Gå til innhold

hvorfor har noen regissører bare bra filmer mens andre har veldig varierende?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

For eksempel Lars von Trier, han har jo bare bra filmer, mens James Cameron har både mesterverket Titanic samt tøysefilmen Avatar.

Man skulle jo tro at de laget ganske jevne filmer når de vet hva publikum vil ha og de setter sitt eget krydder på filmene, men sånn er det jo ikke?

Anonymkode: 5a771...2a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Du spør altså seriøst om hvorfor noen et flinkere i jobben sin enn andre...?

Anonymkode: 8968c...6b5

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du spør altså seriøst om hvorfor noen et flinkere i jobben sin enn andre...?

Nei jeg spør om hvorfor noen lager både gode og dårligere filmer mens andre bare lager bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei jeg spør om hvorfor noen lager både gode og dårligere filmer mens andre bare lager bra?

Ja, nettopp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva som er bra er jo ofte også subjektivt. Det er bra filmer jeg synes er dårlig, og dårlig filmer jeg synes er bra. 

Noen andre kan ha motsatt mening av deg. At James Cameron kun har bra filmer, og Lars Von Trier har både bra og dårlig. 

Anonymkode: cb4d3...b96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 hour ago, AnonymBruker said:

mens James Cameron har både mesterverket Titanic samt tøysefilmen Avatar.

Titanic og Avatar er vel de to mest suksessfulle filmene i historien.  James Cameron har i tillegg  Terminator 2. 

Men for å svare deg. Deler av problemet med film er at det kan være vanskelig å vite om filmen blir bra før man har brukt så mye penger på filmen at det kan være like greit å gi den ut selv om den er dårlig.  Har du brukt 100 millioner på å lage et makkverk. Så kan du enten  kaste den i søpla og tape 100 millioner dollar eller du kan bruke 100 millioner ekstra i markedsføring og gamble på at all markedsføringen er nok til at du tjener inn de 200 millionene på søppel-filmen du lagde. 

Kan være verdt å nevne at filmstudioene var overbevist om at Titanic ville floppe. Det samme trodde Cameron.  Som er godt eksempel på hvor vanskelig det er å vite hvilke filmer som vil gjøre det bra. 

Anonymkode: 7dccb...13c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...