AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #1 Skrevet 2. april 2024 Gjør man seg selv en bjørnetjeneste ved å vende barnet til dette? Har en konstant urolig baby som ikke kan legges ned noengang, så frister å kjøpe. Men redd hun blir avhengig av å måtte vugges alltid.. erfaringer? Anonymkode: 68ccb...7b2
Sofakona Skrevet 2. april 2024 #2 Skrevet 2. april 2024 Det var redning for oss med baby med reflux og ikke fant roen Vi hadde sånn automatisk vugge med lyder etc. De gidde jo ikke ligge der i flere timer, der er fint å bruke som avlastning 2 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #3 Skrevet 2. april 2024 Jeg elsket vippestolen vår ☺️ vesla satt i den og så på at jeg dusjet feks. Brukte den aldri lenge om gangen Anonymkode: 75c15...8cc 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #4 Skrevet 2. april 2024 Nei absolutt ikke en bjørnetjeneste. Nyttig hjelpemiddel Anonymkode: 990d9...46a 5 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #5 Skrevet 2. april 2024 De aller færreste trenger å bli vugget frem til de er konfirmanter 😊 Som tobarnsmor er mitt eneste råd: gjør det som kan funke for dere akkurat her og nå for at flest medlemmer av familien har det best mulig 😊 Mine barn har brukt både bleie og smokk, vi har hatt sånn riste-greie til vogna og vi har samsovet. Alt man kan venne dem til, kan man også venne dem av med når det trengs 😊 Anonymkode: 87a6c...e46 5 4
AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #6 Skrevet 2. april 2024 Nei, vet du hva! Gjør det som skal til for at babyen skal ha det bra og at du kommer igjennom det med vettet i behold 😊 Anonymkode: 7ab66...98b 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #7 Skrevet 3. april 2024 Jeg hadde ikke kjøpt eller brukt dette. Rett og slett fordi det er alt for mange små som egentlig trenger nærhet og byssing av foreldrene sine som blir plassert i disse stolene og vuggene fordi det er beleilig for foreldrene. Mitt ene barn trengte mye trøst og hjelp til å finne roen, men falt oss aldri inn å overlate babyen til seg selv i en vugge eller stol. Anonymkode: 81b89...9c4 3
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #8 Skrevet 3. april 2024 Hvis det ikke er behov for det. Så ville jeg latt være. Men dersom det gir deg avlastning i ekstrem situasjon så tenker jeg det er ok å prøve Anonymkode: d7a80...da3
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #9 Skrevet 3. april 2024 Jeg bar til armene omtrent traff gulvet med kolikkunger selv så når barnebarnet viste tydelig tegn på kollikk kjøpte jeg vippestol med vibrasjon og bevegelse tl foreldre og barn rett og slett for avlastning, barnet hadde ikke noe problem etter at kolikken avtok å finne roen selv i etterkant. Anonymkode: 0840e...317 2
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #10 Skrevet 3. april 2024 Babyer er i konstant endring. Det tar ikke lang tid å avvenne en «uvane» 😊 Anonymkode: 17703...ae2 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #11 Skrevet 3. april 2024 Hadde vognvugger og angrer absolutt ikke, det var gull verdt en periode! Behovet gikk over helt av seg selv når babyen var 9-10 mnd, trengte ingen avvenning. Anonymkode: fe205...0f0
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #12 Skrevet 3. april 2024 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Gjør man seg selv en bjørnetjeneste ved å vende barnet til dette? Har en konstant urolig baby som ikke kan legges ned noengang, så frister å kjøpe. Men redd hun blir avhengig av å måtte vugges alltid.. erfaringer? Anonymkode: 68ccb...7b2 Elektrisk vugge er et must for meg som er alene med barn fra mandag morgen til fredag morgen. Hadde ikke det på eldste, det var som å komme til himmelen da jeg kjøpte det med nummer to, nummer tre skal helt klart ha det. Det har ikke gått utover søvn på noen av de, ingen av de har blitt vugget i søvn ellers. Har heller ikke brukt å trille til de sovner. Anonymkode: fc6b6...1be 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #13 Skrevet 3. april 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg hadde ikke kjøpt eller brukt dette. Rett og slett fordi det er alt for mange små som egentlig trenger nærhet og byssing av foreldrene sine som blir plassert i disse stolene og vuggene fordi det er beleilig for foreldrene. Mitt ene barn trengte mye trøst og hjelp til å finne roen, men falt oss aldri inn å overlate babyen til seg selv i en vugge eller stol. Anonymkode: 81b89...9c4 Bra for deg. Det at noen tyr til vippestol eller annet for å få 10(!) minutter hvor man kan få gjort noe så er det verdt det for psykens skyld altså. Man bytter jo ikke ut nærhet med en stol. Anonymkode: 75c15...8cc 8
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #14 Skrevet 3. april 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Bra for deg. Det at noen tyr til vippestol eller annet for å få 10(!) minutter hvor man kan få gjort noe så er det verdt det for psykens skyld altså. Man bytter jo ikke ut nærhet med en stol. Anonymkode: 75c15...8cc Helt enig. Jeg bruker den for å få spist, vært på do eller dusjet. Anonymkode: fc6b6...1be 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #15 Skrevet 3. april 2024 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Gjør man seg selv en bjørnetjeneste ved å vende barnet til dette? Har en konstant urolig baby som ikke kan legges ned noengang, så frister å kjøpe. Men redd hun blir avhengig av å måtte vugges alltid.. erfaringer? Anonymkode: 68ccb...7b2 De blir ikke avhengige og er det ikke bedre at de kan legges ned og kanskje sove så du før fri. Babyen din er baby i ett år, kommer ikke til å måtte vugges som 18 åring. Anonymkode: 2d3b0...dbc
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #16 Skrevet 22. mai 2024 Babyen mister ikke nærhet fordi man avlaster litt med Moonboon eller om de ligger Snoo smartseng, elektrisk vogn som vuger osv.osv. Grunnen til at de havnet der er jo at det blir FOR MYE nærhet å vugge på en baby som ikke sover. Mine 2 er som natt og dag på behov, ene trengte mye stimuli for å sove (vugging, lyder, temp, lysforhold), mens den andre sov nesten hele døgnet fra dag 1. GJØR DET SOM PASSER/OVERLEV kolikk tiden. Apropos kolikk, kokolikk.no hadde noen smarte digner som vi leide. Noen ting funket, andre ting fungerte ikke. igjen, babyer er SÅÅÅÅ forskjellige, emn ulike preferanser og behov. Og jeg er helt enig i det de over her skriver, det er like lett å venne av, som å venne til. Lykke til! Anonymkode: 16fe4...31c 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2024 #17 Skrevet 23. mai 2024 Nei. Min eldste hadde mild kolikk, og krevde kraftig byssing for å roe seg ned. Jeg var så sliten. Hadde moonboon vært tilgjengelig den gangen hadde det hjulpet mye. Anonymkode: c912b...87f
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #18 Skrevet 19. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 3.4.2024 den 7.47): Jeg hadde ikke kjøpt eller brukt dette. Rett og slett fordi det er alt for mange små som egentlig trenger nærhet og byssing av foreldrene sine som blir plassert i disse stolene og vuggene fordi det er beleilig for foreldrene. Mitt ene barn trengte mye trøst og hjelp til å finne roen, men falt oss aldri inn å overlate babyen til seg selv i en vugge eller stol. Anonymkode: 81b89...9c4 «alt for mange små som egentlig trenger nærhet og byssing av foreldrene sine» Hvor har du denne påstanden fra? Hvis de faktisk sovner av en Moonboon, så trengte de åpenbart ikke den byssingen eller nærheten som du snakker om for å finne roen og sovne? Våre babyer samsover med oss om natta, og ligger i Moonboon når de sover gjennom dagen. De får selvsagt kos, nærhet av oss når de er våkne (og på natta), men akkurat byssingen tar Moonboonen seg av. Interessant å høre hvor du tar det fra at det de egentlig trenger er nærhet og byssing av foreldrene sine? Regner blindt med at en slik påstand er backet opp av forskning, og ikke bare er din personlige mening/følelse/overbevisning? I så fall har du lært meg noe nytt som jeg ikke har hørt eller lest noe sted. 👍 Anonymkode: dee16...158 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå