AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #1 Skrevet 3. april 2024 Skal skilles, og prøver å få lagt grunnlaget for et godt foreldresamarbeid som er til barnas beste. Det har oppstått store diskusjoner knyttet til oppfølging av fritidsaktiviteter. Ungene er svært aktive i både idrett og kultur. For eldste på snart 12 år tar det helt av, med treninger og kamper 5 - 7 dager i uka. Far har trenerrolle, og mener han skal fortsette å følge opp dette eksklusivt - og at jeg ikke skal bli med på kamper/kjøre til trening/foreldremøter osv. Jeg er sterkt i mot dette, og ønsker selvfølgelig også å følge opp mitt barn i fritiden. Det andre barnet har mindre aktiviteter, men er også i skolealder. Far mener at h*n får klare seg selv, eller være hos meg når han er med det andre barnet. Det er snakk om flere kvelder og helgedager hver uke. Han mener samtidig at vi skal ha 50/50 omsorg. Jeg forstår ikke hvordan dette skal la seg gjennomføre, og er redd minste barnet skal føle seg nedprioritert fremfor elstemanns fritidsaktivitet. Ser også at dette innebærer at jeg får mye mindre tid med med barna en far, og jeg vil jo også helst være sammen med de hele tiden. Hvordan løser andre skilte dette? Vi har ikke fått på plass noe avtale om foreldresamarbeid ennå, er i flytteprosess nå (kaos). Anonymkode: 55d0f...2ee
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #2 Skrevet 3. april 2024 Du følger opp når du har barna - far følger opp når han har barna. Og ingen kan nekte deg å møte opp på kamper, hjelpe til med kjøring etc når far har samvær. Ta opp slike ting på meklingsmøtet. Anonymkode: 872e2...2c7 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #3 Skrevet 3. april 2024 Dere følger opp i deres uker. Det får far bare innse. Hvis far nedprioriterer det andre barnet vil det bli lakt merke til. Jeg er bonusmor til to der mor kun prioriterer minste fordi hun ikke interesserer seg for hva største gjør. Noe som er sårt og vanskelig for største. Dra med far på familievernkontoret så han får slått litt vett inn i skallen. Anonymkode: 68d6e...491
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #4 Skrevet 3. april 2024 Den som har "sin uke" har hovedansvaret for ungene. Om man trenger hjelp, så spør man eksen eller annen familie, men må da selvsagt tåle et nei. Hvis han har tatt på seg for mye i forhold til trenerjobben sin, så må han tilpasse det til at han nå er alenefar annenhver uke, sånn vi alle må. Evt få seg en samboer som kan passe ungene, og kjøre de hit og dit. Ellers så er gjerne fotballaget avhengig av at foreldre stiller opp som trenere osv, så det må du jo også ta med i vurderingen. Anonymkode: b10f0...29d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå