AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #1 Skrevet 3. april 2024 Hei. Jeg er gravid for første gang og alt er selvfølgelig nytt for meg. Jeg har også fått påvist svangerskapsdiabetes men det reguleres med kostholdet. Jeg er veldig interessert i å vite hvordan målingene deres var under svangerskapene når dere hadde svangerskapsdiabetes og hvor stor var barnet? Ble det igangsettelse? Anonymkode: 3959d...3cf
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #2 Skrevet 3. april 2024 Kan jeg spørre hvordan dine målinger er? 😊 Har ikke påvist svangerskapsdiabetes, men under begge mine svangerskap har målingene vært helt i toppen av øverste normalområde. Første barnet var 4,1 kg ved fødsel og han som er i magen nå er estimert til 4 kg på ultralyd. Lurer på hvordan målingene er ved sv. diabetes. Anonymkode: f5d6e...f05
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #3 Skrevet 3. april 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kan jeg spørre hvordan dine målinger er? 😊 Har ikke påvist svangerskapsdiabetes, men under begge mine svangerskap har målingene vært helt i toppen av øverste normalområde. Første barnet var 4,1 kg ved fødsel og han som er i magen nå er estimert til 4 kg på ultralyd. Lurer på hvordan målingene er ved sv. diabetes. Anonymkode: f5d6e...f05 Når jeg fikk svangerskapsdiabetes påvist var målingen etter glukosebelastningstesten 9.8. Ellers har jeg målt mye hjemme fastende og 2 timer etter måltider. Jeg klarer å holde meg innenfor godkjente tall hvis jeg tenker over hva jeg spiser. Men hvis jeg feks spiser ultraprosseserte middager, kan verdiene bli for høye på feks 6.9 og 7.3 osv. Har man fastende verdi over 5.3 har man svangerskapsdiabetes eller over 9.3 tror jeg det er 2 timer etter glukosebelastningstest Anonymkode: 3959d...3cf
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #4 Skrevet 3. april 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Når jeg fikk svangerskapsdiabetes påvist var målingen etter glukosebelastningstesten 9.8. Ellers har jeg målt mye hjemme fastende og 2 timer etter måltider. Jeg klarer å holde meg innenfor godkjente tall hvis jeg tenker over hva jeg spiser. Men hvis jeg feks spiser ultraprosseserte middager, kan verdiene bli for høye på feks 6.9 og 7.3 osv. Har man fastende verdi over 5.3 har man svangerskapsdiabetes eller over 9.3 tror jeg det er 2 timer etter glukosebelastningstest Anonymkode: 3959d...3cf Skjønner, men tenkte mest på SF-mål, trodde det var det det var snakk om😊 Forøvrig var jeg selv helt på grensen for diabetes på det fastende blodsukkeret (hadde 5,2), men godt innafor på totimers. Anonymkode: f5d6e...f05
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #5 Skrevet 3. april 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Skjønner, men tenkte mest på SF-mål, trodde det var det det var snakk om😊 Forøvrig var jeg selv helt på grensen for diabetes på det fastende blodsukkeret (hadde 5,2), men godt innafor på totimers. Anonymkode: f5d6e...f05 Jeg har bare målt engang symfyse mål og det lå på normalen Anonymkode: 3959d...3cf
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #6 Skrevet 3. april 2024 At du har svangerskapsdiabetes betyr jo ikke at du får stort barn, men sjansen er større og det er derfor viktig at det oppdages og følges opp Anonymkode: 78bfe...521
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå