Gjest Elsa Skrevet 6. februar 2006 #1 Skrevet 6. februar 2006 Jeg er ei jente på 25 år, er ikke overvektig, men har likevel 5 kg jeg vil bli kvitt.(sitter endel fett på lår,hofter og rumpe) Meldte meg inn i vektklubb.no for snart 3 uker siden og fikk da tildelt en meny på 1300 kcal daglig. Men jeg har enda ikke gått ned et eneste gram Er ikke så veldig aktiv, jobber på kontor og sitter da stille mesteparten av dagen, men prøver å legge inn en gåtur på ca 60 min 3 ganger i uka. Noen tips til hva jeg kan gjøre? Motivasjonen min er så godt som borte. Jeg trodde at man gikk ned i vekt ved å ha lavere kaloriinntak enn forbruk Det stemmer tydeligvis ikke.. Som nevnt er motivasjonen min så godt som borte og jeg vurderer nå fettsuging istedet.
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2006 #2 Skrevet 6. februar 2006 VÆR TÅLMODIG! sånt skjer ikke på en-to-tre. se det ann et par uker til. hvis ikke så hadde jeg gått til legen eller noe. kanskje du bare har veldig lav forbrenning`??????
hecuba Skrevet 6. februar 2006 #3 Skrevet 6. februar 2006 Er ikke alltid man får så veldig raske resultater. Spesielt ikke når det bare er de siste 5 kg som skal av. De er nemlig ekstra harde. tror ikke det er nødvendig å kutte kaloriinntaket noe mer. Det blir veldig lite. Kanskje du kan prøve med litt styrketrening? Ellers: det er mange ting som påvirker vekten. Ofte kan de første ukene gi veldig tvetydig resultat ettersom væskenivået er veldig skiftende. Stol heller på målebåndet og vær tålmodig!
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2006 #4 Skrevet 6. februar 2006 1300 kalorier er jo lite .kanskje du må øke det? Min vennine gikk på kurs ,og skulle spise ca 1600 kalorier .Hun hadde problemer med å spise det da alt skulle telles ,det ble liggende på 1100 kalorier .Hun tok IKKE av før hun klarte å komme oppi 1600 . Spis titt og lite.
Gjest Elsa Skrevet 6. februar 2006 #5 Skrevet 6. februar 2006 Takk for svar begge to Er kanskje litt utålmodig.. Får se det an et par uker til, har nemlig vært inne på tanken om lav forbrenning selv. Ang. trening; vurderer å skaffe meg en trimsykkel, tredemølle eller stepmaskin. Hva vil dere anbefale?
Gjest Elsa Skrevet 6. februar 2006 #6 Skrevet 6. februar 2006 1300 kalorier er jo lite .kanskje du må øke det? Min vennine gikk på kurs ,og skulle spise ca 1600 kalorier .Hun hadde problemer med å spise det da alt skulle telles ,det ble liggende på 1100 kalorier .Hun tok IKKE av før hun klarte å komme oppi 1600 . Spis titt og lite. ← Ok.. Da jeg ble tildelt menyen på 1300 kcal fikk jeg beskjed om at jeg har ligget på ca 1700-1900 kcal, utifra høyde/vekt. Kanskje jeg skulle ha prøvd å øke kaloriene noe.
hecuba Skrevet 6. februar 2006 #7 Skrevet 6. februar 2006 Takk for svar begge to Er kanskje litt utålmodig.. Får se det an et par uker til, har nemlig vært inne på tanken om lav forbrenning selv. Ang. trening; vurderer å skaffe meg en trimsykkel, tredemølle eller stepmaskin. Hva vil dere anbefale? ← Jeg ville valgt noe som brukte mest mulig muskler. Tredemølle er kanskje litt kjedelig. Du kan jo jogge ute.. Stepmaskin? Er ikke helt sikker på hva du mener med det. Ellipsemaskin/crosstrainer ville jeg anbefalt. Her står du hele tiden oppreis, du bruker i tillegg armene dine og det belaster ikke knærne like mye som en tredemølle.. Du brenner fett på en sånn en.. Skal selv begynne med trening og sunn kost nå.. Har også de "harde 5" igjen. Send meg pm dersom du vil samarbeide litt..
momo Skrevet 6. februar 2006 #8 Skrevet 6. februar 2006 Jeg er medlem av vektklubb.no jeg og, og jeg har gått sakte ned i vekt og det har kunnet stå helt stille i mange uker. Jeg har gått ned 12 kg siden juli. Jeg og trener veldig lite på grunn av sykdom. Men selv om det går veldig sakte, så har det tross alt gått, og nå er jeg i gang med mine siste 11 kg, og det kommer til og bli tøft.
Gjest Malina Skrevet 8. februar 2006 #9 Skrevet 8. februar 2006 Jeg synes du spiser for lite! 1300 kcal er lite,selv for en som ikke trener noe! Spis mer og regelmessig!
Gjest Elsa Skrevet 9. februar 2006 #10 Skrevet 9. februar 2006 Jeg synes du spiser for lite! 1300 kcal er lite,selv for en som ikke trener noe! Spis mer og regelmessig! ← Jeg spiser 5 måltider om dagen. Men hvor høyt kaloriinntak bør jeg ha? Har en stillesittende jobb og trener ikke stort.
Gjest Malina Skrevet 10. februar 2006 #11 Skrevet 10. februar 2006 Jeg spiser 5 måltider om dagen. Men hvor høyt kaloriinntak bør jeg ha? Har en stillesittende jobb og trener ikke stort. ← 5-6 måltider om dagen er bra! Selv om du har stillesittende arbeid og trener lite, forbrenner du en del allikevel. Jeg vil anbefale deg å ta testen på www.iform.nu om hvor mye du forbrenner hver dag. Du svarer på hvo aktiv du er og hva du veier,så får du en pekepinn på hvor mye du forbruker i løpet av en dag. For å gå ned i vekt må man ha et energiunderskudd. Hvis du finner ut at du forbrenner feks 2500 kcal hver dag v/hvilestoffskiftet+fysisk aktivitet, kan du ha et kaloriinntak på rundt 2000. Da får du et underskudd på 500 kcal pr. dag,som blir 3500 kcal/uke= minus 1/2 kg(ca. 7000 kcal= 1 kg fett) Du kan bli ordetnlig mett på 2000 kcal om dagen Prøv å få i deg en god frokost; havregrøt/havregryn og melk er en bra start på dagen. Det metter lenge og gir ikke for mye kcal. Gjerne ta en frukt i tillegg. Et mellommåltid før lunjs,kan for eks være grønnsaker, mager yoghurt, mandler, ett knekkebrød m/skinke osv. Noe som metter litt og inneholder litt energi. En fin lunjs kan være salat m/kylling, laks, tunfisk osv og gjerne grovt brød/knekkebrød til. Om du spiser matvarer som metter godt og ikke gir deg ustabilt blodsukker, vil du merke at du ikke trenger å spise så mye,og allikevel føle deg kvikk og opplagt- og mett! Håper det hjalp litt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå