Gå til innhold

Leverte inn masteroppgave med innholdsfortegnelse m.feil/delvis sideantall, konsekvenser?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei, 

Inspera har fått ett nytt design, og noen timer før innleveringsfristen for masteroppgaven trykket jeg på lever på Inspera. Vanligvis skal det være slik at det står at besvarelse blir automatisk levert, men når jeg lastet opp filen og gikk til forsiden stod det fortsatt «ikke besvart», jeg begynte dermed å stresse og trykket på lever i forventning om at filen skulle gå an å erstatte innen frist, men oppgaven ble dessverre låst etter levering. 

Grunnen til at jeg leverte det inn noen timer før var mer en «just in case scenario» og her hadde jeg lagt til fil som inneholder innholdsfortegnelse for 1 1/2 av kapitlene og disse sidetallene var ikke overens med hvor innholdet faktisk står. Meningen var faktisk å ikke ha med noe sidetall på innholdsfortegnelse på denne «last case scenarioen» men så i etterkant at jeg hadde glemt å slette noen.

Videre er ikke kildelisten i alfabetisk rekkefølge og noen kildehenvisninger er ikke helt perfekte med tanke på APA 7th. 

Alt dette kunne jeg ordnet på en time men resterende timer ble fratatt meg når jeg leverte inn oppgaven.

Lurer nå på om innholdsfortegnelse med delvis sidetall som er feil + kildeliste som ikke er i alfabetisk rekkefølge og videre kanskje ikke følger APA 100% , kanskje 80%, er grunnlag for stryk eller en veldig dårlig karakter?

Hvis man skulle tatt utgangspunkt i at Oppgaven for eksempel ville vært en C med riktig og fullstendig sidetall på innholdsfortegnelsen og alfabetisk rekkefølge, hva kan jeg vente å få nå? 

Denne masteroppgaven har hengt over meg som en mørkt sky og jeg leverer den 1 år og 2 måneder etter normert tid for master (2 år+ 1 år og 2mnd). Jeg fikk sjeldent mulighet til å jobbe med masteroppgaven i ro og fred, det kunne gå en dag eller to med ro men akkurat når  jeg legger opp til å skrive noe så oppstår det noe, mine to familiemedlemmer både forelder og søsken er langvarig syke på hver sin måte, veldig mye av dagligdagse ansvar og omsorg ovenfor dem påfaller derfor meg, og livslysten min er ikke lenger tilstede, hadde forhåpninger om å stå å gå ut i noe mer passelig arbeid. Nå driver jeg bare å synes synd på meg selv, skulle jeg fått en D av alle karakter hadde jeg blitt kjempeglad, tar jo 2 måneder for sensurering av oppgaven, alt for lang tid å gå rundt å tvile. 

Blir så irritert på meg selv, følte meg endelig i mål, og så lys i enden av tunellen så oppstår dette.. 

Anonymkode: b1a3f...6b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Innholdsfortegnelsen til alle kapitlene er tilstede, men kun delvis sideantall, og disse har feil tall også*

Hadde sett så mye mindre tullete ut uten delvis og feil sidetall på delvis av innholdsfortegnelsen, og alfabetisk ref.liste tross noen få APA feil, slik det er nå ser det jo bare ut som man har gått ut på tid, mtp på innholdsfortegnelse og ref.liste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville kontaktet studiested og forklart at du har levert inn feil versjon. Fremstår som utrolig rotete når disse tingene ikke er på plass, den skal jo leveres publiseringsklar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har tenkt på dette, men at jeg virkelig strekker tråden, når jeg først begynte med oppgaven var min forelder såpass syk at mye tid gikk på bekymring og sykehusbesøk. I andre omgang ved levering i midten av november opplevde jeg også trang tid mtp omsorgsoppgaver, oppgaven var jeg langt i fra fornøyd med men sendte det inn da prognosen hos min forelder var slik at ønsket om å motta en mastergrad fortest mulig og jeg fikk også innvilget 2 ukers utvidelse mtp depresjon. Dette  skygget øyne mine for det lengre løp. Da det var mangel på vedlegg i oppgaven fikk jeg dermed utvidet denne igjen til nå. Føler det blir så flaut å kontakte studiestedet for 100’ende gang. Men muligens jeg sender en melding om et ønske om å kun legge til sidetall på innholdsfortegnelse og sette kildene i alfabetisk rekkefølge, men hva blir så alternativet? At jeg kanskje får utvidelse til november igjen, og i beste fall Juni? 
Vet ikke helt hva deres retningslinjer sier, men de har vært så ekstremt tålmodige og snille med meg at jeg føler at jeg skuffer dem stort ved å spørre om dette.

