Gå til innhold

Vond i hodebunnen, gikk over etter at jeg brukte Fungoral?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har veldig fet hodebunn. I perioder sliter jeg litt med helsa og da kan det gå en stund mellom hver gang jeg dusjer. Håret ser da til slutt ut som det har blitt olja inn med matolje. På det verste må jeg vaske håret tre ganger i dusjen. 

Endte med at jeg begynte å slite med veldig sår hodebunn. Når jeg så på hodebunnen i speilet kunne jeg ikke se noe i det hele tatt, emn hodebunnen var øm, på grensen til vond, det kjentes ut som det var sår overalt men der var ingenting å se. Det var også et par flekker her og der, hvite, som flasset om jeg klødde på de. Har brukt Fungoral et par ganger i uka i et par uker nå, og hodebunnen er ikke øm lenger. 

Dette er ikke første gangen. Dette skjedde også for et par år siden, men da brukte jeg tørrsjampo annenhver dag for å unngå å vaske håret. Som sagt er hodebunnen fryktelig fet og jeg har prøvd alt, ingenting fungerer, så håret må vaskes daglig. Likevel prøvde jeg å la det gå en dag mellom hver hårvask, da med tørrsjampo, men endte opp med øm hodebunn etter et par uker. Igjen så fiksa Fungoral det i et par uker, samt å vaske håret hver dag.

Hva er dette egentlig? Det er så rart for meg at man blir rådet til å ikke vaske håret daglig, når saken er at hodebunnen min ikke har det bra om jeg lar det gå tid mellom hårvask. Tørrsjampo er grusomt for hodebunnen. Noen som har erfart det samme? 

Anonymkode: 4bb8c...c7a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vask med Vossabia sin shampo. Den er fantastisk. Trenger ikke å vaske håret mer enn 2 ganger i uken.

Anonymkode: f82f1...949

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også fet, sensitiv hodebunn. En skikkelig kjip kombo 😄

Tørrshampo er såpass ille at jeg unngår det for det meste. Og ikke bruk slike på spray, kjøp en med puff eller liknende. 

Hodebunnen min blir skikkelig ille hvis det går tid mellom vask. Så det å vaske håret sjeldent fungerer ikke, da blir det kløete og irritert. 

Har innfunnet meg med nødvendig hårvask annenhver dag. Dagen i mellom vasker jeg noen ganger bare luggen i vasken.

Anonymkode: fbc62...388

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...