Gå til innhold

Finnes det en mirakelsåpe som fjerner alle flekker på sofatrekk?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har diverse flekker på stoff sofaen som ikke går bort med tekstilstøvsuger, eller ved at jeg vasker med Zalo på en klut.

Har arvet sofaen etter min søster og hun sier flekkene er gammel moro som fest, mat, sex og babygulp.

Jeg synes det er rart at ikke en tekstilrens tar de.

Stoffet tåler ikke mer enn 30 grader i maskinen.

Anonymkode: b511d...cd7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan du leie en møbelrenser og bruke den? 

Anonymkode: 8203b...f63

AnonymBruker
Skrevet

Gjorde du det rett med tekstilrenseren da? Er viktig at man lar det stoffet man skal spraye med sitte på en stund før og ikke bare suger det av med en gang. Spørr fordi jeg gjorde den feilen en gang på en sofa og skjønte ikke hvorfor flekkene fortsatt bare satt 🙈😂 også anbefaler jeg denne, spray flekkene godt med den først og la det sitte litt før du bruker tekstilrenser 

https://www.garasjetid.no/chemical-guys/156281/chemical-guys-lightning-fast-effektiv-tekstilrens

Anonymkode: 8ec4c...657

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Kan du leie en møbelrenser og bruke den? 

Anonymkode: 8203b...f63

Det har jeg nettopp gjort, og da putene var tørre i dag var flekkene mer fremtredende enn før.

Ts 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Gjorde du det rett med tekstilrenseren da? Er viktig at man lar det stoffet man skal spraye med sitte på en stund før og ikke bare suger det av med en gang. Spørr fordi jeg gjorde den feilen en gang på en sofa og skjønte ikke hvorfor flekkene fortsatt bare satt 🙈😂 også anbefaler jeg denne, spray flekkene godt med den først og la det sitte litt før du bruker tekstilrenser 

https://www.garasjetid.no/chemical-guys/156281/chemical-guys-lightning-fast-effektiv-tekstilrens

Anonymkode: 8ec4c...657

Det var kompisen min som gjorde det mens jeg laget middag til oss, og han sugde opp vannet omtrent i det sekundet det ble påført, men han sa han gjorde det fordi det kom så veldig mye vann ut av maskinen slik at stoffet ble så vått.

Faen det er sikkert derfor ja😐

Vannet var svart så tenkte det ble helt rent

Ts

Skrevet (endret)

Prøv såpen som heter på stell

Endret av Anonymous 91
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Anonymous 91 skrev (Akkurat nå):

Prøv dåpen som heter på stell

Heter den "På stell"? Hvor kjøpes den?

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ts

Ja. Fåes kjøpt på barnebutikker 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ts

Google it 😊

Den selges i deres nettbutikk og i flere andre butikker, de har en oversikt på nettsiden sin 

AnonymBruker
Skrevet
Anonymous 91 skrev (12 minutter siden):

Ja. Fåes kjøpt på barnebutikker 

Jeg leste om såpen g der står det at man legger stoffet i bløt et par timer, men det kan man jo ikke gjøre når det er snakk om en sofa?

Ts

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg leste om såpen g der står det at man legger stoffet i bløt et par timer, men det kan man jo ikke gjøre når det er snakk om en sofa?

Ts

Neida. Du bløter stoffet, gnir såpa på og vasker av. Det gjør jeg på klærne. Jeg venter ikke med å vaske det av

Endret av Anonymous 91
AnonymBruker
Skrevet

På Stell skum! Tar alt!

Anonymkode: a6ab2...f70

Gjest issoras
Skrevet

Jeg tok av trekkene, la de i bløt med gallesåpe (tror PåStell funker like greit) i badekaret i noen timer, og vasket i maskin på 30 grader. Alt av flekker forsvant (ren ull). 

Skrevet
Anonymous 91 skrev (På 3.4.2024 den 12.23):

Neida. Du bløter stoffet, gnir såpa på og vasker av. Det gjør jeg på klærne. Jeg venter ikke med å vaske det av

Du vasker i realiteten ikke noe vekk fra en sofa når du står og dynker med såpe og vann, og så gir deg til å gni på det. Det eneste man gjør er å få flekken til å ev flyte utover og gni den lenger NED I STOFFET i sofaen. Den blir altså ikke fjernet, bare trykket lenger ned.

Den eneste måten å få vekk flekker i en sofa, er (om ikke trekket er avtagbart og kan vaskes i maskin) å leie en tekstilrensemaskin og få sugd flekkene OPP OG UT av tekstilene. Spray på riktig tekstilrens, la virke noen timer før man går over med rensemaskinen og sug flekkene ut av stoffet og vekk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...