Gå til innhold

Hva får deg opp når du er nede?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Av og til byr livet på skjulte overraskelser og alt blir ikke som man først trodde. Hvordan takler du nedeperiodene, hva får deg opp når du er nede?

Anonymkode: ae02f...fe8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mine nærmeste.

Viten om at noen har klart å komme gjennom det før.

Et steg om gangen og å anerkjenne at nåværende steg ikke vil føles behagelig, men at jeg må gjøre meg selv en tjeneste i fremtiden å gå litt nå. 

Mål og en plan.

Inspirasjon og kreative prosjekter. 

Naturen. 

Organisering. 

Anonymkode: 9e391...8aa

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Sjokolade.

Anonymkode: 1dc69...78b

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ommøblering. Jeg har håndtert så mye fortvilelse og frustrasjon ved å skyve rundt på møbler.

Anonymkode: 7db17...b80

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

telle-trådene her på Kvinneguiden! 😃 

Anonymkode: a45c9...84b

Skrevet

Musikk

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Trening 🏃‍♀️➡️

Anonymkode: 02d2c...028

• Nyttig 1
Gjest Blåmonster
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Av og til byr livet på skjulte overraskelser og alt blir ikke som man først trodde. Hvordan takler du nedeperiodene, hva får deg opp når du er nede?

Anonymkode: ae02f...fe8

Av å ikke fokusere på det.

AnonymBruker
Skrevet

Gå tur! Når ting er på det verste tvinger jeg meg selv på tur selv om jeg ikke vil. Jeg går alene, og snakker verken på mobil eller hører på musikk. Da hører jeg på alle lyder som naturlig er rundt meg, ser rundt meg og kjenner på været. Da får hjernen bearbeidet.

Dette har hjulpet meg selv når jeg har hatt det skikkelig vanskelig. Dette er metoden jeg har brukt gjennom hele livet, selv når jeg har hatt fysiske reaksjoner på angst.

Anonymkode: 2e8ba...535

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Hesten. Helst gjennom en ridetur, eller bare å være sammen helt stille.

Tanken på at "this too shall pass" og livserfaringen til å vite at enten går det bra eller så går det over. Hvis jeg gruer meg til noe jeg skal gjøre i dag trøster jeg meg med at om xx timer er det overstått, uansett om det gikk bra eller dårlig.

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Tanken på hvilken fantastisk fin sønn jeg har! ❤️

AnonymBruker
Skrevet

Musikk, trening, tur i sola, lære noe nyttig.
Vanligvis fungerer dette bra, så lenge det ikke handler om litt mere langvarige greier som er vanskeligere å få orden på. Nå er jeg arbeidsledig og ingenting hjelper, annet enn om jeg hadde vunnet i lotto og selvfølgelig fått meg en grei jobb da.

Anonymkode: 41f36...e52

Skrevet

Det hjelper å vite at blir det krise, finnes det hjelp ❤️ Ellers er det puslespill, podkast og å huske at fysisk og psykisk smerte henger veldig sammen. 

Det blir bedre men det tar tid. Hjelper å huske på ❤️

Skrevet

De bitte små tinga i hverdagen. Slik som å kjenne varmen fra tekoppen. Rense sjelen ved å dykke i følelsene, men på regulert måte. Gå turer hjelper også godt!

Skrevet

Min mann 

Gode venner 

Hvordan jeg selv er skrudd sammen 

Skrevet

Sjokolade og hunden min ♥️

Skrevet

Samboeren min, stesønnen min, foreldrene mine, mine svigerforeldre, min svigersøster, vennene mine, kattene våre, troen på meg selv, min robusthet, vilje til å leve og få et bedre liv, og tanken på at det vil bli bedre tider.

AnonymBruker
Skrevet

Friends (særlig sesong 4 episode 23 og 24), gå tur helt alene i skogen, fuglekvitring, sjokolade, sove

Anonymkode: ae3e8...6c3

AnonymBruker
Skrevet

Mine aller nærmeste - en god samtale letter 50 kg fra mine skuldre når jeg har det vanskelig. 

Anonymkode: 7401f...14b

Skrevet

Å komme opp er ikke det samme som å komme igjennom. Det siste jeg gjør i en dårlig periode før jeg kommer meg opp er å ligge i barnet, yogastilling, og puster, det som får meg gjennom til da er vennene mine.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...