Gå til innhold

Avbestilling/flytting av time, men når de ikke tar telefonen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis de har en frist på 24 timer før den oppsatte timen, ellers blir du fakturert. Når du ringer flere ganger før fristen går ut, men så tar de ikke telefonen.

Hva gjør man da?

Noen som har vært borti slikt?

Anonymkode: 58d0d...cac

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Send mail så har du skriftlig bevis med tiden på 😊

AnonymBruker
Skrevet

Fortsette å ringe? Kontakte dem elektronisk? Når du får tak i dem forklar at du har forsøkt flere ganger, så du ikke får kritikk for å ha gitt kort frist.

Anonymkode: fa003...c56

AnonymBruker
Skrevet

Er det sykehus - ring resepsjonen og be dem skrive klokkeslett for henvendelsen, at du har forsøkt å ringe flere ganger, men at de ikke tar telefonen - og at du avbestiller time kl xx.xx dato xx.xx, og at resepsjonen må få levert beskjed til avdelingen/lege/poliklinikk med det samme!

Er det privat institutt hadde jeg forsøkt å finne mobilnummer til behandler eller annen ved klinikken - og skrevet det samme.

Er det lokalt legekontor, forsøk å sende melding til dem via nettet, vis til at du har forsøkt å nå dem.

Når jeg har vært borti dette og ikke fått tak i noen, da har jeg ringt fra det øyeblikket de åpner telefonen neste dag, og sagt det som det er at jeg har forsøkt å avbestille innen fristen, men at de ikke kan belaste meg for at de selv ikke er tilgjengelige. Da har det stort sett gått bra.

Anonymkode: c9e04...805

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...