Gå til innhold

Hvor mange ganger har du vært på 2.gangs-intervju og ikke fått jobben?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Stort sett har jeg fått jobben dersom jeg har vært på 2.gangs-intervju, men man skal jo ikke ta det som noen selvfølge. Prøver å ikke ta sorgene på forskudd men også ikke bli for gira. Jeg har vært på intervju nå og syns det gikk fint begge gangene. Men er jo ikke sikkert jeg blir valgt, og er klar over at det er flere faktorer som spiller inn. 

Dere som har vært gjennom dette, hvordan har dere taklet avslag etter 2.gangs-intervju? Ble dere lei dere eller gikk det greit? Litt usikker på hvordan jeg evt vil reagere. Har søkt jobber i 3 mnd nå og fått masse avslag så er ganske lei alle disse prosessene. 

Anonymkode: a2ba7...b94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

1 gang.

Det gikk fint, you win some you loose some. 

Anonymkode: 98b37...374

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

1 gang.

Det gikk fint, you win some you loose some. 

Det er sant. Og det er uansett fint å ha kommet på intervju :) Mange steder man søker jobb gidder jo knapt å svare. Hardt arbeidsmarked nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

To av to ganger. Første gangen var det litt forventet, andre gangen ble jeg skikkelig lei meg og gikk helt i kjelleren - ville virkelig ha den jobben 💔

Anonymkode: 7e749...aa8

• Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fem av fem ganger. Synes det er seigt. Føler jeg gjør det veldig dårlig på intervju, men er en svært dyktig ansatt. Det er noe med den settingen ved intervju som gjør meg så forferdelig nervøs at jeg ikke klarer å levere. Kun ved intervju at jeg merker dette, går helt fint ved presentasjoner o.l.

Anonymkode: 6221e...e09

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ingen, men jeg vet at den ene gangen ble en annen tilbudt stillingen først og takket nei. Jeg takket for så vidt også nei, for den siste intervjurunden var noe av det mest ubehagelige jeg har vært borti i mitt liv. De brukte nesten 3 timer på å fiske (spørre indirekte på x antall ulike måter) etter om jeg trodde jeg kom til å få barn snart.

Anonymkode: 6cd29...d0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fem av fem ganger. Synes det er seigt. Føler jeg gjør det veldig dårlig på intervju, men er en svært dyktig ansatt. Det er noe med den settingen ved intervju som gjør meg så forferdelig nervøs at jeg ikke klarer å levere. Kun ved intervju at jeg merker dette, går helt fint ved presentasjoner o.l.

Føler med deg. Vil ikke si at jeg er noen proff i en intervju-setting, men jeg har lett for å prate med folk. Jeg tenker og litt sånn at det må være kjipere å ansette en person som snakker veldig bra for seg og gir et bra inntrykk på intervju, men som viser seg å være elendig i jobben. Feilansettelser koster en bedrift ganske mye penger. 

Man skal jo være seg selv, samtidig som man skal gi et godt inntrykk. Og ikke alltid så lett når man er nervøs, jeg blir også det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ingen, men jeg vet at den ene gangen ble en annen tilbudt stillingen først og takket nei. Jeg takket for så vidt også nei, for den siste intervjurunden var noe av det mest ubehagelige jeg har vært borti i mitt liv. De brukte nesten 3 timer på å fiske (spørre indirekte på x antall ulike måter) etter om jeg trodde jeg kom til å få barn snart.

Anonymkode: 6cd29...d0b

Uff, så utrolig uprofesjonelt! Det har de ikke lov til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Forsøk å tenke at det kan være en bra ting.

Det høres kanskje rart ut, men sett i ettertid er det mye man er takknemlig for at ikke skjedde. "Enn hvis jeg hadde fått den leiligheten, da hadde vi ikke flyttet her vi bor nå og blitt kjent med x og x," så var tapt budrunde egentlig en bra ting. "Heldigvis fikk jeg ikke den jobben," for rundt neste sving kommer det noe du ikke vil gå glipp av. Det kan føles dårlig når noe ikke går veien, men det kan være helt riktig og. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Du må øve øve og pugge og pugge. Ikke ta lett på intervju.  Øv og øv til de har gode formuleringer 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært en gang på 2. intervju, teknisk sett fikk jeg ikke jobben pga manglende kompetanse. Ca. To måneder etter ringte de meg opp og tilbydde meg en stilling, jeg hadde vist gjort et såpass godt intervju at de hadde ikke glemt meg. Det har jeg fått høre i ettertid. 

jeg likte ikke avslaget i første omgang, men slik er livet. Jeg bestemte meg egentlig for å vente. For de skulle utlyse nye stillinger ca. 6 måneder etter jeg fikk avslaget. 
viktig å være forberedt, lese seg opp på firmaet. Jeg spurte også mange folk jeg jobbet med om gode og dårlige sider de så i meg så jeg har kunne forbedre meg og være åpen om mine dårlige sider som jeg ikke har klart å forbedre 100%.

Endret av Havrekjeks85
Legge til litt info
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

2 ganger, den ene gangen ble jeg i ettertid kontaktet av den andre av de to som intervjuet meg og fikk jobb på hennes team istedenfor som jeg er veldig takknemlig for. Den andre gangen fikk jeg en omfattende oppgave jeg skulle gjøre hjemme som jeg la mye av sjela mi i, men hørte ikke en dritt fra dem etter at den ble levert. Hadde veldig lyst på den jobben, men prøver å tenke at stilen de kjørte ikke var helt det jeg var ute etter.

Anonymkode: d1ac4...5ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

1 gang, endte med at de trakk stillingen 

Anonymkode: 46fff...a42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

En gang, men det var deres feil selv om de ikke ville innrømme det. Mest useriøse intervjuet jeg har vært på. 

Anonymkode: 71442...de1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Over ti. Flere tredjegangsintervjuer og ett fjerde. Jeg orker snart ikke mer

Anonymkode: e6970...a2a

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For et år siden søkte jeg jobber, og da hadde jeg fire 2.gangsintervju, der jeg fikk avslag på 2 av dem. Den ene fikk jeg jeg vite grunnen til, og det var noe så enkelt som excelkunnskaper, så der var det trasig at jeg ikke var mer mann og løy på meg mer kunnskap enn jeg hadde🤪 Det andre avslaget følte jeg gikk mer på person, så den var tung å svelge… Så det jeg lærte av den prosessen; ikke vær for ærlig hverken når det kommer til personlige egenskaper eller kompetanse🤷🏻‍♀️ Vær litt mer Pippi «det har jeg ikke gjort før så det klarer jeg sikkert!»

Anonymkode: 85727...d9f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

En gang. Stengt tatt landet jeg egentlig jobben, men så stengte samfunnet ned for pandemien og stillingen ble kansellert. Så fikk den ikke da selvfølgelig. 

Anonymkode: f8fca...e91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri vært på intervju. Møtt opp,truffet sjefen og fått jobben. Så intervju er helt fjernt for meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

To av to ganger. 

Begge gangene hadde jeg et veldig godt førsteintervju med headhunterfirma og så møtte jeg en tosk av en avdelingsleder på andregangsintervju. 

Så begge gangene ble jeg skuffa over å ikke få jobben, men samtidig glad for å slippe å jobbe under den avdelingslederen. 

Begge avdelingslederene var litt sånn dra-til-tryner og snakket utelukkende negativt om min kompetanse/erfaring. 

Jeg står opp for meg selv i arbeidslivet, men for meg er jobbintervju litt som aller første møte med svigers, det er ikke da man sier tydelig i mot liksom. 

Men kanskje jeg burde sagt i mot. 

Har istedet landet en vesentlig mer faglig utfordrende jobb i et svært trivelig miljø. Og er fryktelig glad jeg ikke fikk noen av de to andre jobbene. 

Anonymkode: 016ef...856

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Stort sett har jeg fått jobben dersom jeg har vært på 2.gangs-intervju, men man skal jo ikke ta det som noen selvfølge. Prøver å ikke ta sorgene på forskudd men også ikke bli for gira. Jeg har vært på intervju nå og syns det gikk fint begge gangene. Men er jo ikke sikkert jeg blir valgt, og er klar over at det er flere faktorer som spiller inn. 

Dere som har vært gjennom dette, hvordan har dere taklet avslag etter 2.gangs-intervju? Ble dere lei dere eller gikk det greit? Litt usikker på hvordan jeg evt vil reagere. Har søkt jobber i 3 mnd nå og fått masse avslag så er ganske lei alle disse prosessene. 

3 ganger

Anonymkode: f779a...533

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...