AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #1 Skrevet 2. april 2024 Venter sønn og tenkte gi han samme navn som en eks. Samboer synes det er helt greit og synes navnet er veldig fint. Men lurer på om det blir litt rart hvis eksen faktisk får greie på det en gang, og tror jeg er helt psycho eller fortsatt har følelser for han? Og alle de som vet vi har vært sammen? Eller vil folk ikke bry seg så mye? Vi har alltid syns det har vært vanskelig å finne et guttenavn vi liker så er litt trist hvis vi ikke kan gå for dette navnet fordi det er samme navn som en eks. Hva tenker dere? Anonymkode: 3a289...638
AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #2 Skrevet 2. april 2024 Vi har kalt vår sønn samme navn som min eks. Ikke en jeg var veldig lenge sammen med. Ikke noe kontakt i etterkant, men på hils om vi treffes tilfeldig på gata. det gikk egentlig ikke opp for meg at det var samme navn før ei venninne påpekte det. Sier vel egentlig litt om hvor liten rolle han har og har hatt i livet mitt😅 har selvfølgelig snakket med mannen om det, og han bryr seg ikke. Vi var enige om navnet, og det gir ingen assosiasjoner til eksen for noen av oss. hva andre folk tenker er opp til dem selv. Anonymkode: 83540...bf6 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #3 Skrevet 2. april 2024 Kanskje litt rart hvis det er en du var sammen med veldig lenge, men det er jo ikke noe problem hvis hverken du eller mannen din synes det er et problem. Anonymkode: 94b5b...dd1
minister-mio Skrevet 2. april 2024 #4 Skrevet 2. april 2024 Det er helt greit. Hvis navnet er noe helt vanlig som f. Eks Alexander eller Kristian er det iallefall uproblematisk. Heter han noe bare et par andre heter er det litt mer spesielt.
AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #6 Skrevet 2. april 2024 Jeg hadde synes det var rart men Anonymkode: 1ad3c...035 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #7 Skrevet 2. april 2024 Av alle navn - himmel og hav er det mulig, var det virkelig det eneste dere kunne finne. Nei, vet du hva, jeg tror ærlig talt du tuller. Anonymkode: 5483a...11a 3
AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #8 Skrevet 2. april 2024 Hvis det var et useriøst forhold som ungdom er det kanskje ok, ellers synes jeg det er merkelig. Men er jo opp til enhver og så lenge begge foreldrene synes det er fint bare å kjøre på, bare å drite i hva andre synes inkludert eventuelt eksen. Anonymkode: 0a6ed...9c6 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #9 Skrevet 2. april 2024 Hahaha jeg klarer ikke la være å le, ser bare for meg ansiktet til ene eksen hvis mitt framtidige barn skulle hete det samme🤣 Men så syntes jeg også at alt har med assosiasjoner å gjøre. Så er det tilfeldigvis også det eksen din heter, men når dere snakker om navnet så tenker dere ikke på eksen? Hvis jeg hadde fått meg barn med samboer, hadde jeg kunne kalt barnet mitt for det samme som ene eksen min. Men ikke etter de to andre. Dette pga assosiasjoner og tid som har gått, navnet relaterer ikke meg til eksen. Det gjør de to andre. Smaken er som baken, delt ❤️ Anonymkode: 55528...27d
AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #10 Skrevet 2. april 2024 Det hadde jeg droppet, med mindre det var en kortvarig affære Anonymkode: 95e93...57a
AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #11 Skrevet 2. april 2024 Vi vurderte det samme, det var navnet Erik. Alle heter jo liksom Erik så det var jo ikke oppkalling. Da barnet var født synes vi likevel det ble litt feil og landet på et annet navn. Veldig glad for det nå. Bruker jo det navnet 100 ganger daglig på den lille bølla 😅 Anonymkode: 320b9...5e4
AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #12 Skrevet 2. april 2024 Et navn er et navn.. Så lenge dere syns det er fint og greit så spiller det vel ingen rolle hva andre potensielt mener.. Min manns eks kalte sin datter det samme som vi kalte våt datter - fordi hun syns det var så fint.. Syns jeg det er litt sært, ja.. Men jeg eier ikke navnet 😂😉 Anonymkode: 2d3d7...f3e 1
Sententia Skrevet 2. april 2024 #13 Skrevet 2. april 2024 Da vi ventet første, så foreslo jeg navnet Nemi om vi fikk en datter. ..mannen steilet, for det var kallenavnet på eksen. Ble ikke noen Nemi. Ikke en jente heller 🤣 1
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 2. april 2024 #14 Skrevet 2. april 2024 Hvis det er et forholdsvis vanlig navn og forholdet ikke var altfor langvarig og seriøst, synes jeg det er greit. Hvis navnet er sjeldent og/eller forholdet var veldig seriøst/langvarig, hadde jeg tenkt at det var litt rart. Men ingen eier et navn, og når alle i omgangskretsen deres blir vant til at det er det gutten deres heter, vil nok alle forbinde navnet med ham og ikke eksen din.
Daisy-love Skrevet 2. april 2024 #15 Skrevet 2. april 2024 Anonymus Notarius skrev (1 minutt siden): Hvis det er et forholdsvis vanlig navn og forholdet ikke var altfor langvarig og seriøst, synes jeg det er greit. Hvis navnet er sjeldent og/eller forholdet var veldig seriøst/langvarig, hadde jeg tenkt at det var litt rart. Men ingen eier et navn, og når alle i omgangskretsen deres blir vant til at det er det gutten deres heter, vil nok alle forbinde navnet med ham og ikke eksen din. Støtter denne her fullt ut. Kontekst betyr noe.
AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #16 Skrevet 2. april 2024 Kommer veldig an på navnet. Er det noe ala Kristoffer, Andreas eller Kristian? Kjør på. Er det noe typ Felixium eller Smaradiamanto, hadde jeg styrt unna. Anonymkode: 77cb1...5e3
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #17 Skrevet 3. april 2024 Er et vanlig navn ja - Markus. Litt usikker på om det er vanlig å skrives med C eller K? Vi var sammen veldig kort, men var veldig unge og naive og var litt umodne da det tok slutt. Men det er 10 år siden og har ikke hatt noe med han å gjøre siden, så satser på at det ikke har altfor mye å si. Mannen syns jo navnet var veldig fint, og det er første gangen vi har vært enige om et guttenavn 😅 Ts Anonymkode: 3a289...638
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #18 Skrevet 3. april 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er et vanlig navn ja - Markus. Litt usikker på om det er vanlig å skrives med C eller K? Vi var sammen veldig kort, men var veldig unge og naive og var litt umodne da det tok slutt. Men det er 10 år siden og har ikke hatt noe med han å gjøre siden, så satser på at det ikke har altfor mye å si. Mannen syns jo navnet var veldig fint, og det er første gangen vi har vært enige om et guttenavn 😅 Ts Anonymkode: 3a289...638 Da hadde jeg hatt null betenkeligheter med å bruke navnet, Anonymkode: 8e351...b90
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå