Gå til innhold

Facebook har deaktivert kontoen min og det er utrolig vanskelig å få den tilbake

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Jeg fikk en e-post i påsken fra Facebook om at noen kan ha fått tilgang til kontoen min. Og for min beskyttelse har de deaktivert Facebook-kontoen min frem til jeg kan sikre den, og at de har også reversert endringer på kontoen min, etc.

Jeg blir ringt opp av venner som sier de ikke får til å sende meg melding på Messenger osv. Så det var litt stressende at dette skjedde i påsken.

Facebook krever at jeg legitimerte meg med ID. Jeg har sendt dem passet mitt, og de har sendte meg en ny e-post med en link til en nettside hvor det står at de har bekreftet identiteten min og det står at de skal ha sendt enda en e-post med instruksjoner for hvordan jeg skal få tilbake tilgang til kontoen min...

Sånn har det stått i tre dager nå og problemet mitt er at jeg har ikke fått denne e-posten de skal ha sendt meg? Kanskje jeg må vente mer? jeg har sjekket spam osv, og e-posten deres er ikke der. 

Noen som har opplevd det samme? Føler meg helt hjelpesløs. Du kan bare glemme å komme i kontakt med noe kundestøtte hos Facebook - jeg har prøvd.

Anonymkode: ae294...aea

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er ikke de som har fått tak i passordet ditt som prøver å få din ID i tillegg, da? Vær veldig obs... men ja, har dessverre hørt om mange som sliter med å få tilgangen tilbake. 

Anonymkode: 01d02...741

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei.

Jeg fikk en e-post i påsken fra Facebook om at noen kan ha fått tilgang til kontoen min. Og for min beskyttelse har de deaktivert Facebook-kontoen min frem til jeg kan sikre den, og at de har også reversert endringer på kontoen min, etc.

Jeg blir ringt opp av venner som sier de ikke får til å sende meg melding på Messenger osv. Så det var litt stressende at dette skjedde i påsken.

Facebook krever at jeg legitimerte meg med ID. Jeg har sendt dem passet mitt, og de har sendte meg en ny e-post med en link til en nettside hvor det står at de har bekreftet identiteten min og det står at de skal ha sendt enda en e-post med instruksjoner for hvordan jeg skal få tilbake tilgang til kontoen min...

Ville aldri gitt fra meg ID og passet mitt i en sånn situasjon. Folk som vil nå deg får heller sende sms eller snap. Hadde bare latt det være. Sørg for å bytte passord rundt om hvis du har brukt det samme andre steder.

Anonymkode: c1d95...ee1

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Høres nesten ut som at de som har kontroll over kontoen din også har byttet e-post adressen som er tilknyttet kontoen.

Anonymkode: 1a248...823

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er ikke de som har fått tak i passordet ditt som prøver å få din ID i tillegg, da? Vær veldig obs... men ja, har dessverre hørt om mange som sliter med å få tilgangen tilbake. 

Anonymkode: 01d02...741

Det åpner når jeg går inn i Facebook appen, så det er trygt. Jeg har kun brukt Facebook appen når jeg sendte det inn og ikke noen link via e-post.

Det står i vilkårene at de kan kreve at du viser ID hvis de mistenker noe, f.eks. mindreårig eller falsk profil. Man må bare finne seg i det, dessverre...

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Høres nesten ut som at de som har kontroll over kontoen din også har byttet e-post adressen som er tilknyttet kontoen.

Anonymkode: 1a248...823

Dem kan ikke ha byttet e-posten min fordi ellers ville jeg jo ikke fått e-postene om at kontoen er deaktivert og link til status for ID-bekreftelse?

Jeg har beskyttelse på e-posten min med 2-faktor. Så hvis de har kommet inn på e-posten min så må de ha hacket mobilen min, og det tror jeg ikke. 

Jeg er enda usikker på om jeg er hacket eller ikke. De gir meg ingen informasjon om hvorfor jeg er deaktivert... Bare at det er "mistenkelig oppførsel" på kontoen. Det hadde vært litt mer nyttig med noe mer informasjon, for jeg må vite om jeg må endre passord på andre ting som e-post, osv. Hvis jeg har blitt hacket?

Jeg synes det er veldig frustrerende å bli forlatt uten noen forklaring.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Etter å ha ventet på e-post i en uke ga jeg opp. Jeg forsøkte på nytt og valgte denne gangen WhatsApp og ikke e-post. Det fungerte mye kjappere og jeg fikk tilbake kontoen.s

Så hvis du sliter med samme problem så velg WhatsApp og lag deg evt. WhatsApp om du ikke har det.

• Liker 3
  • 4 måneder senere...
Skrevet

Hei!

Jeg har opplevd det samme idag. kontoen min blei hacket og nå har FB deaktivert kontoen min. Hvordan får du kontakt med de via whatsApp?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...