Gå til innhold

Langhelg og 17.mai. Reiser flere bort?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette er første året uten noen barn på barneskolen, så nå slo det meg at jeg aner faktisk ikke hva vi skal gjøre det i år. Men eldste har sin første 17 mai som myndig, så reise bort gjør jeg ikke. 

Anonymkode: 81556...e9a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Snart 17.mai og vi er to foreldre som er slitne av hverdagen, krav og tidsklemma. Vi vurderer å droppe 17.mai i år og dra på hytta, hotell eller lignende. Dette ønsker barna også. Noen som tenker i samme baner? Regner med flere drar bort siden det er langhelg. 

Anonymkode: 3c7f6...89b

Vi har booket teltplass fra 17. mai, så er det fint vær drar vi. Men ser an om vi skal gå tog osv før vi kjører avsted da. Pakker bilen dagen før. Må høre med ungene hva de vil tror jeg. Hadde vært deilig å bare reise i år, hvis været er bra :) 

Anonymkode: ff704...452

AnonymBruker
Skrevet

Har en 2-åring som blir fryktelig reisesyk, så her reises det kun for lengre strekk enn langhelger 🙈

Anonymkode: ce7a6...ea0

Skrevet

Har barn på barneskolen, og for fjerde år på rad har vi barn på trinn med ansvar for feringen på skolen. Jeg stiller opp, hvis alle reiser bort så blir det jo ikke noe arrangement. 

Gleder meg litt til barneskolen er over for oss. Kan tenke meg å feire 17. mai på en hytte f.eks. God mat, tur og lite folk. 

• Liker 1
Skrevet

Hendte vi gjorde det mens barna var helt små. Nå har vi ikke gjort det på en stund, og gjør det ikke i år fordi vi har russ i huset. Men kunne definitivt ha gjort det dersom det passet sånn ja!

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge jeg har barn i barneskolealder, stiller jeg opp i tog og er med på å arrangere de skoleårene vi har ansvar. Det er uaktuelt for meg ikke å gjøre min del for å holde liv i den tradisjonelle feiringen. Skal dog bli deilig å kunne velge å reise bort når jeg ikke lenger har barn på barneskolen. 

Anonymkode: b5233...8d7

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Så lenge jeg har barn i barneskolealder, stiller jeg opp i tog og er med på å arrangere de skoleårene vi har ansvar. Det er uaktuelt for meg ikke å gjøre min del for å holde liv i den tradisjonelle feiringen. Skal dog bli deilig å kunne velge å reise bort når jeg ikke lenger har barn på barneskolen. 

Samme! Det er liksom en del av pakka man går med på når man har barn 

AnonymBruker
Skrevet

Nope, skal jobbe (sykepleier).

Anonymkode: 90d81...eaf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Har bestilt tur til Italia og skal blant annet til Verona. Vi reiser 16 mai og blir borte til mandag. Hurra for langhelger i mai vi reiser stort sett bort hvert år på 17 mai, jeg synes 17 mai har blitt noe mas egentlig. Vi er et voksent par med voksent barn så vi styrer alt sånt selv. Helt nydelig med sånn frihet. 

Anonymkode: 5b585...f2a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har ansvaret for feiringen på skolen i år, så blir salg av popcorn og is i år, neste år er siste med barneskolebarn, så blir spennende å se hva jeg velger å gjøre etter det. Men med barneskolebarn vil nok skolen lokke. Vi regner med mindre oppmøte enn normalt pga langhelg. 

Anonymkode: 360cd...685

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

I fjor hadde vi ansvaret for feiringen på skolen, men ikke i år, så da tror jeg vi benytter sjansen. Barna er heller ikke så fan av å gå i tog😅

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.4.2024 den 7.52):

Snart 17.mai og vi er to foreldre som er slitne av hverdagen, krav og tidsklemma. Vi vurderer å droppe 17.mai i år og dra på hytta, hotell eller lignende. Dette ønsker barna også. Noen som tenker i samme baner? Regner med flere drar bort siden det er langhelg. 

Vi drar på hytta etter 17 mai feringen da barna gjerne ville gå i toget og være litt sammens med venner først

Anonymkode: b8fcb...756

AnonymBruker
Skrevet

Dette vil jeg anbefale TS og alle andre som stiller lignende spørsmål: Livet blir mye lettere om du bare lytter til deg selv, og gjør som du selv vil uten å tenke på om andre gjør det samme. ❤️ 

Hvem bryr seg hva andre gjør. Stikk av, ta en pause, gjør akkurat det du selv og familien din trenger! 

Anonymkode: b0eed...eb9

• Liker 1
Skrevet

Har brukt muligheten de årene 17. havner slik at det blir langhelg til å reise bort, ja. Hyggelig med feiring, men enda hyggeligere å reise litt sørover og kjenne på sommervarme et eller annet sted i Europa. 

AnonymBruker
Skrevet

Skulle ønske det, men er i den obligatoriske 17. mai komiteen i år 🤮

Anonymkode: 3204c...aad

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei! Reiser selvfølgelig hjem!! Har man ett ledig minutt reiser man da ikke bort. 

Gleden er å slippe 17'mai. Heller omgangssyke enn å flakse rundt. 

Godt å hvile når man har lange dager!

Anonymkode: 2487d...b6a

AnonymBruker
Skrevet

Skulle ønske... Har store barn,og trenger ikke å dra på 17.maiarrangementet her i byen. Her er det økonomien som stopper,dessverre..... Reiser vi nå,blir det ingen sommerferie....

Anonymkode: 8c263...2b4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...