Gå til innhold

Langhelg og 17.mai. Reiser flere bort?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Snart 17.mai og vi er to foreldre som er slitne av hverdagen, krav og tidsklemma. Vi vurderer å droppe 17.mai i år og dra på hytta, hotell eller lignende. Dette ønsker barna også. Noen som tenker i samme baner? Regner med flere drar bort siden det er langhelg. 

Anonymkode: 3c7f6...89b

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi har en 2-åring som sover veldig urolig når vi er på reise. Hadde det ikke vært for det hadde vi nok vurdert det. 

Anonymkode: 2ac9f...ba1

AnonymBruker
Skrevet

En er vel fri til å gjøre akkurat som en vil på 17. mai? Dere tar ei langhelg akkurat der dere vil, akkurat når dere vil. 

Anonymkode: 216fa...2a7

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo lov. 17mai er best i norsk natur. Pølser på termos, en kake i sekken og nasjonalsangen på toppen av et fjell.

God tur,håper dere får fint vær.

Anonymkode: 1e1ea...432

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Vi dro på hytta 17. mai i noen år, da barna var tenåringer og ikke brydde seg om arrangement på skolen/tog. Nå har vi blitt hage- og drivhusentusiaster, og kan ikke reise bort i mai 🙂

Anonymkode: 77152...e07

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Snart 17.mai og vi er to foreldre som er slitne av hverdagen, krav og tidsklemma. Vi vurderer å droppe 17.mai i år og dra på hytta, hotell eller lignende. Dette ønsker barna også. Noen som tenker i samme baner? Regner med flere drar bort siden det er langhelg. 

Skulle gjerne tatt en langhelg på hytta, men her er et av barna musikant i korpset og jeg sitter i kropsstyret så jeg "gleder" meg til å ha fullt opp på 17.mai.

Anonymkode: 5b739...fc1

AnonymBruker
Skrevet

Vi har bare barnehagebarn og ingen etablerte 17.mai-tradisjoner her vi bor (alltid måtte avlyse planer pga covid-19 etter at eldste ble født, bortsett fra i fjor, da var det omgangssyke), så kommer nok til å reise bort. 

Anonymkode: 1f345...7f6

AnonymBruker
Skrevet

Har droppa 17 mai i mange år. Er så stress dag at jeg har fått den i vrangstrupen. Vi reiste til syden en gang når barna var små. Det var godt. No gjør vi ingenting. Barna er store. 

Anonymkode: eac7d...92d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi tar alltid storbytur over 17.mai. Utrolig billige billetter ut. 

Anonymkode: d13bc...73a

AnonymBruker
Skrevet

Vi reise til Danmark på 17.mai i fjor. Ei langhelg uten kjas og mas. Det var ganske deilig. I år blir det ikke det da vi har konfirmant den 19.mai.

Anonymkode: c7f49...8e7

AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde mye heller feiret 17 mai på hytta (eget 17 mai opplegg med tivoli osv i byen der), men vi har ansvaret for 17 mai på skolen i år, så da må vi bli hjemme i år også. Men neste år er planen hytta da 17 mai faller på en lørdag 😊

Anonymkode: e4ef9...ed6

AnonymBruker
Skrevet

Nei, reiser aldri bort.

Anonymkode: 32987...38d

Gjest issoras
Skrevet

Vi reiser nok kanskje vekk rett etter 17-mai toget. Har bobil så enkelt å være fleksibel, men uten bobil hadde vi kanskje booket oss et hotell et par tre timer unna. 

Er jo inneklemt fridag helga før også, reiser bort da. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi reiser ikke bort. Synes dessuten det er viktig å feire 17. mai og barna gleder seg også så tenker det er mange andre reisemuligheter enn akkurat denne helgen. 

Anonymkode: 3e1f7...c7f

AnonymBruker
Skrevet

Har aldri feiret 17 mai, vi reiser bort hvert år og i år går turen til Spania. 

Anonymkode: 0ff45...130

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hadde jeg hatt barn i barneskole-alder hadde jeg nok prioritert 17-mai-feiring på skolen.

Min er fremdeles i barnehage så vi vurderer å dra på hytta eller noe. Har ikke noen 17-mai-tradisjoner med barnet ennå.

Anonymkode: 7bf0f...a87

AnonymBruker
Skrevet

Nei, 17.mai feires på barnas skole sammen med familie og venner, men vi gjør ikke så mye utav dagen utover det etterpå annet enn en bedre middag/grilling etc avhengig av vær. 

Anonymkode: c8d3f...add

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Nope. Har akkurat vært på påskeferie og ønsker ikke å reise noe sted igjen med det første. 17 mai er vi alltid hjemme å feirer med å gå i tog, cafe på skolen, tivoli osv. 

Anonymkode: afd94...fca

AnonymBruker
Skrevet

Vurderer det i år ja

Anonymkode: 6213f...a59

AnonymBruker
Skrevet

Hadde det ikke vært for at vårt trinn (siste året på barneskolen) har ansvar for 17.mai-feiringen på skolen så hadde vi reiset bort i år. 7.klassingen vil uansett ikke henge nede på skolen. 

Anonymkode: 61d3f...a28

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...