Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde en regning jeg ikke viste jeg ikke hadde betalt, kan heller ikke se å ha mottatt noen inkasso for den, fikk i dag brev om lønnstrekk eller pant i hus eller løsøre, får jo helt panikk av sånt. Har betalt det ut nå. Skjer det noe videre da? Når hele kravet er betalt, kan jeg da anse den saken som ute av verden eller kommer jeg til å bli «stemplet» eller noe på noen måte? Noen som vet?

Anonymkode: db1f3...8f9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har betalt alt blir kravet borte. 

Anonymkode: 44e9b...154

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvis du har betalt alt blir kravet borte. 

Okei, takk for svar, da prøver jeg å senke skuldrene

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner at det er veldig ekkelt, bra du kunne betale det.

Har du noen idé om hvor purringene har endt?

Anonymkode: 9f090...eaf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Okei, takk for svar, da prøver jeg å senke skuldrene

Lykke til. Når det har gått et par dager etter du har betalt, ring og hør om de hr registrert betalingen din. Dette går fint. :) 

Skrevet

De kommer ikke tvangsselger boligen din om du betaler alt i sin helhet med gebyrer, rente osv - da frafaller kravet også hos Namsmannen. Når det er betalt så har jo selvsagt ikke kreditor noen sak lenger. 

AnonymBruker
Skrevet

Det går helt fint! Bare pass på at du har innbetalt hele kravet (opprinnelig beløp, renter, gebyrer og omkostninger). Anbefaler at du sjekker med inkasseselskapet at de har mottatt innbetaling og trekker saken hos Namsmannen. Du bør også ta kontakt med Namsmannen og opplyse om at kravet er innbetalt slik at de ikke beslutter et lønnstrekk før de har mottatt heving av saken. De har muligheten til å avvente litt når du opplyser at kravet er innfridd. Det kommer ikke noe form for "stempel" på deg og denne forglemmelsen fra din side vil ikke ha noen negative konsekvenser for deg i fremtiden 😊

Anonymkode: 22bab...013

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...