Gå til innhold

Veldig redd for å fortelle eksen om graviditet.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. 
Som jeg skriver i overskriften gjør dette meg litt redd! 
jeg har vært med min nåværende partner i ett og et halvt år, kjent han i 12. 

Eksen ble det slutt med for 3 år siden og han har ikke engang overnatting med vårt felles barn, de har kun dagssamvær som er helt på jordet i seg selv. Barnet på 4 vil ikke og far følger ikke opp for det meste. 
Dette var et forhold preget av psykisk vold, og merker han har en hånd på mitt liv enda.
Jeg bryr meg ikke så mye lenger og syns bare alt han driver med blir for dumt, og ting har vært rolig en stund, men hvert eneste år hvis han blir irritert over noe så starter han med advokat og styrer noe voldsomt selvom han ikke ønsker mer samvær og ikke følger opp. Er bare for å styre med meg. Og jeg merker jeg sliter om han skal styre med dette mens jeg er gravid! 
Han har jo ingenting å komme med, jeg tilbyr mer enn han gidder å dukke opp.. Og barnet vårt ønsker ikke. Barnet blir også spurt om masse rart vedrørende min kjæreste og ting som ikke er greit. 

Så hvordan forteller jeg dette? Jeg er 19 uker på vei, har ikke turt å fortelle. Vet han ikke har krav, men er vel lurt før barnet mitt sier noe uansett. 
Dette er en ønsket graviditet, endelig har jeg og barnet mitt det stabilt og lever et rolig familieliv med en mann som verdsetter oss høyt! Barnet mitt gleder seg til baby kommer. 
Men vet barnet blir preget av utspørringen og dette blir vel bare enda en ting eksen skal få barnet til å føle er feil.

Kvier meg veldig. Beklager langt innlegg. Men hva har han krav på? Hva burde jeg si til han og hvordan formulere? Hva burde jeg gjøre om det blir styr kun pga dette når jeg allerede har et vanskelig svangerskap? 

Anonymkode: 2e972...5de

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Høres veldig stabilt ut å få barn med ny partner etter så kort tid. 

Anonymkode: 9b4cb...640

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Høres veldig stabilt ut å få barn med ny partner etter så kort tid. 

Var ikke helt planlagt å bli gravid etter litt mer enn ett år som offisielt par nei. Har forsåvidt datet ett år før vi ble seriøse også, så 2,5 om man tar med det. Brukte laaaang tid på å bli offisielt par. 

Nå var ikke dette svaret jeg var ute etter heller, nå som jeg først er gravid og er etablert med partner. Som skrevet kjent mannen i 12 år, og pappaen er såvidt i livet til sønnen sin, sånn bortsettfra når han føler for det.
Sønnen min forguder min partner. så hva f har det med saken å gjøre? Er ikke sånn at jeg har hoppet på ny og er gravid etter 3 mnd. 

• Liker 6
  • Hjerte 6
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor dette store behovet for å dele alt av alder, måneder, og tall generelt? 

Du og disse tallene dine.... det er litt patologisk. 

Anonymkode: a24d9...8e8

• Liker 1
Skrevet

Ikke si noe som helst. 

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor dette store behovet for å dele alt av alder, måneder, og tall generelt? 

Du og disse tallene dine.... det er litt patologisk. 

Anonymkode: a24d9...8e8

Hva i alle dager er dette for noe?

Jeg spør om råd, jeg er gravid og sårbar. Syns det er vanskelig når man dealer med en eks som ikke er grei å ha med å gjøre. 

Men takk. 

• Liker 2
  • Hjerte 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Min eks er helt lik. Han og hans advokat prøvde å bruke i mot meg at han ikke var informert om at jeg og min nye mann ventet barn (siden det har stor innvirkning på vårt felles barn sitt liv). Men han ble blankt avvist på dette både gjennom min advokat og dommeren, mtp at han har ikke krav på å vite det men også med hvordan han oppførte seg i forhold til informasjon han fikk.

Anonymkode: 0e420...38c

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Er vel bare å hoppe i det. Hm kan jo uansett ikke gjøre noe med det. Er han en sjalu type som kan få ekstra lyst å lage problemer når han får vite dette? 

Anonymkode: d99c0...70b

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor trenger du å fortelle ham noe?

Anonymkode: d9dde...de3

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er vel bare å hoppe i det. Hm kan jo uansett ikke gjøre noe med det. Er han en sjalu type som kan få ekstra lyst å lage problemer når han får vite dette? 

Anonymkode: d99c0...70b

Med tanke på at dette er en mann som kom med grove trusler om jeg noengang fikk en ny mann, så blir man jo litt stresset og lurer på hvordan man burde gjøre dette. 
Nå har jo jeg og partneren min vært sammen lenge, og eksen har visst dette lenge. Måtte ta det gjennom advokat, han fikk heller ikke se barnet vårt en periode i det hele tatt.

Han har også kjæreste, men jeg får ikke lov til å etablere meg uten en kamp. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor trenger du å fortelle ham noe?

Anonymkode: d9dde...de3

Jeg vet ikke, tenkte vel det var greit så ikke barnet vårt får en akutt reaksjon fra pappaen de få gangene de er sammen på dagssamvær. Vil ikke at det skal gå utover barnet. 

Er vel bare vanskelig å vite hva som er riktig med en slik person

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Hei. 
Som jeg skriver i overskriften gjør dette meg litt redd! 
jeg har vært med min nåværende partner i ett og et halvt år, kjent han i 12. 

Eksen ble det slutt med for 3 år siden og han har ikke engang overnatting med vårt felles barn, de har kun dagssamvær som er helt på jordet i seg selv. Barnet på 4 vil ikke og far følger ikke opp for det meste. 
Dette var et forhold preget av psykisk vold, og merker han har en hånd på mitt liv enda.
Jeg bryr meg ikke så mye lenger og syns bare alt han driver med blir for dumt, og ting har vært rolig en stund, men hvert eneste år hvis han blir irritert over noe så starter han med advokat og styrer noe voldsomt selvom han ikke ønsker mer samvær og ikke følger opp. Er bare for å styre med meg. Og jeg merker jeg sliter om han skal styre med dette mens jeg er gravid! 
Han har jo ingenting å komme med, jeg tilbyr mer enn han gidder å dukke opp.. Og barnet vårt ønsker ikke. Barnet blir også spurt om masse rart vedrørende min kjæreste og ting som ikke er greit. 

Så hvordan forteller jeg dette? Jeg er 19 uker på vei, har ikke turt å fortelle. Vet han ikke har krav, men er vel lurt før barnet mitt sier noe uansett. 
Dette er en ønsket graviditet, endelig har jeg og barnet mitt det stabilt og lever et rolig familieliv med en mann som verdsetter oss høyt! Barnet mitt gleder seg til baby kommer. 
Men vet barnet blir preget av utspørringen og dette blir vel bare enda en ting eksen skal få barnet til å føle er feil.

Kvier meg veldig. Beklager langt innlegg. Men hva har han krav på? Hva burde jeg si til han og hvordan formulere? Hva burde jeg gjøre om det blir styr kun pga dette når jeg allerede har et vanskelig svangerskap? 

Ikke si noe som helst til han. Sier barnet deres noe til han så er jo katten ute av sekken men han har null rett til å vite noe og trenger null fyr på bålet for mer ting på deg. Hold alt privat for deg selv!  Får han kun litt smådrypp fra deres felles barn men null fra deg så høres dette best ut i din situasjon høres det ut som. 

Får du spørsmål så si rett ut "jeg ønsker ikke å dele dette med deg", "jeg har ikke noe å dele med deg ang dette" osv. Du må lære seg å svare folk kort og konkret på at de ikke er ønsket nærmere innen det privatlivet ditt.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
Fighter83 skrev (Akkurat nå):

Ikke si noe som helst til han. Sier barnet deres noe til han så er jo katten ute av sekken men han har null rett til å vite noe og trenger null fyr på bålet for mer ting på deg. Hold alt privat for deg selv!  Får han kun litt smådrypp fra deres felles barn men null fra deg så høres dette best ut i din situasjon høres det ut som. 

Får du spørsmål så si rett ut "jeg ønsker ikke å dele dette med deg", "jeg har ikke noe å dele med deg ang dette" osv. Du må lære seg å svare folk kort og konkret på at de ikke er ønsket nærmere innen det privatlivet ditt.

Takk for konstruktivt svar! 

du har helt rett, jeg må virkelig lære meg det. Og lære meg at jeg ikke har gjort noe galt bare fordi jeg har et familieliv på nytt, og har det bra. Føler nesten jeg er kriminell, blir for dumt.. jeg vet! 

• Hjerte 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Var ikke helt planlagt å bli gravid etter litt mer enn ett år som offisielt par nei. Har forsåvidt datet ett år før vi ble seriøse også, så 2,5 om man tar med det. Brukte laaaang tid på å bli offisielt par. 

Nå var ikke dette svaret jeg var ute etter heller, nå som jeg først er gravid og er etablert med partner. Som skrevet kjent mannen i 12 år, og pappaen er såvidt i livet til sønnen sin, sånn bortsettfra når han føler for det.
Sønnen min forguder min partner. så hva f har det med saken å gjøre? Er ikke sånn at jeg har hoppet på ny og er gravid etter 3 mnd. 

Hopper fra en mann til en annen. Får håpe denne mannen ikke viser sin sanne side etter få år.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hopper fra en mann til en annen. Får håpe denne mannen ikke viser sin sanne side etter få år.

så stygg du er, har du det vont noe sted? 

Anonymkode: 278ce...0dc

• Liker 14
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

trenger du si noe da TS? Dersom han ikke bryr seg og generelt har lite med barnet å gjøre, hold det for dere selv så lenge som mulig og når han får vite det og evt lager styr kan du ignorere ham. 

Anonymkode: 278ce...0dc

AnonymBruker
Skrevet

ja, jeg tenker at det er smart å si det, sånn at sønnen din slipper reaksjonen, det kommer jo til å komme opp i samtalen mellom far og sønn på et tidspunkt. gjør det veldig kort og nøytralt, for eksempel: "det interesserer sikkert ikke deg, men *barnet* kommer nok til å nevne det: jeg er gravid". ellers prøver du å ha så lite som mulig samtale rundt det, svar veldig kort eller ikke svar på spørsmål rundt graviditeten.

Anonymkode: c8418...631

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva er problemet ditt? 
Måtte du få ut litt gruff for å føle deg bedre? 

Anonymkode: f7af2...fb3

• Liker 8
Skrevet

Er det nødvendig å si ham noe før barnet er født?

Han får vel på en eller annen måte vite et før den tid. Du har jo ikke noe plikt til å fortelle det. Hva er fordelen i det, tenker du?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I utgangspunktet tenker jeg det er realt å informere ekser om ny graviditet. Men ikke alltid, og i din situasjon er jeg usikker. Blir kanskje litt rart å bare sende en melding ut av det blå om det også. 

Ser han deg noen gang? Det blir jo synlig etterhvert 

Anonymkode: ba7d6...e32

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...