AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #1 Skrevet 2. april 2024 Tenker på årsakene. Jeg har hatt store blødninger. Ifølge lege og prøver ikke noe galt. Etter graviditet har jeg sparsomme og kortere mens. Anonymkode: 66b29...f01
AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #2 Skrevet 2. april 2024 Aner ikke. Jeg hadde kraftig mens da jeg var tenåring, men har blitt mindre og mindre (har ikke født). Spurt flere leger, men ingen har noe svar. Anonymkode: a59e7...566
AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #3 Skrevet 2. april 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Aner ikke. Jeg hadde kraftig mens da jeg var tenåring, men har blitt mindre og mindre (har ikke født). Spurt flere leger, men ingen har noe svar. Anonymkode: a59e7...566 Det inntrykket mitt er, at leger ikke vet. Heller ikke gynekologen jeg var hos. De sier bare det varierer fra kvinne til kvinne. Men det er jo litt rart at noen fossblør i 8 dager og omtrent ikke kan gå på jobb, mens andre trenger knapt et truseinnlegg i 3 dager. Men det er vel ikke verdt å forske på.... Anonymkode: 66b29...f01 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #4 Skrevet 3. april 2024 Veldig rart. Jeg hadde mens med jevn liten blødning i nøyaktig 7 dager før jeg ble gravid. Etter førstemann økte det med en dag, til 8 dager. Etter nr 2 ble det fast kraftigere blødning i 5 dager, opphold 1 dag, så blødning 1 dag til. Anonymkode: 0155a...a52
AnonymBruker Skrevet 4. april 2024 #5 Skrevet 4. april 2024 Hormonnivå. Og "indre balanse" Homeostasis. Kroppen reparerer og holder seg vedlike når den har anledning til det. Men hos enkelte blir det ubalanse på det intrikate samspillet av stress, søvn, psyke, kropp, arv, miljø, følelser og som kan føre til div former for hormonbalanse. Anonymkode: a246e...ff1 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2024 #6 Skrevet 4. april 2024 Jeg har lest at kroppen på en måte restarter etter en fødsel, så da gir det jo mening at mensen kan bli litt annerledes. Jeg har født et barn og har veldig regelmessig mens, som før, men syklusen har blitt fire dager kortere, samtidig som jeg blør 1-2 dager lenger enn før. Jeg har rett og slett mer mensen enn før. Jeg ble helt kvitt mensensmerter også, som jo i utgangspunktet er en fordel. Samtidig får jeg ingen forvarsel på at mensen kommer, så jeg må gå med truseinnlegg/bind/tampong de par siste dagene før i tilfelle. Før fødsel fikk jeg kramper før jeg begynte å blø, så jeg trengte ikke å bruke bind eller tampong før jeg kjente krampene. Anonymkode: c3e11...316
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå