AnonymBruker Skrevet 4. april 2024 #61 Del Skrevet 4. april 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Nope, ingenting ender opp i Høyesterett når han verken har bevis eller kan sikre bevis. Nekter dama eller sier at begge var like fulle, så vil det at han først anmelder etter informasjon om graviditet, ene og alene for å slippe å være oppført som far, trekke skikkelig ned for ham. Så å si ingen kvinner lykkes i å få menn dømt for sovevoldtekter, så hvorfor skal bevisbyrden være lettere når kjønnene er byttet om? Anonymkode: 23128...f7c Det er nå slik at påstand om voldtekt som oftest handler om manglende bevis. Og gjennom saken vil det fremgå hvem som er mest troverdig. Tar vi utgangspunkt i at kvinnen blir dømt for sovevoldtekt eller voldtekt av denne mannen som ikke kunne gjøre rede for seg så er den allerede prøvd ut. Høyesterett skal vurdere straffeutmåling for sovevoldtekt (advokatbladet.no) Når kvinnen først har blitt dømt for sovevoldtekt så må det en ny runde til i rettsapparatet for å annulere farskapet til babyen. Og siden en slik sak aldri har blitt prøvd ut i norsk rett så må den helt opp til høyesterett. som er siste rettsintans i Norge. Høyesterett må ta saken da den har presens for lignende saker som kommer med årene. Anonymkode: b78bc...af1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katties Skrevet 4. april 2024 #62 Del Skrevet 4. april 2024 Er det mange trøtte, fulle menn som har en penis som både blir stiv OG kommer? Jeg lurer virkelig, for min erfaring er at den blir til konsisyensen av en geleklump som ikke er mulig å "jobbe med" - spesielt sitte oppå... han må ja vært med på det her han også, ikke sant?... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2024 #63 Del Skrevet 4. april 2024 katties skrev (13 minutter siden): Er det mange trøtte, fulle menn som har en penis som både blir stiv OG kommer? Jeg lurer virkelig, for min erfaring er at den blir til konsisyensen av en geleklump som ikke er mulig å "jobbe med" - spesielt sitte oppå... han må ja vært med på det her han også, ikke sant?... Du vet det at det er samme argumentasjon voldtektsmenn bruker når de sier at det ikke kan være voldtekt for kvinnen fikk orgasme. Jeg er ikke overrasket over at du har erfaring med denne problemstillingen ut i fra din holdning.. Hva tenker og føler du når du begår overgrepet? Litt lei deg siden du ikke fikk den stiv? Litt såret? Anonymkode: b78bc...af1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2024 #64 Del Skrevet 4. april 2024 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Derfor bør alle menn bruke kondom utenfor forhold. Men statistikkene viser at norske menn flest dropper kondom. Så kommer saker der deres one night stands blir gravide, og panikken begynner. Anonymkode: 23128...f7c 100% enig. Men det hjelper lite i saker som TS beskriver eller voldtekter. Og historien til TS sin kompis vil nok ikke komme langt da det raskt vil bli sådd tvil om hvor vidt det er mulig at han har fått den opp, samt kommet av at hun satt på han uten at han hadde evne til å hive henne av eller snu seg rundt. Uavhengig av det så vil han være barnets biologiske far uansett hva og hvordan. Anonymkode: ee52a...ea5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2024 #65 Del Skrevet 4. april 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du vet det at det er samme argumentasjon voldtektsmenn bruker når de sier at det ikke kan være voldtekt for kvinnen fikk orgasme. Jeg er ikke overrasket over at du har erfaring med denne problemstillingen ut i fra din holdning.. Hva tenker og føler du når du begår overgrepet? Litt lei deg siden du ikke fikk den stiv? Litt såret? Anonymkode: b78bc...af1 Det er faktisk en fysiolgisk forskjell på kvinnelig orgasme og at en mann får utløsning. Kun denne kompisen og kvinnen VET hva som virkelig skjedde. Men faktum er - uavhengig av kjønn - at i eventuelle voldtektssaker handler mesteparten om troverdighet. Anonymkode: ee52a...ea5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2024 #66 Del Skrevet 4. april 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Du vet det at det er samme argumentasjon voldtektsmenn bruker når de sier at det ikke kan være voldtekt for kvinnen fikk orgasme. Jeg er ikke overrasket over at du har erfaring med denne problemstillingen ut i fra din holdning.. Hva tenker og føler du når du begår overgrepet? Litt lei deg siden du ikke fikk den stiv? Litt såret? Anonymkode: b78bc...af1 Det er i så fall argumentasjon fra menn som ikke vet hvordan kvinner fungerer. Denne problemstillingen som ditt innlegg siterer vil jeg tro de fleste over 20 år med et visst antall menn bak seg/forhold har opplevd før eller siden, ofte eller ikke. Hvorfor du kaller det overgrep, forstår jeg ikke. Det er en temmelig grov beskyldning som bør ha solid grunnlag. Noe du ikke har. Anonymkode: d58cf...7a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2024 #67 Del Skrevet 4. april 2024 La oss prøve å snu på kjønnene da, på en noenlunde troverdig måte. Kvinnen "Anna" blir sovevoldtatt på en fest av "Per". "Anna" velger å ikke anmelde, ikke gå til voldtektsmottak, ikke sikre noen spor etter voldtekten. Kanskje hun fortrenger hele greia, kanskje hun tror hun ikke kan bli gravid, men iallefall - Anna oppdater at hun er gravid etter at abortgrensa er passert. Nå har Anna tre valg - beholde barnet selv (med/uten Per i livet deres), adoptere bort barnet (dette krever Pers samtykke, dersom det kommer frem at Per er faren), eller la Per oppdra barnet alene. I første tilfelle blir Anna økonomisk ansvarlig for barnet. I siste tilfelle blir Anna økonomisk ansvarlig for barnet. Det er kun dersom hun ønsker å adoptere bort barnet OG Per går med på dette eller hun fører "far ukjent" at hun slipper økonomisk ansvar for barnet. Dersom Per da vet at Anna er gravid og gir beskjed til NAV om at han er den kommende faren og ønsker foreldreansvar og motsetter seg adopsjon, så er jeg rimelig sikker på at Per får barnet og Anna må betale barnebidrag (skjønt hvor mye presedens det er på dette, vet jeg ikke). Og uansett hvilket av disse 3 scenarioene som skjer, så blir Per aldri i verden dømt for en sovevoldtekt som ligger månedsvis tilbake i tid og der det finnes null bevis, bare ord mot ord. Så nei, kameraten din har det ikke "verre" enn en sovevoldtatt kvinne som finner ut for sent at hun er gravid. Den eneste forskjellen er at abortgrensa er ved utløsning for menn, og noen uker senere for kvinner. Anonymkode: 80c73...b2d 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2024 #68 Del Skrevet 4. april 2024 https://www.aftenbladet.no/innenriks/i/LkGMq/23-aar-gammel-kvinne-doemt-for-voldtekt-av-mann Anonymkode: b78bc...af1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thyra Skrevet 4. april 2024 #69 Del Skrevet 4. april 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men de slipper økonomisk ruin på toppen… Huff huff, taper overgriperen penger på å få barn altså? Hva hadde du tenkt om en kvinne som ble voldtatt måtte gi fra seg barnet til overgriperen sin og så betale han penger for å ta vare på ungen? Fy faen så kvalmt. Dette handler ikke om ungen men om at noen skal få sko seg økonomisk på å VOLDTA noen. (Med det premisset at det faktisk er en voldtekt og ikke noe han sier fordi han angrer - juridisk sett burde han anmeldt umiddelbart i så fall). Anonymkode: f19e7...16e Det er vel sjelden noen "skor seg økonomisk," på barnebidrag. De fleste alenemødre bruker langt mer penger på barnet enn det de får i bidrag. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2024 #70 Del Skrevet 4. april 2024 https://www.bt.no/nyheter/lokalt/i/zl189/mannlig-voldtektsoffer-en-kamp-for-aa-overleve Anonymkode: b78bc...af1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thyra Skrevet 4. april 2024 #71 Del Skrevet 4. april 2024 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Det er nå slik at påstand om voldtekt som oftest handler om manglende bevis. Og gjennom saken vil det fremgå hvem som er mest troverdig. Tar vi utgangspunkt i at kvinnen blir dømt for sovevoldtekt eller voldtekt av denne mannen som ikke kunne gjøre rede for seg så er den allerede prøvd ut. Høyesterett skal vurdere straffeutmåling for sovevoldtekt (advokatbladet.no) Når kvinnen først har blitt dømt for sovevoldtekt så må det en ny runde til i rettsapparatet for å annulere farskapet til babyen. Og siden en slik sak aldri har blitt prøvd ut i norsk rett så må den helt opp til høyesterett. som er siste rettsintans i Norge. Høyesterett må ta saken da den har presens for lignende saker som kommer med årene. Anonymkode: b78bc...af1 Det finnes ikke noen lovhjemmel i Norge for å annullere farskap (eller "morskap"(hva heter det, forresten?) for den saks skyld) Så da måtte i såfall loven endres først. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2024 #72 Del Skrevet 4. april 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Så full at han omtrent sov..men kuken virket perfekt likevel? 😂..ok. Anonymkode: 42b7b...206 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg stusser også på det med funksjon. Jeg har hatt noen få menn i mitt liv, de fleste av dem drakk alkohol. Deres nedre deler var helt ubrukelige i fylla. De få gangene vi fikk det til, så varte det i flere timer, og vi ga som regel opp lenge før "finalen". Jeg synes også det er sent å anmelde etter at han fikk vite om graviditeten. Voldtekter skal anmeldes for å straffe voldtektsforbryter og forebygge nye voldtekter, ikke for at en mann skal slippe å betale barnebidrag. Anonymkode: 23128...f7c katties skrev (40 minutter siden): Er det mange trøtte, fulle menn som har en penis som både blir stiv OG kommer? Jeg lurer virkelig, for min erfaring er at den blir til konsisyensen av en geleklump som ikke er mulig å "jobbe med" - spesielt sitte oppå... han må ja vært med på det her han også, ikke sant?... Dette er en stor grunn til at mange menn som utsettes for voldtekt og overgrep er redd for å anmelde, og skammer seg. Selv etter man har prøvd formidle at menn skal bli voldtatt, så er det fortsatt mange som tror at ereksjon = frivillig sex... Det er trist å se at det fortsatt blir spredd tvil om hvorvidt en mann kan få ufrivillig ereksjon ved voldtekt... Menn som blir voldtatt blir fortsatt mistenkeliggjort og latterliggjort, for de kan jo ikke ha sex ufrivillig... "alle vet jo at mannen ikke duger i fylla"... Anonymkode: 175a8...783 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2024 #73 Del Skrevet 4. april 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Det er faktisk en fysiolgisk forskjell på kvinnelig orgasme og at en mann får utløsning. Kun denne kompisen og kvinnen VET hva som virkelig skjedde. Men faktum er - uavhengig av kjønn - at i eventuelle voldtektssaker handler mesteparten om troverdighet. Anonymkode: ee52a...ea5 Kvinne voldtok bevisstløs mann https://www.todayonline.com/singapore/woman-pleads-guilty-fail-report-rape-unconscious-friend-open-bank-accounts-scammers-2354456 Fortsett gjerne å overbevise dere selv om at menn ikke ksn voldtas hbis de 1. Sover 2. Er fulle 3. Bevisstløse.. Anonymkode: b78bc...af1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katties Skrevet 4. april 2024 #74 Del Skrevet 4. april 2024 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Du vet det at det er samme argumentasjon voldtektsmenn bruker når de sier at det ikke kan være voldtekt for kvinnen fikk orgasme. Jeg er ikke overrasket over at du har erfaring med denne problemstillingen ut i fra din holdning.. Hva tenker og føler du når du begår overgrepet? Litt lei deg siden du ikke fikk den stiv? Litt såret? Anonymkode: b78bc...af1 Har aldri begått noe overgrep eller engang prøvd, men har hatt kjæreste som var velsig med og aldri hadde problemer med å få den opp ellers. Når han var full eller trøtt var det derimot en helt annen sak. Jeg spør nettopp fordi dette er min erfaring og jeg er ikke mann, så hvordan skal jeg vite om hvordan menn opplever at de fungerer uten å spørre??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katties Skrevet 4. april 2024 #75 Del Skrevet 4. april 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dette er en stor grunn til at mange menn som utsettes for voldtekt og overgrep er redd for å anmelde, og skammer seg. Selv etter man har prøvd formidle at menn skal bli voldtatt, så er det fortsatt mange som tror at ereksjon = frivillig sex... Det er trist å se at det fortsatt blir spredd tvil om hvorvidt en mann kan få ufrivillig ereksjon ved voldtekt... Menn som blir voldtatt blir fortsatt mistenkeliggjort og latterliggjort, for de kan jo ikke ha sex ufrivillig... "alle vet jo at mannen ikke duger i fylla"... Anonymkode: 175a8...783 Jeg "mistenkeliggjør" ikke - jeg LURER virkelig på det. Jeg er ikke mann og har ikke sex med fulle folk (både fordi man da ikke kan regnes som at man er med på det nødvendigvis, men også fordi de kan finne på noe dumt). Er det ikke lov å spørre? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2024 #76 Del Skrevet 4. april 2024 «Oi, jeg skal visst ha barn med en harry ressurssvak kvinne. Tror jeg melder fra i ettertid at jeg ble sovevoldtatt» det finnes ikke en person i verdens som Vil tro på dette😂 Og i hvert fall ikke i rettssystemet Anonymkode: f5ae1...500 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katties Skrevet 4. april 2024 #77 Del Skrevet 4. april 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Kvinne voldtok bevisstløs mann https://www.todayonline.com/singapore/woman-pleads-guilty-fail-report-rape-unconscious-friend-open-bank-accounts-scammers-2354456 Fortsett gjerne å overbevise dere selv om at menn ikke ksn voldtas hbis de 1. Sover 2. Er fulle 3. Bevisstløse.. Anonymkode: b78bc...af1 Det står ikke HVORDAN hun hadde sex med han. Altså: les teksten - det står ingen steder at han fikk ereksjon. Det er mulig å voldta noen på ulike måter. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2024 #78 Del Skrevet 4. april 2024 AnonymBruker skrev (På 3.4.2024 den 1.00): Så en offer skal ruinere? Meget gammeldagse og diskriminerende love. Anonymkode: 08774...f8b Han burde ikke ha vært så lettkledd og drukket så mye så hadde han hatt kontroll over seg selv. Kanskje han smilte og flørtet litt. Anonymkode: e8c5e...31c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2024 #79 Del Skrevet 4. april 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Dette er en stor grunn til at mange menn som utsettes for voldtekt og overgrep er redd for å anmelde, og skammer seg. Selv etter man har prøvd formidle at menn skal bli voldtatt, så er det fortsatt mange som tror at ereksjon = frivillig sex... Det er trist å se at det fortsatt blir spredd tvil om hvorvidt en mann kan få ufrivillig ereksjon ved voldtekt... Menn som blir voldtatt blir fortsatt mistenkeliggjort og latterliggjort, for de kan jo ikke ha sex ufrivillig... "alle vet jo at mannen ikke duger i fylla"... Anonymkode: 175a8...783 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Kvinne voldtok bevisstløs mann https://www.todayonline.com/singapore/woman-pleads-guilty-fail-report-rape-unconscious-friend-open-bank-accounts-scammers-2354456 Fortsett gjerne å overbevise dere selv om at menn ikke ksn voldtas hbis de 1. Sover 2. Er fulle 3. Bevisstløse.. Anonymkode: b78bc...af1 En mann kan voldtas uten ereksjon (av kvinner), akkurat slik en kvinne kan voldtas uten å være våt. Det ene byr på oralsex/håndsex eventuelt bruk leketøy, eller gjenstander (analt). Det andre kan by på penetrering og full invadering (en mann kan også voldtas slik analt) uavhengig av våthet. Poenget er ikke troverdigheten i eventuelle voldtektssaker hvor menn er offeret, det er i TS' tilfellet troverdigheten er svært lav. En bevisst, ikke vrakfull mann kan veldig enkelt få ereksjon ved overgrep, utløsning likeså, svært uønska og ufrivillig, men det er ikke tilfellet her. Selv kvinner kan oppleve å bli våte eller også svulme opp (som når en er kåt). Kvinner kan også oppnå orgasme, like uønska og ufrivillig som en mann. Det hadde ikke vært umulig at denne mannen i akkurat dette tilfellet ble voldtatt av en kvinne oralt eller ved bruk av hånd, eventuelt gjenstander - for det krever ikke ereksjon. Det krever ingenting fysisk fra mannen. Men en mann på vrakfylla og omtrent sovende, i samleie + utløsning? Det er svært lite troverdig. Anonymkode: d58cf...7a3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2024 #80 Del Skrevet 4. april 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er nå slik at påstand om voldtekt som oftest handler om manglende bevis. Og gjennom saken vil det fremgå hvem som er mest troverdig. Tar vi utgangspunkt i at kvinnen blir dømt for sovevoldtekt eller voldtekt av denne mannen som ikke kunne gjøre rede for seg så er den allerede prøvd ut. Høyesterett skal vurdere straffeutmåling for sovevoldtekt (advokatbladet.no) Når kvinnen først har blitt dømt for sovevoldtekt så må det en ny runde til i rettsapparatet for å annulere farskapet til babyen. Og siden en slik sak aldri har blitt prøvd ut i norsk rett så må den helt opp til høyesterett. som er siste rettsintans i Norge. Høyesterett må ta saken da den har presens for lignende saker som kommer med årene. Anonymkode: b78bc...af1 Poenget mitt er at uten bevis, og med klart motiv for anmeldelse som ikke er å straffe voldtektsforbryteren, men slippe å betale penger, blir det som stor hovedregel rask henleggelse av saken. Ingen Høyesterett. Straffeutmåling vurderes kun i forbindelse med domfellelse. Anonymkode: 23128...f7c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå