forklare feilene i dette, også repeteres det. Anonymkode: 6f341...4a3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #516 Del Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det må jo gjentas, side opp og side ned fordi det ikke går inn i de skallene. "FÅKKE LOV Å SNAKKE NÅ LENGRE" "LOV MOT Å SNAKKE MED KVINNER. SEGREGERING!!!" "HVIS KVINNER IKKE VIL SNAKKE KAN DE VEL BARE SI NEI" Så må x antall personer forklare feilene i dette, også repeteres det. Anonymkode: 6f341...4a3 Det ER ingen feil i dette. Enkeltes dårlige opplevelser er som sagt for n’te gang ikke reprevntativt for normalt oppgående menn, og heller ikke et problem for normalt oppegående kvinner. Dere gjør en feil ut av det. Så da stemte ikke argumentet ditt, men andre ord. Ingen tjener på usanne påstander i en diskusjon. Anonymkode: 2352d...ee2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #517 Del Skrevet 6. april 2024 Raven.Writingdesk skrev (2 timer siden): Nei. Bare : Nei. Aldri noensinne har jeg hørt om kvinner som ser en fremmed mann på bussen som sitter å ser ut gjennom vinduet, også finner hun ut at «hun vil bare prate litt» og er innpåsliten og ubehagelig. Har du et problem med å ta inn over deg enkel informasjon. Du svaret «nei» på et innlegg og så legger du til ekstra klausuler (innpåsliten og ubehagelig). Det er helt umulig å diskutere med deg når du ikke klarer å opptre rederlig. Anonymkode: 5c827...88f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #518 Del Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): De aller, aller fleste kvinner driter i at haugevis av menn sliter - og nå ser det ut til at du først "bryr" deg når du selv trenger noe tilbake fra menn. Det er lite sjarmerende at du først bryr deg når det begynner å angå deg på et vis. Jeg er riktignok like ille, jeg gir en god faen i at en eller annen ukjent dame får litt slibrig mas i ny og ne. Jeg kommer nok til å fortsette meg å gi en god faen i problemene til ukjente damer før jeg ser tegn til at de disse damene bryr seg om ukjente menn. Hun andre her var jo allerede rask med et forsøk på å ynkeliggjøre meg tidligere. Det løftet ikke akkurat interessen for å bry meg om ukjente damer. Dessuten stemmer dere i hopetall på venstresiden politisk, så hvis noen "vil-bare-prate"-folket er av innvandrer-ætt, så er det et selvskapt problem og jeg gir en god faen hvis problemer oppstår. Hvis det er en dame jeg har en relasjon til vil jeg selvsagt bry meg. Anonymkode: 82a2e...f02 Hva er det jeg trenger av menn? Syns du det er ille at jeg ikke ønsker at menn skal være så psykisk syke at de dreper? Jeg bryr meg ikke om menns ensomhet fordi det er et problem kvinner ikke kan fikse. Akkurat samme argumentet som du bruker. Du kan ikke fikse disse slibrige idiotene. Jeg kan ikke fikse incels som sitter i kjelleren og surver. Anonymkode: 6f341...4a3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #519 Del Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Menn kan snakke med hverandre, lære sønnene sine hvordan man oppfører seg, de kan være gode rollemodeller og avlære seg toxic masculinity som henger igjen fra generasjoner før de. Det vil alltid være idioter rundt omkring, det får ingen gjort noe med. Men at det skal være så mange menn (mot en bitteliten brøkdel kvinner med samme oppførsel) da snakker vi for eksempel alvorlig svikt mellom menn gjennom generasjoner. Hvor er fedrene til incels for eks. Hvor er fedrene til andrew tate-fanboys, osv. Det er en annen debatt, men det bunner i mye av samme problem. Anonymkode: 6f341...4a3 Hvor er mødrene til de nevrotiske damene som får angst av at noen sier hei til dem? Kanskje noe av problemet er at feministene har fremstilt alle menn som overgripere og kvinnene begynner å tro på det? Anonymkode: 5c827...88f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #520 Del Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvor er mødrene til de nevrotiske damene som får angst av at noen sier hei til dem? Kanskje noe av problemet er at feministene har fremstilt alle menn som overgripere og kvinnene begynner å tro på det? Anonymkode: 5c827...88f For mange av oss er det selverfart. Anonymkode: 6f341...4a3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå