AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #1 Skrevet 3. april 2024 Skal legge ned et AS på dårlig likviditet, litt usikker på insolvens. Og lurer på fallgruver ved evt konkurs. Selskapet skylder meg ca 100 000kr, der jeg kun vil få fradrag for 30 000. Ser ut som om eier og styremedlem ikke har krav på lønn og fp fra statens lønnsgarantifond. Har det stor betydning om det er jeg eller regnskapsfører som krever konkurs? Jeg er den største kreditoren, mens de vil ha rundt 15000 utestående. Har null kompetanse på dette, og heller ikke 2500kr på bed.konto til å betale for samtale med advokat eller regnskapsføree🫣 #forventer kjeft😅 Anonymkode: 7affe...06e
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #2 Skrevet 3. april 2024 Ved konkurs slipper du vel komme unna med mindre til kreditorene.. !? Anonymkode: c4b95...ad3
Snublefot62 Skrevet 3. april 2024 #3 Skrevet 3. april 2024 Skal du avvikle må du jo gjøre opp utestående krav. Har du ikke penger til å dekke utestående krav så er jo firmaet innsolvent og det åpnes konkurs. Så ser ikke helt hvorfor dette er et spørsmål? Er aksjekapitalen brukt opp? 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #4 Skrevet 3. april 2024 Ditt krav i selskapet står tilbake for alle andres, du kan ikke ta ut penger til deg selv for så så slå deg konkurs og ikke betale kreditorene. Anonymkode: e9937...180
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #5 Skrevet 3. april 2024 Snublefot62 skrev (3 minutter siden): Skal du avvikle må du jo gjøre opp utestående krav. Har du ikke penger til å dekke utestående krav så er jo firmaet innsolvent og det åpnes konkurs. Så ser ikke helt hvorfor dette er et spørsmål? Er aksjekapitalen brukt opp? Akskjekapital er halvert. Og siden jeg ikke vel sluttregning for årsavslutning 2023+24, og at regnskapshonoraret innimellom er dobbelt(uten at jeg vet hva som er merarbeid). Det koster vel en del å avvikle også? hadde jeg visst alt så ville det vært lettere å bestemt seg. Anonymkode: 7affe...06e
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #6 Skrevet 3. april 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ditt krav i selskapet står tilbake for alle andres, du kan ikke ta ut penger til deg selv for så så slå deg konkurs og ikke betale kreditorene. Anonymkode: e9937...180 Jeg har ikke lønn. Har ikke sendt km godtgjørsle, tlf er fjernet. Anonymkode: 7affe...06e
Kaiehuset Skrevet 3. april 2024 #7 Skrevet 3. april 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Skal legge ned et AS på dårlig likviditet Hva slags selskap er det? Er du sikker på at du vil det? Kan noen ta en titt med deg og hjelpe deg med å se hvordan du kan forbedre selskapet? Hvis du er interessert i å forbedre selskapet kan du sende meg en pm.
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #8 Skrevet 3. april 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg har ikke lønn. Har ikke sendt km godtgjørsle, tlf er fjernet. Anonymkode: 7affe...06e Du sier at selskapet skylder deg penger. De kan du ikke ta ut hvis det er insolvent. Anonymkode: e9937...180
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #9 Skrevet 3. april 2024 Kaiehuset skrev (Akkurat nå): Hva slags selskap er det? Er du sikker på at du vil det? Kan noen ta en titt med deg og hjelpe deg med å se hvordan du kan forbedre selskapet? Hvis du er interessert i å forbedre selskapet kan du sende meg en pm. Tusen takk🌝Har hatt en til å se på det; en som egentlig skulle overta regnskapet. De to grunnene er regnskapshonorar på ca 85000kr for 2023, og det at jeg er syk-har null sjanse å øke omsetning😣Jobbet ekstra i påska for å betale regninger. Nå har jeg mye smerter og er sur😌 Anonymkode: 7affe...06e
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #10 Skrevet 3. april 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du sier at selskapet skylder deg penger. De kan du ikke ta ut hvis det er insolvent. Anonymkode: e9937...180 Nei? jeg tar jo ikke ut noe. De pengene taper jeg. Anonymkode: 7affe...06e
Kaiehuset Skrevet 3. april 2024 #11 Skrevet 3. april 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tusen takk🌝Har hatt en til å se på det; en som egentlig skulle overta regnskapet. De to grunnene er regnskapshonorar på ca 85000kr for 2023, og det at jeg er syk-har null sjanse å øke omsetning😣Jobbet ekstra i påska for å betale regninger. Nå har jeg mye smerter og er sur😌 Bare hyggelig. Du bestemmer. Men hvis du vil kan jeg ta en titt med deg (gratis) og tenke på hva mulighetene er. Det er mange veier til Roma. Jeg jobber på en helt annen måte enn mange andre gjør. Med oppmerksomhet på hva som fungerer for deg. Og hva som er bra og effektivt for bedriften og kundene. Og med fokus på det grunnleggende, å bygge et veldig godt grunnlag. Men det er opp til deg om du vil det eller ikke. 2
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #12 Skrevet 3. april 2024 Kaiehuset skrev (5 minutter siden): Bare hyggelig. Du bestemmer. Men hvis du vil kan jeg ta en titt med deg (gratis) og tenke på hva mulighetene er. Det er mange veier til Roma. Jeg jobber på en helt annen måte enn mange andre gjør. Med oppmerksomhet på hva som fungerer for deg. Og hva som er bra og effektivt for bedriften og kundene. Og med fokus på det grunnleggende, å bygge et veldig godt grunnlag. Men det er opp til deg om du vil det eller ikke. Jeg sender pm om litt; jeg hadde satt pris på en diskusjon rundt ulike alterativer🤞🥰Takk! Anonymkode: 7affe...06e 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #13 Skrevet 3. april 2024 Om det er netto likviditet så avvikles det, på en ryddig måte, og alle får sitt. Men basert på det du skriver vil en avviklingsbalanse (der balansen føres opp til virkelige verdier) vise negativ egenkapital, og at det da er netto tap i selskapet. Da er det konkurs som gjelder. Du som eier vil da være siste pri blant kreditorene. Skatt og avgift kommer først, deretter leverandører (litt forenklet sagt). Anonymkode: 92d6b...2f1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå