AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #1 Skrevet 2. april 2024 Noen som er litt rutinerte på dette som kan svare? Har testet med El-strimler og digital hver mnd i prøveperioden som varte et halvår. Lest at eggløsningen ikke skjer når strimmel er positiv eller man får smilefjes, men 24-36t senere og når man får negativ test. Hver mnd har vært stabil hos meg, først 2 dager med positive strimler/smilefjes og så negativ når FLO spår eggløsning. Mensen 11 dager etter, fått forklart at jeg har kort lutealfase men innenfor normalområdet. Nå er jeg gravid, og befruktningsmåneden var lik som alle andre mnd, to dager positive tester; positiv på kveld for så negativ på morningen når FLO sin spådde eggløsning. Egget ble i følge mine beregninger befruktet med 4 dagers gammel sperm pga reisejobb, men både på privat tidlig ul og toul har jeg blitt satt frem 2 og 3 dager i forhold til hvor langt jeg tenkte jeg var på vei, at de mener eggløsningen min fant sted 2 og 3 dager før.. Dette har jo i grunn ingen betydning, men det irriterer meg at jeg ikke forstår hele greia. Kan man ha eggløsning ved (og kanskje rett før) første positive test? (Greit å vite til neste runde..) Anonymkode: cb31e...025
AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #2 Skrevet 2. april 2024 For meg så skjer det alt fra 0-48 timer etter positiv test.men ofte innen ett døgn. Det klaffet når jeg klarte å time sex like før positiv test. men om du tester litt hyppig spiser du når testen nermer seg positiv,da er det bare å kjøre på😂 Jeg tror at man kan miste når det faktisk skjer om man ikke tester hyppig nok. Jeg testet 5 ganger om dagen fordi jeg irriterte meg på å ikke få med meg at LH begynner å stige. Tydlig is steg den veldig fort.kunne ha negativ på morgenen og positiv midt på dagen. Ved negativ test var alltid el over for min del. Ofte hadde jeg murringer samtidig som testen var positiv eller kort tid etterpå. Men det samme skjedde her også. termin stemte ikke med eltest. Men termin ble regnet ut i fra mens. Det viste seg at fødsel stemte godt med eltest da.. Anonymkode: 98cc0...a82
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #3 Skrevet 3. april 2024 At man settes frem eller tilbake noen dager på UL har veldig lite å si. Det er snakk om små marginer på str måling. Selv med IVF - hvor vi vet både klokkeslett og dato, så er jeg målt 4 dager lengre enn hva som er teknisk og praktisk mulig. EL skjer som regel 24 - 36t etter positiv test. For noen kortere, for andre noe lengre tid. Ville altså ikke hengt meg opp i dette i det hele. Anonymkode: eec98...841
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå