Gå til innhold

Å ta han stygge kompisen ut av friendsonen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Joda, setter det litt på spissen i overskriften, men vi alle har vel hørt, spesielt menn si, at når menn behandler dårlig så er det kvinnene sin egen feil. At vi alltid blir tiltrukket av de kjekke playboyguttene, dras mot menn med penger og makt, gjerne de som nagger oss litt også. At kvinner må gi han stygge kompisen som alltid blir friendsonet en sjanse..

For 4 år siden så ble jeg sammen med en god kompis av meg som jeg i utgangspunktet ikke var tiltrukket av rent fysisk da jeg først møtte han, men med vennskapet så forelskelsket jeg meg sånn i han, jeg syntes han var et så fantastisk menneske og jeg forgudet han. Men, med det samme vårt vennskap utviklet seg til er forhold og vi var blitt et par så endret han seg ganske fort.

I starten var det mest forvirrende og slitsomt fordi han var veldig usikker trengte bekreftelse kontinuerlig, han nærmest avhørte meg når jeg jobbet sammen med mannlige leger og sykepleiere, særlig hvis jobbet helger og kvelder. Han prioriterte alltid festing og kompiser foran meg, og trening. Vi kunne sjelden sove sammen fordi han måtte så tidlig på trening dagen etter før alle andre kom på treningssenteret. Vi kunne aldri spise en hyggelig frokost sammen. Middag kunne vi en sjelden gang lage sammen, men da måtte han ha sin egen middag. Det utviklet seg til å bli ren psykisk mishandling. Han ga meg silent treatment, og hvis jeg ikke forstod hvorfor han ga meg silent treatment, altså at jeg ikke forstod selv hva jeg hadde gjort galt klikka det fullstendig for han og han slamret med dører og dro hjem til seg selv og svarte ikke på meldinger eller telefoner i flere dager. Hvis jeg sa noe om at han alltid enten festet eller trente i timesvis i helgene slik at vi omtrent ikke så hverandre var jeg psykopat og en kontrollerende fittekjerring som måtte skaffe meg mitt eget liv, ikke kvele han, han orket ikke trynet mitt mer. Jeg tok han i å flørte med en annen på Snapchat, og jeg var da det mest sinnsyke mennesket han noen gang hadde møtt, siden jeg hadde sett på skjermen hans mens han skrev med henne, i samme rom som jeg befant meg i, jeg så han sendte mye hjerter og selfies. Da jeg til slutt slo opp var han fysisk mot meg og rasserte deler av leiligheten min, kalte meg helt forferdelige ting og blokkerte meg over alt etterpå. Det er jo like greit, men jeg sitter jo her i ettertid og er fortsatt så traumatisert at jeg har ikke turt å date igjen. 

I påsken har jeg følt meg en del ensom og luftet dette for et par venner og igjen var det noen som sa at jeg sikkert bare er for kresen, at det er derfor jeg er singel. Jeg spurte hva vedkommende legger i å være kresen, og det var selvsagt at jeg sikkert fokuserer for mye på utseende og sånne overfladiske ting og da møter man jo gjerne badboys. Altså tror folk virkelig på dette? At folk man «dømmer» som mindre attraktive automatisk er snille? Er tanken at han er så stygg at han er bare evig takknemlig for å få seg dame så han kommer til å behandle henne godt? 
Synes det er en helt på trynet generalisering.

Anonymkode: f38b1...392

• Liker 2
  • Hjerte 5
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ofte kommer generaliseringen fra menn av typen du omtaler, ts. Fra «snille gutter» (og når jeg skriver det slik så vet du, jeg og resten av verdens normalt fungerende kvinner at de menneskene ikke er det minste snille. De er rav, ruskende gale. 

Og, du? Friendsonen finnes ikke. Enten er du ute etter et forhold, åpent og ærlig, eller så er du en drittsekk. Det finnes intet scenario der en mann eller en kvinne later som om de er gira på vennskap mens de er på jakt etter et forhold og samtidig er et ålreit menneske. Og det å late som om man er noens venn er ikke en «friendsone». Det er manipulerende adferd.

Anonymkode: 1c683...269

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Drittsekker finnes enten de har verdens beste utseende eller verdens verste utseende. Tror ikke man kan lage noe generelt mønster ut av det. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Helt enig, og folk som kommer med slike generaliseringer har jeg ikke behov for å lytte til. Det er helt åpenbart bullshit. Samme erfaring som du. 

Anonymkode: 2c343...16c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Og, du? Friendsonen finnes ikke. Enten er du ute etter et forhold, åpent og ærlig, eller så er du en drittsekk. Det finnes intet scenario der en mann eller en kvinne later som om de er gira på vennskap mens de er på jakt etter et forhold og samtidig er et ålreit menneske. Og det å late som om man er noens venn er ikke en «friendsone». Det er manipulerende adferd.

Det var da voldsomt. Hvis det gjøres bevisst og manipulativt, så eksisterer ikke friendzone nei. For dem som ikke tør vise sine egentlige hensikter, men forelsker seg, samtidig som de er livredde for å miste sjansen, eller gjøre seg sårbare, så er friendzone et reelt sted de har satt seg selv.  De første minuttene avgjør; har du ikke klart å vise romantisk interesse, så risikerer du å bli fanget av egne følelser, og kanskje i årevis. 

Anonymkode: 80a8b...8df

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det var da voldsomt. Hvis det gjøres bevisst og manipulativt, så eksisterer ikke friendzone nei. For dem som ikke tør vise sine egentlige hensikter, men forelsker seg, samtidig som de er livredde for å miste sjansen, eller gjøre seg sårbare, så er friendzone et reelt sted de har satt seg selv.  De første minuttene avgjør; har du ikke klart å vise romantisk interesse, så risikerer du å bli fanget av egne følelser, og kanskje i årevis. 

De første minuttene avgjør ikke nødvendigvis. Fordi det å prøve seg for fort kan være årsak til at noen rygger unna. 

Anonymkode: 5b801...5aa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du har erfart det mange av oss kvinner dessverre har erfart, at menn med dårlig selvfølelse ikke blir fantastiske kjærester når en kvinne velger dem, men tar dritten utover henne istedenfor. 

Gjort den feilen jeg også, og menn med dårlig selvfølelse styrte jeg deretter unna. 

At menn ødelegger slik for seg selv får de stå for selv. Vi kvinner kan ikke ta snille valg, og se forbi slikt, når det straffer seg. 

Anonymkode: 01b3a...567

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Samme her. Mann uten selvtilitt som fremsto snill og avbalansert ble til et monster i forhold pga usikkerhet og depresjon.

Anonymkode: 230f5...9a5

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

De første minuttene avgjør ikke nødvendigvis. Fordi det å prøve seg for fort kan være årsak til at noen rygger unna. 

Det handler ikke nødvendigvis om å prøve seg, men å tilkjennegi at du faktisk er en som leter etter partner, og ikke flere venner. Du blir heller ikke hengende rundt, og dilte etter på typiske venneaktiviteter.

AnonymBruker
Skrevet

Menn refererer nok ikke til han som henger på treningssenter 24/7 og er ute på fest å drikker seg dritings hver helg som han "snille i friendzonen"...

Det er nok heller snakk om han rolige som sitter hjemme å leser bøker, spiller dataspill og ser på kattevideoer på Youtube.

Anonymkode: fedd8...236

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Joda, setter det litt på spissen i overskriften, men vi alle har vel hørt, spesielt menn si, at når menn behandler dårlig så er det kvinnene sin egen feil. At vi alltid blir tiltrukket av de kjekke playboyguttene, dras mot menn med penger og makt, gjerne de som nagger oss litt også. At kvinner må gi han stygge kompisen som alltid blir friendsonet en sjanse..

For 4 år siden så ble jeg sammen med en god kompis av meg som jeg i utgangspunktet ikke var tiltrukket av rent fysisk da jeg først møtte han, men med vennskapet så forelskelsket jeg meg sånn i han, jeg syntes han var et så fantastisk menneske og jeg forgudet han. Men, med det samme vårt vennskap utviklet seg til er forhold og vi var blitt et par så endret han seg ganske fort.

I starten var det mest forvirrende og slitsomt fordi han var veldig usikker trengte bekreftelse kontinuerlig, han nærmest avhørte meg når jeg jobbet sammen med mannlige leger og sykepleiere, særlig hvis jobbet helger og kvelder. Han prioriterte alltid festing og kompiser foran meg, og trening. Vi kunne sjelden sove sammen fordi han måtte så tidlig på trening dagen etter før alle andre kom på treningssenteret. Vi kunne aldri spise en hyggelig frokost sammen. Middag kunne vi en sjelden gang lage sammen, men da måtte han ha sin egen middag. Det utviklet seg til å bli ren psykisk mishandling. Han ga meg silent treatment, og hvis jeg ikke forstod hvorfor han ga meg silent treatment, altså at jeg ikke forstod selv hva jeg hadde gjort galt klikka det fullstendig for han og han slamret med dører og dro hjem til seg selv og svarte ikke på meldinger eller telefoner i flere dager. Hvis jeg sa noe om at han alltid enten festet eller trente i timesvis i helgene slik at vi omtrent ikke så hverandre var jeg psykopat og en kontrollerende fittekjerring som måtte skaffe meg mitt eget liv, ikke kvele han, han orket ikke trynet mitt mer. Jeg tok han i å flørte med en annen på Snapchat, og jeg var da det mest sinnsyke mennesket han noen gang hadde møtt, siden jeg hadde sett på skjermen hans mens han skrev med henne, i samme rom som jeg befant meg i, jeg så han sendte mye hjerter og selfies. Da jeg til slutt slo opp var han fysisk mot meg og rasserte deler av leiligheten min, kalte meg helt forferdelige ting og blokkerte meg over alt etterpå. Det er jo like greit, men jeg sitter jo her i ettertid og er fortsatt så traumatisert at jeg har ikke turt å date igjen. 

I påsken har jeg følt meg en del ensom og luftet dette for et par venner og igjen var det noen som sa at jeg sikkert bare er for kresen, at det er derfor jeg er singel. Jeg spurte hva vedkommende legger i å være kresen, og det var selvsagt at jeg sikkert fokuserer for mye på utseende og sånne overfladiske ting og da møter man jo gjerne badboys. Altså tror folk virkelig på dette? At folk man «dømmer» som mindre attraktive automatisk er snille? Er tanken at han er så stygg at han er bare evig takknemlig for å få seg dame så han kommer til å behandle henne godt? 

Utseendet har ingenting å si for hvordan en mann behandler kjæresten sin. Har lært meg dette "the hard way". Samme erfaring som venninner, det er helt tilfeldig hvilke menn som er snille og hvilke som er slemme.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har sluttet å gå etter menn med dårlig selvfølelse / en usikkerhet i seg. Nå skal jeg ikke generalisere, og si at alle usikre menn er slik. Men jeg var i et forhold, der eksen var usikker på seg selv og hadde psykiske problemer etter mobbing og omsorgssvikt. Han kontrollerte meg, og utsatte meg for psykisk mishandling. 

Anonymkode: f52bf...b2c

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Nå skal jeg ikke generalisere, og si at alle usikre menn er slik. 

Anonymkode: f52bf...b2c

Det er bra. 👏

Anonymkode: 0b93e...002

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

For 4 år siden så ble jeg sammen med en god kompis av meg .....

1. Men det er det dere gjør, dras as big c#ck / penger / utseende / penger og makt. Å benekte det blir bare for dumt. 

Noe som bringer meg til punkt to.

2. Du har sikkert fått med deg at en del menn - både med penger og utseende og de UTEN penger og utseende har blitt mer og mer radikalisert og anti-feministiske politisk sett. Statistisk sett tilhører flertallet av menn høyresiden og det gjelder absolutt alle aldre nå - det er ikke lenger "mannen som pusher 50+". 

En fyr som kaller damer for "fittekjerring" er nok ikke noe stor fan av feminisme, og jeg tipper naturligvis at han ikke er noe stor fan av homofile, lesbiske eller trans-folk heller. Er han etnisk norsk, så er det også stor sjanse at han breker hardt om "slemme innvandrere". Alt dette burde du jo plukket opp i løpet av 4 år på en eller annen måte. 

Det har ikke lenger med menn å gjøre, men hvor de tilhører politisk sett. Det betyr at en brutal Andrew Tate med penger og muskler kan kalle deg for "fittekjerring" og det samme kan den overvektige, blakke fyren gjøre også - for de er begge anti-feminister. 

Er lei av denne trenden jeg har sett her det siste året i alle fall at de såkalte "mindre attraktive" (whatever det måtte bety) er angivelig bare "dritt" og at det er bedre å være singel enn å "være med de". Helt greit hvis du mener det, men det er ingen automatikk i at noen er "dårlige" hvis de ikke "chekker" den syke Sex-Paradise Hotel / (S)-ex On The Beach og såkalt "Love" Pulings Island lista blant.

Anonymkode: 823fa...b71

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er latterlig å snakke om "snille" og "slemme" menn, svært få er spesielt slemme. Livet er ikke en Hollywood-film med good-guys og bad-guys liksom...

Kvinner som kaller menn slemme er som regel bitre fordi de har blitt avvist. Avvist av menn de får sex av, men som ikke har noen interesse for forhold med de samme damene. De vil jo stort sett ha forhold, men da med damer de er tiltrukket av.

Og det er her misforståelsen inntreffer, selv om jeg egentlig tror de fleste skjønner dette. Har du masse sex med kjekke menn du ikke får forhold av så handler det ikke om at de er slemme, men at du selv ikke har et attraktivt nok utseende til å få forhold med dem. Du blir avvist, og legger skylda for dette på mennene som ikke vil ha deg.

Anonymkode: bef2e...07b

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Det er latterlig å snakke om "snille" og "slemme" menn, svært få er spesielt slemme. Livet er ikke en Hollywood-film med good-guys og bad-guys liksom...

Kvinner som kaller menn slemme er som regel bitre fordi de har blitt avvist. Avvist av menn de får sex av, men som ikke har noen interesse for forhold med de samme damene. De vil jo stort sett ha forhold, men da med damer de er tiltrukket av.

Og det er her misforståelsen inntreffer, selv om jeg egentlig tror de fleste skjønner dette. Har du masse sex med kjekke menn du ikke får forhold av så handler det ikke om at de er slemme, men at du selv ikke har et attraktivt nok utseende til å få forhold med dem. Du blir avvist, og legger skylda for dette på mennene som ikke vil ha deg.

Trenger ikke handle om det. Folk har ulike forventinger til hvor snill en partner skal være. 

Jeg har foreksmepel sett mange objektivt slemme mennekser på nett det siste døgnet. Mobber på nett osv, det er ikke noe turn on for å si det mildt. 

Hverdagslem er ikke noe envær vil bo med. Har ikke lyst på han som ler av å trykke ned overvektige, eller sutrer fordi noen åpner seg om skilsmissen sin på nett. Heller ikke folk som skal være så ærlig hele tiden og ikke har en 5 kroning verdt i sosiale antenner en gang. 

Når det kommer til det du nevner, noen er aktivt manipulative og later som de liker noen for sex. Vi har ansvar for oss selv, det er ikke alltid bare andres skyld at de gikk fem på. Om jeg går til en mann og sier jeg elsker han, da er det jo min feil at han tror det, om det er løgn. Så kan jeg si haha, trodde du at jeg likte deg fordi jeg sa at jeg likte deg? Du kaster bort egen tid. Men det er jo da jeg som kaster bort tiden deres.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg skrev første innlegg. Jeg forstår ikke hva du svarer på her? Det er ihvertfall ikke et svar til midt innlegg der jeg beskriver å ha vært i et forhold. Jeg nevner aldri der at jeg stadig vekk har sex med såkalte kjekke menn, men ikke får forhold  med dem. 

Og når vi først er inne på det så definerer ofte menn og kvinner hva en kjekk og attraktiv mann er ulikt. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg tror den kategoriseringen av "snille og slemme menn" begynte da en gruppe menn som anså jeg selv som "snille menn" tok til orde for en brutal urettferdighet i dagens samfunn. Det var (så klart) kvinnenes skyld at denne urettferdigheten eksisterte. Problemet var at "de snille mennene"  aldri fikk pult. Dette var blodig urettferdig mente de "snille mennene" - at de som var så snille aldri fikk dyppet seg! Kunne ikke være rettferdig!

Oppropet til "de snille mennene" spredde seg langt og fjernt, "snille menn" over hele verden knyttet bånd og utvekslet erfaringer. Det var en nobel kamp mente de; nå var det endelig på tide at også de skulle få servert fitte!

Dessverre gikk det aldri slik. Mange av kvinnene synes ikke at de "snille mennene" var så snille. De ønsket ikke å servere dem noe som helst. De mente de "snille mennene" hadde kvinnefiendtlige holdninger. Kvinnene kom med motargumenter der de påpekte at det å bare se på damer som et kjønnsorgan som er til for å please, ikke er forenelig med hvordan de fleste kvinner ønsker å bli behandlet, særlig ikke her til lands.

Men de "snille mennene" var ikke lutter øre. "Ikke ta råd om fisking fra en fisk" mumlet de "den vil jo ikke bli fanget allikevel.." Logikken til de "snille mennene" var beinhard og de lot seg ikke lure av ei simpel skjøge.

Enden på visa var at de "snille mennene" konkluderte med at de nå hadde skjønt at damer bare går etter "slemme" menn og at "snille menn" som dem selv aldri har en sjans.. For å få sjans forstod de at de derfor at de burde bli slemme, i stede for å bare være snille.

Nå er eventyret over, men holdningene består fortsatt i kriker og kroker i den ganske land. Og kanskje en dag hvis du er heldig vil du få møte en av disse sagnomsuste "snille mennene" som nå har blitt slem. Tro det, den som tør 😂😂

Anonymkode: b25f2...4e1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...