AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #1 Skrevet 2. april 2024 Hei! Okay, så dette høres sikkert litt rart ut, men jeg har drømt 4 ganger på 2 uker at samboer er utro. Hver gang etter at dette har skjedd har jeg våknet opp men en skikkelig dårlig følelse, naturligvis.. Tenkte de først 2 gangene at det kommer av stress. Men nå er det altså fjerde gangen.. Det ligger vel litt i bunn og grunn til at jeg ikke stoler 100% på samboer..men jeg har heller ikke noe å holde mot han.. annet enn at for 4 år siden tekstet han veeeldig flørtete med ei annen jente.. Jeg går rundt med en konstant dårlig magefølelse. Det er flere dager siden disse drømmene men følelsen og magefølelsen er helt i vrang. Grunnen til at dette «skremmer meg», er fordi jeg hadde en skikkelig dårlig magefølelse med eksen og det viste seg at han hadde funnet seg ei annen.. jeg spurte han rett ut og han innrømmet det til slutt.. Magefølelsen var like sterk som den var nå. Generelt har magefølelsen min nesten alltid rett. Jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre.. Samboer er borte hos familie hele uka.. han har slått av «Finn mine venner» på iPhonen.. så jeg kan heller ikke se hvor han er.. Ikke at jeg må se hvor han er, men lette etter deksel på airpodsa og så at han hadde slått av sin lokasjon. Den var på en uke siden. Det følelses håpløst fordi jeg merket også at han er litt mindre interessert i sex.. her er alternativene: 1.hvis jeg sier det til han kommer han til å le og nekte uansett 2. samboer er såpass smart at han aldri hadde latt bevis på noe sånt ligge på iPhonen 3. hvis jeg spør han rett ut, og jeg tar feil kommer han til å syntes jeg er slitsom og needy… Må legge til at han også sa noe for noen måneder siden som har trigget mye for meg.. vi hadde en krangel og han sa at han noen ganger tenker på hvordan det er med andre jenter. Og dette har satt seg som virus i hjernen min. Andre tingen er at han aldri blir sjalu.. jeg har faktisk kun opplevd det i starten av forholdet.. og jeg er ei jente som ikke har problemer med det motsatte kjønn , for å si det sånn. så nå er jeg helt paranoid! Tenker at grunnen til at han plutselig sluttet å være sjalu er fordi han dreit seg ut en gang i forholdet.. Jeg veit dette er helt patetisk.. men jeg går rundt med kast-opp følelse.. Anonymkode: 3f543...5df
AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #2 Skrevet 2. april 2024 Må også legge til at han drar på guttetur 1 gang i året.. og denne gangen veit jeg faktisk ikke om jeg takler der. ts Anonymkode: 3f543...5df
AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #3 Skrevet 2. april 2024 Høres ut som han ikke er helt lojal. Kan du leve med det? Anonymkode: e809a...a21 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #4 Skrevet 2. april 2024 Du kan da ikke la drømmer gjøre deg paranoid! Magefølelsen er heller ikke så mye å stole på som kvinner tror heller, jeg ble selv blitt beskyldt for utroskap pga denne magefølelsen, men hun bommet grovt, og gjorde seg selv singel pga de beskyldningene Anonymkode: 031c3...837 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #5 Skrevet 2. april 2024 Han gjør deg paranoid. Er han verdt psykisk sykdom? Forstår at du er traumatisert, men han her virker ikke helt trofast og noe toksisk. Anbefaler deg å få bearbeidet traumer og samtidig gå videre uten han Anonymkode: 89c18...22f 3
AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #6 Skrevet 2. april 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du kan da ikke la drømmer gjøre deg paranoid! Magefølelsen er heller ikke så mye å stole på som kvinner tror heller, jeg ble selv blitt beskyldt for utroskap pga denne magefølelsen, men hun bommet grovt, og gjorde seg selv singel pga de beskyldningene Anonymkode: 031c3...837 Hun drømmer jo det fordi han har sagt rett ut til henne at han er opptatt av andre damer. Anonymkode: e809a...a21
AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #7 Skrevet 2. april 2024 1 minutt siden, AnonymBruker said: Du kan da ikke la drømmer gjøre deg paranoid! Magefølelsen er heller ikke så mye å stole på som kvinner tror heller, jeg ble selv blitt beskyldt for utroskap pga denne magefølelsen, men hun bommet grovt, og gjorde seg selv singel pga de beskyldningene Anonymkode: 031c3...837 Jeg prøver så godt jeg kan! Men det blir liksom verre og verre når han er kald eller distansert mot meg. Også syntes jeg det er pussig at han slo av location på iPhonen.. Slo du opp med henne fordi hun var mistenksom? Hva gjorde henne mistenksom? ts Anonymkode: 3f543...5df
AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #8 Skrevet 2. april 2024 Vet ikke hvordan deres forhold er. Men hadde jeg slitt sånn med angst og uro ang frykt for utroskap så hadde min mann skrudd på live snapmap eller "finn mine venner" uten noe problem. Han hadde også gjort sitt for å trygge meg mest mulig. Anonymkode: 8f061...26c 2 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #9 Skrevet 2. april 2024 Du må nok gjøre det slutt, at han er utro i dine drømmer er et tegn på at han er utro i virkeligheten også. Anonymkode: 2210a...5cf
AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #10 Skrevet 2. april 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Slo du opp med henne fordi hun var mistenksom? Hva gjorde henne mistenksom? Hadde det vært en gang, så kunne jeg akseptert det, men denne magefølelsen kom visst flere ganger, selv etter jeg har fortalt sannheten flere ganger. Vanskelig å helt sikkert hvorfor, men det var i en periode hun ikke kunne ha sex pga helse, og siden jeg er en mann med høy sexlyst, så antar jeg at hun trodde jeg ville ordne sex andre steder når hun ikke ville. Jeg ga henne aldri grunn for å tro det, så da blir det slitsomt i lengden å ikke bli stolt på. Jeg skal ikke si jeg vet hva han har gjort eller ikke gjort her, men kvinner bør være litt forsiktig med å stole på magefølelsen, for det er ikke sånn at den alltid er rett Anonymkode: 031c3...837 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #11 Skrevet 2. april 2024 3 minutter siden, AnonymBruker said: Han gjør deg paranoid. Er han verdt psykisk sykdom? Forstår at du er traumatisert, men han her virker ikke helt trofast og noe toksisk. Anbefaler deg å få bearbeidet traumer og samtidig gå videre uten han Anonymkode: 89c18...22f Men han har jo aldri gjort noe, bortsett fra noen meldinger på insta som gikk litt langt (flørting) helt i starten.. altså hvertfall ikle som jeg vet om. Men dessverre etter dette.. mistet jeg litt respekten.. har uansett værtt omgjøring ifh til gutteturer hvert år etc… men det er et eller annet som vrenger seg i magen nå. Plutselig liksom.. ts Anonymkode: 3f543...5df
AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #12 Skrevet 2. april 2024 Drømmene betyr ingenting, annet enn at dere kanskje ikke har det så bra i forholdet og at du leter etter en unnskyldning for å slå opp… Anonymkode: 1d02f...c24 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #13 Skrevet 2. april 2024 Bør jeg spørre han hvorfor han plutselig har slått av stedsdeling? Anonymkode: 3f543...5df
AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #14 Skrevet 2. april 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du må nok gjøre det slutt, at han er utro i dine drømmer er et tegn på at han er utro i virkeligheten også. Anonymkode: 2210a...5cf Glemte du ironiflagget? For nei, drømmer sier ingenting om at han er utro i virkeligheten. Det eneste de kan si noe om er at hun i våken tilstand er redd for at han er utro. Og det skal man jo ta på alvor. Drømmer, derimot, kan man ikke stole på. Anonymkode: fc353...00f
AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #15 Skrevet 2. april 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Bør jeg spørre han hvorfor han plutselig har slått av stedsdeling? Anonymkode: 3f543...5df Nei. Du bør snakke med han om sjalusien din på en åpen måte så han får mulighet til å trygge deg. Du har også lov til å gråte. Det er lov å ha det vanskelig i forhold, og det er når man snakker åpent om slike ting at man enten blir nærere hverandre eller man finner ut at man ikke passer sammen. Hvis du er åpen og ærlig og sårbar og han møter deg med forakt eller avstand, så er han ikke verdt å samle på. Anonymkode: 65184...b54
AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #16 Skrevet 2. april 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei. Du bør snakke med han om sjalusien din på en åpen måte så han får mulighet til å trygge deg. Du har også lov til å gråte. Det er lov å ha det vanskelig i forhold, og det er når man snakker åpent om slike ting at man enten blir nærere hverandre eller man finner ut at man ikke passer sammen. Hvis du er åpen og ærlig og sårbar og han møter deg med forakt eller avstand, så er han ikke verdt å samle på. Anonymkode: 65184...b54 Han er nok klar over at hun er sjalu. Anonymkode: e809a...a21
AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #17 Skrevet 2. april 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Han er nok klar over at hun er sjalu. Anonymkode: e809a...a21 Det spiller ingen rolle. Handler om kommunikasjon. Jeg var også klar over at eksen var sjalu, men han latet som alt var min feil og stilte daglig spørsmål som gjorde meg irritert fordi de insinuerte kontrollboks og ikke genuin nysgjerrighet. Hadde han hatt en åpen og ærlig samtale med meg om sin egen sjalusi, hadde jeg fått langt mer respekt for ham og vi kunne ha snakket gjennom det. Voksne i forhold må kunne snakke åpent og ærlig om sånne ting selv om det er vanskelig. Anonymkode: 65184...b54
AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #18 Skrevet 2. april 2024 6 minutter siden, AnonymBruker said: Nei. Du bør snakke med han om sjalusien din på en åpen måte så han får mulighet til å trygge deg. Du har også lov til å gråte. Det er lov å ha det vanskelig i forhold, og det er når man snakker åpent om slike ting at man enten blir nærere hverandre eller man finner ut at man ikke passer sammen. Hvis du er åpen og ærlig og sårbar og han møter deg med forakt eller avstand, så er han ikke verdt å samle på. Anonymkode: 65184...b54 Greia er at jeg er ikke sjalu generelt sett. Hvert år drar han på gutte-tur hvor de drikker seg så drita. Til tross for dette har jeg ikke han noe problem med at han trenger avbrekk da denne turen med kompiser er noe som han setter veldig høyt. Jeg har heller ingen problem med at han drar ut med venner her hjemme heller, og kommer hjem 02/03 på kvelden.. Fordi jeg har alltid stolt på at han ikke kommer til å gjøre noe. Men nå de siste månedene.. Etter denne krangelen rundt juletider, så sa han noe jeg aldri trodde han skulle si. "jeg har tenkt på hvordan det hadde vært hvis jeg var singel, eller hvordan det hadde vært med andre jenter".. Dette sa han i en krangel.. jeg sa også ting som ikke var så fine, men om helt andre saker. Han pleaser seg selv mer enn han pleier også.. Noe som er merkelig.. og jeg har spurt han hvorfor, når jeg vil ha sex og han plutselig er for sliten eller har allerede tatt seg av ting selv. Hvis noen ikke har hatt lyst i ny og ne, så har det vært meg.. Så dette er helt nytt.. Nå er det jeg som må gå etter han.. Så dette i kombinasjon gjør meg stressa. Så har vi drømmene mine + at han har tatt av location på iphone. Men jeg står jo helt fast, han hadde aldri i verden innrømt utroskap. Jeg tror han heller hadde skutt seg selv i foten da han vet at det hadde ødelagt meg. Vi er også forlovet og er i sent 20 årene. TS Anonymkode: 3f543...5df 1
Gjest WhisperingWind Skrevet 2. april 2024 #19 Skrevet 2. april 2024 Det korte svaret: Drømmer om at kjæresten er utro kan være ubehagelige og virke veldig virkelige, men det betyr ikke nødvendigvis at partneren faktisk er utro. Stress, angst og usikkerhet i forholdet kan påvirke drømmene, og hyppige eller intense drømmer kan indikere et større problem som bør adresseres. Tolkning av drømmene kan gi innsikt i ens egne følelser og tanker rundt forholdet.
AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #20 Skrevet 2. april 2024 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Det spiller ingen rolle. Handler om kommunikasjon. Anonymkode: 65184...b54 Han viser interesse for andre damer. Hvordan skal de kommunisere seg forbi dette? Anonymkode: e809a...a21
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå