AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #1 Skrevet 3. april 2024 Jeg sliter med angst fra før, bare for å nevne det først. For en stund siden, kanskje en måned siden, så slet jeg med nattesøvnen og nattesvette og uro i meg som kom og gikk. Tenkte det ville gå seg til da jeg innimellom pleier å slite med søvnen og nattesvette(mensenrelatert). Men det ville liksom ikke gå over, ble sliten av lite søvn. Dro til lege og tok blodprøver, men legen tok kun for jern, d vitamin, b12 og stoffskifte og de var normale. Ga meg beroligende piller og sa at det nok er psykisk, ettersom jeg hadde vært gjennom en del stress i det siste så har det overkokt for meg. Så her sitter jeg og vet liksom ikke hvordan jeg skal hjelpe meg selv. Så har vært hos gynekolog for ultralyd, og fortalte hvordan jeg hadde det og at jeg har det litt bedre nå enn for en måned siden, så hva det enn er så har det begynt å avta. Hun sa at hadde jeg vært over 45 år så hadde hun tenkt overgangsalder, men siden jeg er 42 så er han usikker, men det er ikke umulig, da er det tidlig overgangsalder. Forklarte alt på en veldig ok måte, tok ultralyd, har flere egg igjen, men kunne ikke si noe om kvaliteten. Fikk beskjed om når i syklusen komme for å ta hormonblodprøve. Og så tar vi det derfra, om hormoner blir aktuelt så blir det i sprayform. Men jeg har jo både hørt og lest at det hjelper ikke med gyn undersøkelse og heller ikke med blodprøve, så jeg blir litt forvirret hva jeg skal gjøre. Skulle bare ønske at jeg visste hva som feiler meg, for av lege føler jeg meg avfeid. Hva hadde dere rådet meg til? Blir takknemlig for råd❤️ Anonymkode: 9f314...252
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #2 Skrevet 3. april 2024 Pre menopause begynner 10 år før ja. Fu er 42 så ja du er nok begynt. Anbefaler trening og sunnere kosthold. Ikke dytt i deg beroligende, ta heller i mot angsten og jobb deg gjennom det. Du klarer dette. Menopause er en fase alle kvinner må gjennom. Anonymkode: 223a6...591
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå