AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #1 Skrevet 3. april 2024 Hei hei, Jeg har blitt sykemeldt fra permisjonen og har time hos lege for å ha konsultasjon og skrive funksjonsbeskrivelse til NAV som skal legges ved for å utsette permisjonen min. Mannen min skal ta ut sin permisjon da han er den som må ta vare på barnet, skifte på bleier, bære og bysse, og mate. Legen har sikkert noe erfaring med det, men da det er en ung vikar jeg må til, vil jeg forberede meg. Hva burde inn i en slik funksjonsbeskrivelse? Jeg antar bare en beskrivelse av hverdagen og hva jeg trenger hjelp med rundt barnet (da far tar seg av tilnærmet alt nå)? Noen med erfaring? Takk! Anonymkode: fb1a3...1bc
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #2 Skrevet 3. april 2024 Her må du skrive litt mer om hva som gjør at du er for syk til å ta hånd om ditt eget barn. Det er veldig strengt å få innvilget sykemelding i permisjonen Anonymkode: 2c027...c60
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #3 Skrevet 3. april 2024 2 hours ago, AnonymBruker said: Her må du skrive litt mer om hva som gjør at du er for syk til å ta hånd om ditt eget barn. Det er veldig strengt å få innvilget sykemelding i permisjonen Anonymkode: 2c027...c60 Jeg ønsker ikke gå inn på hva som er skjedd, men jeg har fått fysiske utfordringer som gjør meg avhengig av hjelp til å ta vare på barnet. Det må være noen med oss hele tiden. Jeg klarer ikke enkle gjøremål i hverdagen relatert til meg selv engang. Anonymkode: fb1a3...1bc 3
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #4 Skrevet 3. april 2024 Og spørsmålet handler ikke om jeg får sykemelding eller ikke; men hva andre har erfaring fra at legen skriver en slik beskrivelse. Og hvor detaljert det burde være. Er det ned på detaljer «Mor kan ikke skifte bleie»? Eller er det mer om sykdommen / skaden? Ønsker bare sørge for at legen dekker alt som trengs, i formatet som er nødvendig. Jeg fikk litt info fra NAV, og alternativer til hvordan legge opp permisjonen fremover, men det var veldig overfladisk og generelt. Anonymkode: fb1a3...1bc 2
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #5 Skrevet 3. april 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Og spørsmålet handler ikke om jeg får sykemelding eller ikke; men hva andre har erfaring fra at legen skriver en slik beskrivelse. Og hvor detaljert det burde være. Er det ned på detaljer «Mor kan ikke skifte bleie»? Eller er det mer om sykdommen / skaden? Ønsker bare sørge for at legen dekker alt som trengs, i formatet som er nødvendig. Jeg fikk litt info fra NAV, og alternativer til hvordan legge opp permisjonen fremover, men det var veldig overfladisk og generelt. Anonymkode: fb1a3...1bc Ja her må det være detaljer rundt det du ikke makter å gjøre som mor. Vær også forberedt på at legen skriver en melding til barnevernet da dere tydeligvis trenger hjelp. Det er aldri 100% sikkert at barnefar får flyttet på permisjonen sin. Anonymkode: 2c027...c60
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #6 Skrevet 3. april 2024 Just now, AnonymBruker said: Ja her må det være detaljer rundt det du ikke makter å gjøre som mor. Vær også forberedt på at legen skriver en melding til barnevernet da dere tydeligvis trenger hjelp. Det er aldri 100% sikkert at barnefar får flyttet på permisjonen sin. Anonymkode: 2c027...c60 Hvorfor skal han ikke få flyttet permisjonen sin? Alt er i orden med arbeidsgiver. Og jeg tviler på at legen skriver til barnevernet fordi jeg har en midlertidig skade og det er mer hensiktsmessig far tar sin del av permisjonen nå. Anonymkode: fb1a3...1bc 3
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #7 Skrevet 3. april 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja her må det være detaljer rundt det du ikke makter å gjøre som mor. Vær også forberedt på at legen skriver en melding til barnevernet da dere tydeligvis trenger hjelp. Det er aldri 100% sikkert at barnefar får flyttet på permisjonen sin. Anonymkode: 2c027...c60 Hvorfor i all verden skal BV kontaktes her? Mor har fysiske hindringer, far er tilstede. Det er da vel ikke noen automatikk i at BV kobles inn da. Jeg syns du hopper til forhastede konklusjoner her ut ifra et par-tre innlegg fra en helt ukjent person for deg. Anonymkode: 94703...f8c 5
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #8 Skrevet 3. april 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hei hei, Jeg har blitt sykemeldt fra permisjonen og har time hos lege for å ha konsultasjon og skrive funksjonsbeskrivelse til NAV som skal legges ved for å utsette permisjonen min. Mannen min skal ta ut sin permisjon da han er den som må ta vare på barnet, skifte på bleier, bære og bysse, og mate. Legen har sikkert noe erfaring med det, men da det er en ung vikar jeg må til, vil jeg forberede meg. Hva burde inn i en slik funksjonsbeskrivelse? Jeg antar bare en beskrivelse av hverdagen og hva jeg trenger hjelp med rundt barnet (da far tar seg av tilnærmet alt nå)? Noen med erfaring? Takk! Anonymkode: fb1a3...1bc Det må stå hva du ikke er i stand til å gjøre. F.eks « er ikke i stand til å løfte , skifte og mate barnet» »Kan ikke være alene med barnet» Også må det stå antatt varighet 😊 F.eks «Antatt varighet minst 3 mnd» Anonymkode: ef0ac...365 4
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #9 Skrevet 3. april 2024 3 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor i all verden skal BV kontaktes her? Mor har fysiske hindringer, far er tilstede. Det er da vel ikke noen automatikk i at BV kobles inn da. Jeg syns du hopper til forhastede konklusjoner her ut ifra et par-tre innlegg fra en helt ukjent person for deg. Anonymkode: 94703...f8c Jeg bryr meg ikke særlig med slike svar. De er tatt ut av lufta. Jeg ser ikke for meg hverken legen eller barnevernet bruker tid på dette: jeg har en fysisk skade som gjør at jeg er forhindret til å stelle og ta vare på barnet nå. Men om det skulle være slik og barnevernet vil sende en agent til å bo her i en måned eller to, og ta over oppgavene knyttet til barnet, så må de jo gjerne vurdere det som mest hensiktsmessig. Vi har plass til en til vi Anonymkode: fb1a3...1bc 1 4
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #10 Skrevet 3. april 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg bryr meg ikke særlig med slike svar. De er tatt ut av lufta. Jeg ser ikke for meg hverken legen eller barnevernet bruker tid på dette: jeg har en fysisk skade som gjør at jeg er forhindret til å stelle og ta vare på barnet nå. Men om det skulle være slik og barnevernet vil sende en agent til å bo her i en måned eller to, og ta over oppgavene knyttet til barnet, så må de jo gjerne vurdere det som mest hensiktsmessig. Vi har plass til en til vi Anonymkode: fb1a3...1bc Tror du virkelig det er slik barnevernet fungerer? Nei hvis dere først blir fratatt omsorgen for barnet, så vil dere nok ikke ha barnet boende hos dere. Anonymkode: 2c027...c60 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #11 Skrevet 3. april 2024 4 minutter siden, AnonymBruker said: Det må stå hva du ikke er i stand til å gjøre. F.eks « er ikke i stand til å løfte , skifte og mate barnet» »Kan ikke være alene med barnet» Også må det stå antatt varighet 😊 F.eks «Antatt varighet minst 3 mnd» Anonymkode: ef0ac...365 Tusen takk! Da tror jeg at jeg har forstått at så detaljert som mulig om ivaretakelse og stell av barnet er det viktigste, og det trengs ikke noe om hvordan skaden / sykdom påvirker meg og min helse. Varighet hadde jeg ikke fått med meg, det skrev ikke saksbehandleren om heller. Igjen takk Anonymkode: fb1a3...1bc
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #12 Skrevet 3. april 2024 Just now, AnonymBruker said: Tror du virkelig det er slik barnevernet fungerer? Nei hvis dere først blir fratatt omsorgen for barnet, så vil dere nok ikke ha barnet boende hos dere. Anonymkode: 2c027...c60 Tror du helt oppriktig at barnevernet tar fra foreldrene en baby fordi en forelder er blitt fysisk skadet og den andre friske forelderen som er perfekt stand til å ta vare på sin egen baby skal ta over stell av barnet en periode? Nå fikk du meg til å le godt. Anonymkode: fb1a3...1bc 3 2
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #13 Skrevet 3. april 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Tusen takk! Da tror jeg at jeg har forstått at så detaljert som mulig om ivaretakelse og stell av barnet er det viktigste, og det trengs ikke noe om hvordan skaden / sykdom påvirker meg og min helse. Varighet hadde jeg ikke fått med meg, det skrev ikke saksbehandleren om heller. Igjen takk Anonymkode: fb1a3...1bc Stemmer Hos meg skrev legen typ «Mor sykemeldt pga skade, kan ikke løfte barnet, kan ikke stelle eller mate barnet selv, kan ikke være alene med barnet» «Mor har behov for hjelp til å ivareta barnet. Antatt varighet minst 3 mnd» Anonymkode: ef0ac...365 2
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #14 Skrevet 3. april 2024 Just now, AnonymBruker said: Stemmer Hos meg skrev legen typ «Mor sykemeldt pga skade, kan ikke løfte barnet, kan ikke stelle eller mate barnet selv, kan ikke være alene med barnet» «Mor har behov for hjelp til å ivareta barnet. Antatt varighet minst 3 mnd» Anonymkode: ef0ac...365 Tusen takk for fint svar Anonymkode: fb1a3...1bc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå