AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #1 Del Skrevet 2. april 2024 Vi har kjøpt hus som har en 2etasjers utleiedel som påbygg på huset. Tidligere eier har pleid å leie ut gjennom kommunen, men hvordan fungerer dette? Kan de putte inn hva som helst av klientell? Blir det som en slags fremleie uten at vi kan bestemme noe som helst? Er urolig for å få narkomane eller generelt folk som støyer mye, må leve vegg-i-vegg med disse menneskene. Huset vi kjøpte er såpass dyrt at vi blir nødt til å leie ut for at ting skal gå rundt... Erfaringer? Anonymkode: 3384c...2af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #2 Del Skrevet 3. april 2024 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Vi har kjøpt hus som har en 2etasjers utleiedel som påbygg på huset. Tidligere eier har pleid å leie ut gjennom kommunen, men hvordan fungerer dette? Kan de putte inn hva som helst av klientell? Blir det som en slags fremleie uten at vi kan bestemme noe som helst? Er urolig for å få narkomane eller generelt folk som støyer mye, må leve vegg-i-vegg med disse menneskene. Huset vi kjøpte er såpass dyrt at vi blir nødt til å leie ut for at ting skal gå rundt... Erfaringer? Anonymkode: 3384c...2af Dersom det betyr å leie ut til leietakere med kommunal garanti så jeg jeg personlig ikke gode erfaringer. Jeg kommer ikke til å gjøre det igjen. Det er samtidig veldig urettferdig overfor alle de ordentlige folkene som også sikkert må benytte seg av kommunal hjelp. Anonymkode: 9fedd...93f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #3 Del Skrevet 3. april 2024 Tror ikke du får narkomane eller tilsvarende boende der. Kommunale leiligheter er jo svindyre og for mange er de ganske vanskelige å få... Er jo mye billigere egentlig å leie privat enn å leie en kommunal leilighet. Anonymkode: e05cd...4bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #4 Del Skrevet 3. april 2024 Det hadde jeg aldri gjort. Du aner aldri hva du får inn. Gjennom kommunen får du ikke de med god historie, stabil inntekt og høy boevne. Disse klarer jo å skaffe bolig selv. Gjennom kommunen får du de som trenger hjelp, de kan være gode leietagere som bare har vært uheldig, men sjansen er stor for det motsatte. En annen ting er når de flytter ut. Kommunen er ikke akkurat kjent for å ta ansvar for ødelagt eller raserte boliger.... Anonymkode: b8025...e31 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #5 Del Skrevet 3. april 2024 Det hadde jeg ikke turt. Du kan få svært dårlige leieboere uten boevne, med rusproblemer, psykiske problemer osv. Det er bedre å styre selv hvem du får i hus. Anonymkode: 72599...503 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #6 Del Skrevet 3. april 2024 Moren min og mannen hennes leide ut min mors leilighet gjennom kommunen en gang for mange år siden... kommunen tildelte leiligheten til noen de fant for godt, og inn flyttet det en stor gjeng med innvandrere, en svær skokk med folk. Mer enn bare en familie. Mannen til mamma mente de måtte vært minst 13-14 stk.. i en leilighet med 4 soverom! Da de (min mor og mannen hennes) etter en tid omsider fikk sagt opp avtalen med kommunen og dro for å ta leiligheten i øyensyn, var den fullstendig nedslitt og ramponert. Badet var ødelagt. Kjøkkenskap hang på skakke. Skittent overalt. Anonymkode: 2c211...04e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
svartkatt Skrevet 3. april 2024 #7 Del Skrevet 3. april 2024 Hadde hørt med kommunen om det. Kan hende du kan leie til "vanlige" folk, og ikke til rehab. De skiller hvertfall på det såvidt jeg ser her jeg bor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #8 Del Skrevet 3. april 2024 Her tenker jeg at kommunen tildeler leiligheten til noen som ingen andre vil leie ut til, som narkomane, flyktninger osv... Anonymkode: 0c395...3e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #9 Del Skrevet 3. april 2024 Jeg ville aldri leid ut gjennom kommunen. Har vært styreleder i borettslag der det var noen kommunale leiligheter, og min erfaring er at kommunen fraskriver seg alt ansvar. En gang fikk vi til og med mail fra de der de mente de ikke kunne lastes for at leietager hadde hindret tilgang til rørlegger som måtte gjøre noe nødvendig, med argumentet "det var jo leietager, ikke oss". Altså.. når de ikke har skjønt at det er de som eier av leiligheten som har ansvaret, så er de jo helt uegnet å samarbeide med. Dette var Oslo kommune forresten, man skulle tro de var litt proffe men den gang ei. Anonymkode: a6a1b...4c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #10 Del Skrevet 3. april 2024 Hvis du får en garanti på depsotumkonto for det rommene er verdt å bygge på nytt så kanskje... ellers ikke. Anonymkode: 306eb...d13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #11 Del Skrevet 3. april 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg ville aldri leid ut gjennom kommunen. Har vært styreleder i borettslag der det var noen kommunale leiligheter, og min erfaring er at kommunen fraskriver seg alt ansvar. En gang fikk vi til og med mail fra de der de mente de ikke kunne lastes for at leietager hadde hindret tilgang til rørlegger som måtte gjøre noe nødvendig, med argumentet "det var jo leietager, ikke oss". Altså.. når de ikke har skjønt at det er de som eier av leiligheten som har ansvaret, så er de jo helt uegnet å samarbeide med. Dette var Oslo kommune forresten, man skulle tro de var litt proffe men den gang ei. Anonymkode: a6a1b...4c0 Fy fan, snakk om ansvarsfraskrivelse. Her bør det bli noen endringer🥵 Anonymkode: 7434f...951 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå