Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg har fått meg en kjæreste som jeg er veldig glad i. Vi skal nå fortelle om forholdet til familie og venner. Men jeg er ganske redd for å fortelle det til foreldrene mine, da jeg vet det blir negative reaksjoner. Grunnen til det er at han er 23 år eldre enn meg😅 Har tenkt på å kanskje ha med bestevenninnen min når jeg forteller moren min om forholdet, kanskje på en café eller noe siden da kan ikke mamma si så mye stygt til meg når venninnen og er der + hvis vi er på en offentlig plass😅 hva tenker dere, hvordan ville dere gjort det?

Anonymkode: 43b93...ba3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel er du? Er dette din første  kjæreste? Bor du for deg selv? 

Anonymkode: 8029a...f34

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvor gammel er du? Er dette din første  kjæreste? Bor du for deg selv? 

Anonymkode: 8029a...f34

Jeg er 23 år, ferdigutdannet og bor for meg selv ja. Har ikke introdusert andre jeg har datet før..

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hei, jeg har fått meg en kjæreste som jeg er veldig glad i. Vi skal nå fortelle om forholdet til familie og venner. Men jeg er ganske redd for å fortelle det til foreldrene mine, da jeg vet det blir negative reaksjoner. Grunnen til det er at han er 23 år eldre enn meg😅 Har tenkt på å kanskje ha med bestevenninnen min når jeg forteller moren min om forholdet, kanskje på en café eller noe siden da kan ikke mamma si så mye stygt til meg når venninnen og er der + hvis vi er på en offentlig plass😅 hva tenker dere, hvordan ville dere gjort det?

Hvis du er veldig redd for å fortelle det kan det jo hjelpe å ha med en venninne kanskje😊 Men nå er du jo voksen og, og kan bestemme over deg selv. Jeg ser du er 23 år og bor for deg selv, da kan de ikke gjøre så mye med det.

AnonymBruker
Skrevet

Du er 23 og han er 23 år eldre enn deg? 

Hvorfor vil du deg selv så vondt, jente? 

Anonymkode: faa1c...387

• Liker 3
Skrevet

Jeg var 18 og kjæresten 12 år eldre, vi stakk bare innom. Min mor litt bekymret, min far ...tok 'hevn" ..inviterte kjæresten min på nattklubb, desverre var jeg for ung😂 Ditt liv, ditt valg, er du voksen nok for forhold så er du voksen nok til å ta hilse runde på dine og hans foreldre. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Du er 23 og han er 23 år eldre enn deg? 

Hvorfor vil du deg selv så vondt, jente? 

Anonymkode: faa1c...387

En form for selvskading. Stakkars menneske. Godt du ikke er dattera mi, da hadde du fått høre det med og uten venninne, både på kafe, utendørs og hjemme.

Dattera mi ville forøvrig ikke gjort noe så dumt, hun er ettertrykkelig vaksinert moden typen dumheter etter å ha sett noen tragiske tilfeller rundt seg.

Anonymkode: e9ff4...b8e

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

En form for selvskading. Stakkars menneske. Godt du ikke er dattera mi, da hadde du fått høre det med og uten venninne, både på kafe, utendørs og hjemme.

Dattera mi ville forøvrig ikke gjort noe så dumt, hun er ettertrykkelig vaksinert moden typen dumheter etter å ha sett noen tragiske tilfeller rundt seg.

...vaksinert mot den typen dumhet...

AnonymBruker
Skrevet

Du er voksen. Men i forhold med en snart 50-åring, så vil det i mange tilfeller bli et skeivt maktforhold hvor den yngste er ungdom og 50-åringen er voksen og vet best.

Jeg er 45 og har en sønn på 23 år. Han bor for seg selv og har god jobb, men har på langt nær nok voksenerfaring til å kunne fungert likestilt med en 50 år gammel dame som gjerne er bestemor også.

Anonymkode: b98bf...84d

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvor aksepterende tror du moren din er, da? Er rart om hun ikke blir sjokkert, hadde blitt det om jeg var veninnen, moren, eller søsteren din jeg. Bare så du er helt klar over hvor uvanlig dette er. 

Men uansett, veninnen med på kafe er ikke dumt. Usikker på om moren din ville reagert så mye mindre, er det verste at hun kjefter, noen hun mest sannsynlig uansett gjør, eller at hun drar og ikke vil snakke med deg osv? 

Husk at du er den uvanlige her, ikke moren din, så for det første, hun kan si ganske slemme ting lavt, og hun er den som er minst "feil" av du og henne i situasjonen.

Anonymkode: 4e599...6ec

Skrevet

Bare å fortelle at du har fått kjæreste og at du er veldig forelsket. Snakk om hva dere gjør når dere er sammen og hvordan han får deg til å føle deg bra. Unngå/hopp glatt bukk over alle spørsmål rundt alder 😉 Viktigste er uansett å føle seg elsket💞

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...