Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

For flere år siden kom jeg meg ut av et voldelig forhold, og har siden da fokusert på barna mine og egen helse. 
frem til nylig har jeg tenkt at forhold ikke er noe for meg. Rett og slett livredd for å bli fanget i et nytt dårlig forhold. 

likevel så sniker det seg inn tanker om en partner, en armkrok, noen å ha det fint med og å kunne lene seg til.

er det andre her som har gått inn i nye forhold i 40 årene, som vil dele tanker og erfaringer med meg. Det er snart tyve år siden jeg sist var på date og føler meg svært utdatert og gammel 🙈

Endret av Lykkeligskilt
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skulle heller ikke finne meg en ny, men så skjedde det. Jeg er 45 år gammel, og har tatt lærdom av det forrige forholdet. Jeg vet nå mye bedre hva jeg vil ha, og hva jeg ikke skal godta i et forhold. Jeg er også såpass voksen at jeg ser hva galt jeg også gjorde i forrige forhold, og lært av det.

Anonymkode: dc989...024

AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler å reflektere over tilknytningsstil fra egen barndom og forsøke å se hva som gjorde at du både valgte forrige partner, og hvorfor du ble værende til du avsluttet.

Finn ut hvilket kjærlighetsspråk du har, og hva du trenger i en partner. 

Hvordan er det med sexlysten? Hvilke mønster har du der?

Har du traumer som kan dukke opp og prege deg i neste forhold? Har du tidligere erfaringer som ny partner med fordel skal vite om og ta hensyn til?

Har du dealbreakers?

Vil du ha kjæreste men særboere, eller samboer og den type fremtid?

Barn fra før, eller ikke?

Jobb? Interesser? Ferdigheter? 

Hva er viktig for deg i en partner og i et samliv?

Dette blir gøy, kos deg og nyt 🤩🥰

Anonymkode: d4e26...282

• Liker 1
Skrevet

Hvor møter man en eventuell partner? Har ikke mye sansen for Tinder og slikt.

Jeg er bevist egne feil og mangler for ikke snakke om traumer. Jeg jobber med å lære meg sette sunne grenser for meg selv. Men ser og her at jeg er preget av både oppvekst og tidligere forhold og altfor lett pleaser andre på min bekostning .. 

ser vell i første omgang for meg kjæreste eller særboere. Spesielt siden jeg selv har barn med ekstra utfordringer. På lenger sikt vet jeg ikke hva jeg kunne tenke meg, det tar jeg ettersom 🙂

AnonymBruker
Skrevet
Lykkeligskilt skrev (1 time siden):

Hvor møter man en eventuell partner? Har ikke mye sansen for Tinder og slikt.

Jeg er bevist egne feil og mangler for ikke snakke om traumer. Jeg jobber med å lære meg sette sunne grenser for meg selv. Men ser og her at jeg er preget av både oppvekst og tidligere forhold og altfor lett pleaser andre på min bekostning .. 

ser vell i første omgang for meg kjæreste eller særboere. Spesielt siden jeg selv har barn med ekstra utfordringer. På lenger sikt vet jeg ikke hva jeg kunne tenke meg, det tar jeg ettersom 🙂

Jeg møtte min kjæreste på Tinder, det samme har flere av mine venner gjort 🙂 Så Tinder funker for mange.

Anonymkode: 3fdd8...c2a

Skrevet

Men hva ser menn etter generelt 😅 

Skrevet
Lykkeligskilt skrev (1 time siden):

Men hva ser menn etter generelt 😅 

Generelt er menn ute etter det samme som en kvinne ser etter, stabilitet, respekt, kjærlighet osv. Og det er ikke viktig hva menn ser etter, du må ha det klart for deg selv hva du leter etter.

• Liker 2
Skrevet
Q2012 skrev (Akkurat nå):

Generelt er menn ute etter det samme som en kvinne ser etter, stabilitet, respekt, kjærlighet osv. Og det er ikke viktig hva menn ser etter, du må ha det klart for deg selv hva du leter etter.

Min eksmann knuste meg helt og gav meg lenge et skrudd syn på menn og egen verdi. Så jeg vet at alle disse årene alene har vert rett for meg.

vet omtrent hva jeg selv ønsker og hva jeg ser etter. Men det er vanskelig å slippe seg løs og ha tillit.

Skrevet
Lykkeligskilt skrev (2 minutter siden):

Min eksmann knuste meg helt og gav meg lenge et skrudd syn på menn og egen verdi. Så jeg vet at alle disse årene alene har vert rett for meg.

vet omtrent hva jeg selv ønsker og hva jeg ser etter. Men det er vanskelig å slippe seg løs og ha tillit.

Jeg kan tenke meg at det er vanskelig å ha tillit til menn igjen etter en slik opplevelse og at du har blitt forsiktig.

Mitt råd er å ikke bruke apper som Tinder eller andre apper etter en slik opplevelse med menn fordi jeg ikke tror din tillit til menn vil blir bedre. Jeg vet ikke om du har mulighet å møte noen i virkeligheten men ellers har jeg personlig den beste erfaring med Facebook-dating.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var sammen/gift med en i 25 år. Psykopat/sossiopat/narcissist. Kontrollerende, sjalu og ekkel. Han var selvsagt ikke slik da vi ble sammen (eller jo han var nok kontrollerende, men jeg var 17 å gikk rett i fella) Jeg brukte mange år på å komme meg unna. 

Det er nå snart 4 år siden, jeg var alene i ca 6 mnd før jeg lastet ned apper, var på noen dater og møtte etterhvert en jeg ville satse på. Surret med han i nesten 3 år mens jeg bedrev selvskading i flere varianter, han gav meg smuler å alt jeg ville var å ha han. Så ble det stille. Jeg var sliten å lei av å bli avspist med noen få timer i uka så jeg valgte å gjengjelde stillheten… 

Tilbake på Tinder, ikke et alternativ å ikke fortsette å prøve heller. Matcher med en jeg ikke en gang kan huske å ha sveipet på, får mld ganske umiddelbart å i løpet av en 10 timers tid har vi snakket masse og avtalt og planlagt vår første date som da skulle være om 3 dager. Fullklaff. En tvers i gjennom snill mann, ingen psykiske issues, han setter av tid til meg, vil være sammen med meg så mye som vi får til. Det er så trygt å fint at jeg nesten blir rørt av å tenke på det. Det er følelser her som jeg ikke har kjennt på noen gang tror jeg, den trygge gode mannen som bare vil meg godt. Dette viser at det er håp for en skadet sjel. 

Anonymkode: cf6e4...1df

• Hjerte 2
Skrevet

Snakker dere om dine traumer, preger det deg på noen måte i nytt forhold?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...