Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei alle sammen!

Så jeg har en eks kjæreste, veldig fint brudd og ble enige. Men her om dagen fikk jeg en melding der det sto at han fortsatt følte noe og han han ville prøve bare vi ble enige om ting. Så i går spurte jeg om han mente det han sa om at han fortsatt hadde følelser. Da svarte han det står jeg for. Når jeg har spurt han tidligere om han har følelser for meg fortsatt, sier han nei. Men nå sier han at han har følelser for meg, men ikke på kjæreste måten. At han bryr seg om meg, og vil meg til vel. Det skjønner jeg også, men hvordan kan man kalle det og ha følelser for ett menneske da. Han sa også med tanke på hva vi har opplevd sammen. Men når jeg har spurt før, har han sagt nei. At han ikke har følelser lenger, så hvorfor sier han plutselig dette nå?

Anonymkode: 91d71...612

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hadde aldri gått med på det der. Han savner nok bare selskapet. Kan ikke være kjæreste med en venn. Uten kjæreste følelsene, blir det helt feil 

Anonymkode: 7eb0d...9dc

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Han manipulerer deg og vil ikke gi slipp på deg. Han er nok redd for du skal finne deg en annen.

Anonymkode: 22734...165

Skrevet

Kanskje han er glad i deg slik man er glad i en bror, en bestemor, barndomsvennen eller en hyggelig nabo, men uten den tiltrekningen og forelskelsen som hører til i et voksent romantisk forhold. Jeg ville bare sagt "Nei takk!" Jeg sitter ikke på reservebenken til en som leiter etter en annen, trenger en sexpartner, hushjelp eller pauseklovn.
Noen evner ikke å føle kjærlighet og andre passer ikke helt sammen, og ingen av delene er noe å bygge på.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Går ikke fem på engang, men går det an og ha følelser for en person uten kjæreste følelser? Syntes det er rart jeg eller er jeg helt ute og kjører?

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Går ikke fem på engang, men går det an og ha følelser for en person uten kjæreste følelser? Syntes det er rart jeg eller er jeg helt ute og kjører?

Ja slik vi føler for våre brødre og søstre.

AnonymBruker
Skrevet
stamtplyr skrev (1 minutt siden):

Ja slik vi føler for våre brødre og søstre.

Høres litt dumt ut og ha følelser for de da. Jeg hadde aldri hatt det for en fyr jeg hadde vært sammen med og liggi med 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Høres litt dumt ut og ha følelser for de da. Jeg hadde aldri hatt det for en fyr jeg hadde vært sammen med og liggi med 

Tenker kanskje at det eksen din prøver å si er at det er ikke på den måten. Men han er glad i deg på en an måte og syns kanskje det er nok. Umulig for meg å se inni hjernen hans men jeg ville tolket det slik.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

.

AnonymBruker
Skrevet

Tenker at dere har hatt en fortid med gode minner og at han alltid vil ha plass i hjertet for deg, som et familiemedlem. Det er jo bra det og fortsatt være gode venner med en du kanskje har delt halve livet med. Spesielt om dere har barn å samarbeide om.

Om dere bør bli sammen? Nei, da risikerer du at han går fra deg når han får kjærestefølelser for noen andre, og innser at han trenger det i livet sitt. Om dere er 70 år, så kunne dere kanskje tatt til takke med et vennskapelig forhold hvor dere bor i samme hus.

Anonymkode: ad0f3...314

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Tenker at dere har hatt en fortid med gode minner og at han alltid vil ha plass i hjertet for deg, som et familiemedlem. Det er jo bra det og fortsatt være gode venner med en du kanskje har delt halve livet med. Spesielt om dere har barn å samarbeide om.

Om dere bør bli sammen? Nei, da risikerer du at han går fra deg når han får kjærestefølelser for noen andre, og innser at han trenger det i livet sitt. Om dere er 70 år, så kunne dere kanskje tatt til takke med et vennskapelig forhold hvor dere bor i samme hus.

Var sammen et halvår, men aldri hatt det så bra med en person som han før selvom jeg har vært i en god del forhold. Har vært mye frem og tilbake og har ikke tenkt til og gå tilbake til det. Jeg bare skjønner ikke at når han har vært tydelig en god stund at han ikke har noe følelser, så plutselig så sier han at han fortsatt har følelser. Men ikke på kjæreste måten. Han var ikke forelska lenger.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Var sammen et halvår, men aldri hatt det så bra med en person som han før selvom jeg har vært i en god del forhold. Har vært mye frem og tilbake og har ikke tenkt til og gå tilbake til det. Jeg bare skjønner ikke at når han har vært tydelig en god stund at han ikke har noe følelser, så plutselig så sier han at han fortsatt har følelser. Men ikke på kjæreste måten. Han var ikke forelska lenger.

Han er glad i deg som en venn. Det er følelser det også. Jeg er glad i venner og familie, og har dermed følelser for dem. Men har kun kjærestefølelser for kjæresten min. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Han manipulerer deg og vil ikke gi slipp på deg. Han er nok redd for du skal finne deg en annen.

Anonymkode: 22734...165

#offermentalitet

Anonymkode: a5532...f8e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

#offermentalitet

Anonymkode: a5532...f8e

Hva betyr det?

Skrevet

Den tekstmeldingen var tvetydig. Jeg hadde tolket det som kjærestefølelser når det kom fra en eks. Men lytt heller til det han sier enn å lage deg en tanke om at det er noe mer og potensielt bli såret. 

AnonymBruker
Skrevet
PM75 skrev (5 minutter siden):

Den tekstmeldingen var tvetydig. Jeg hadde tolket det som kjærestefølelser når det kom fra en eks. Men lytt heller til det han sier enn å lage deg en tanke om at det er noe mer og potensielt bli såret. 

Ja, det er det jeg mener også

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Jeg har det for eksen. Er jo glad i han og vil at han skal ha det bra. Men jeg vil ikke være sammen med han!

Styr unna, du vil jo ikke være kjæreste med en som ser på deg som en venn/søster!

AnonymBruker
Skrevet
Ulla Ullsokk skrev (57 minutter siden):

Jeg har det for eksen. Er jo glad i han og vil at han skal ha det bra. Men jeg vil ikke være sammen med han!

Styr unna, du vil jo ikke være kjæreste med en som ser på deg som en venn/søster!

Det som er så teit er at jeg fortsatt har følelser for eksen, men vil ikke være sammen med han selv. Hva tenker du om din eks? Har du fortsatt følelser?

AnonymBruker
Skrevet

.

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det som er så teit er at jeg fortsatt har følelser for eksen, men vil ikke være sammen med han selv. Hva tenker du om din eks? Har du fortsatt følelser?

Kommer alltid til å være glad i han, ja. Vi var sammen i over 20 år, det er jo mer enn et halvt år. Men så tenker jeg at det ikke er noe rart at du føler for han uansett, det blir jo sånn når man slipper noen nærmere. Det er en fin ting. Det du må holde deg fast i er at du IKKE vil være sammen med han.

Og at det er vår, og verden ligger for dine føtter. Åpne opp øynene på folk rundt deg og heng med venner, istedet for å tenke på en fyr som egentlig ikke vil ha deg helt. En sånn fyr gjør noe grusomt med selvtillitten din, og det skal du ikke tillate! 

«Hyggelig at du føler for meg, men jeg har bestemt meg for å lukke kapittelet. Lykke til videre!» er det beste du kan si til han for å ta vare på deg selv.

Du fortjener en som digger deg, ikke en som «har følelser, men ikke kjærestefølelser»! Hva søren? Det er på ingen måte nok!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...