Gå til innhold

Naturen som medisin

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor brukes ikke naturen som en obligatorisk "medisin", først og fremst på psykiske lidelser men også fysisk? Det er gratis og burde være prøvd før man begynner på mer kostbar behandling og medikamenter. Hva tenker du? 

Anonymkode: 07c3c...456

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Glad psykiatrien ikke overlater symptomene mine til naturen 😅 hvorfor ikke ta en kopp te i naturen samtidig, eller hva med yoga på stranden? Psykiske lidelser er ekte, folk dør av det. 

Anonymkode: b030a...2da

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Glad psykiatrien ikke overlater symptomene mine til naturen 😅 hvorfor ikke ta en kopp te i naturen samtidig, eller hva med yoga på stranden? Psykiske lidelser er ekte, folk dør av det. 

Anonymkode: b030a...2da

Har aldri sagt at psykiske lidelser ikke er ekte, men jeg vet og at naturen har en veldig god virkning på mange. Så jeg mener det bør prøves. 

Ts

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har aldri sagt at psykiske lidelser ikke er ekte, men jeg vet og at naturen har en veldig god virkning på mange. Så jeg mener det bør prøves. 

Ts

Er du lege?

Anonymkode: c98e2...fce

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er du lege?

Anonymkode: c98e2...fce

Nei, men jeg har lov å ha meninger og erfaring likevel. 

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at hvis man skulle prøvd naturen som medisin først da jeg ble psykisk syk så ville tapet for min del blitt enormt.

Jeg var heldig og kom til en flink turnuslege som så meg, forstod sykdommen min, gav meg nødvendige medisiner raskt, skrev en god henvisning til DPS og kontaktet kommunen på mine vegne. Dette gjorde at min fysiske og psykiske helse ikke tok permanent skade. Jeg led langt mindre mens jeg var syk og jeg ble utvilsomt mye raskere frisk.

Naturen brukte jeg også, det var bra for meg. Men først måtte jeg bli såpass bra at jeg greide å spise mat og sove om natten.

Anonymkode: 2d707...e24

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet selvsagt at det er ulike grader av lidelse og det er de som ikke har de mest voldsomme tilfeller der andre ting bør prøves, blandt annet som jeg nevnte ; naturen. 

ts

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg vet selvsagt at det er ulike grader av lidelse og det er de som ikke har de mest voldsomme tilfeller der andre ting bør prøves, blandt annet som jeg nevnte ; naturen. 

ts

Hvorfor stoppe der? Det er en uendelig liste av ting som i teorien kan bedre en lidelse hos enkelte individer.
Problemet er at en må kunne tilby behandling som har signifikant virkning for de fleste.

I tillegg så vet vi at til raskere en kommer i gang med profesjonell behandling til bedre effekt har behandlingen.

AnonymBruker
Skrevet

f94b78545efb000b841a116d2e9d13677c349d0d3fa8d1e53273285a24b8ecbf_1.jpg

Anonymkode: 564f2...0a7

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...