Men er det muligheter for å stå her hvis oppgaven i seg selv er OK, mon tro? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er sensor, og jeg ser personlig på kildelisten som det største problemet her. Hvis oppgaven ellers sto til en C er det ikke sikkert jeg hadde strøket den, men jeg hadde absolutt trukket minst én karakter, kanskje mer, avhengig av hvordan «kanskje 80% APA» faktisk ser ut. Er kildene ført riktig i selve teksten? Men det er umulig å si uten å se oppgaven, og her kan nok ulike sensorer tenke ulikt, også. Så du vil ikke få noen fasit her. 
En annen ting er at når det er åpenbare feil i kildelisten, vil ofte sensor ettergå resten av oppgaven i enda større grad også. Siden en ufullstendig kildeliste viser at det er gjort dårlig og slurvete arbeid, og da er det gjerne mer med oppgaven som er dårlig, også. 
Jeg har ikke levert oppgave på Inspera selv etter denne oppdateringen. Du kan kontakte eksamenskontoret. Det du BURDE gjort, var å kontakte eksamenskontoret med en gang (det er derfor innleveringsfrist er i vanlig arbeidstid). Ved tekniske problemer kan man ofte sende inn oppgaven på mail i stedet. Men da kan man ikke komme flere dager etter fristen, man må ta det med én gang. Her tror jeg du har lite å tape på å kontakte eksamenskontoret, forsåvidt. 

Anonymkode: 54a73...d48

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Du burde kontaktet eksamenskontoret med en gang og fått de til å hjelpe deg. Å komme etter fristen og ha ting du ville rette på går ikke. Ellers viser dette hvor viktig det er å bruke et referanseprogram, da legger referansene seg alfabetisk i kildelisten automatisk. Rot med kilder er alvorlig, men som den over sier kommer det an på hva du mener med  kanskje 80%. Hvis det er så mye rot og mangler at det kan mistenkes fusk så sliter du, ellers vil det sannsynligvis trekke deg ned i karakter. 

Anonymkode: 83ad4...485

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette blir nok en kanskje så vidt bestått oppgave. Det å ikke levere en kvalitetskontrollert oppgave er omtrent en av de største feilene man kan gjøre. 

Anonymkode: da61c...ac6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Og hvis du skulle stryke, er fordelen at du har mulighet til å levere oppgaven én gang til. I rettet versjon. Så lenge feilene dine ikke faller innenfor plagiat/fusk, selvsagt. 

Anonymkode: 54a73...d48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tenker at jeg sender en mail i løpet av kvelden, har nå uansett fikset på innholdsfortegnelsen ved å legge inn riktig og komplett med sidetall  og fikset i  kildelista slik at det er alfabetisk, var rundt 7 kilder ut av rundt 42 som ikke ble oppført perfekt i henhold til APA men tydelig og åpenbar mtp oppført DOI eller nettside. Kilder er sitert i parantes gjennom hele oppgaven, men skulle selvfølgelig vært oppført i alfabetisk rekkefølge og null apa feil.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For å verste fall en nei takk, selvom løpet garantert er kjørt for å få endret i det nå uten større konsekvenser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...