Montezuma Skrevet 9. februar 2006 #41 Del Skrevet 9. februar 2006 Lånte 20.000,- ett år og 20.000,- til et annet år. betalt ned for lenge siden. Nå har jeg jobbet i +/- 10 år, og tjente ca 260.000,- i fjor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 9. februar 2006 #42 Del Skrevet 9. februar 2006 (endret) Låner 80. 000 pr. år, ender opp med ca. 240. 000 i gjeld (går på første studieår nå). Jeg kommer til å spare ca. 100.000-120.000 for å ha råd til å kjøpe egen bolig (derfor jeg tar opp lån). Selv om studiet mitt varer i 4 år, tar jeg nok bare opp lån i de to første årene og det siste året. Jeg skal til utlandet mitt 3. år av studiet så kommer jeg til å få stipender og slikt, og derfor blir det 1 år uten studielån (forhåpentligvis). Mvh Yvonne Endret 9. februar 2006 av yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 9. februar 2006 #43 Del Skrevet 9. februar 2006 Jeg har omtrent like stort studielån som det årslønna mi er på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Twigi Skrevet 9. februar 2006 #44 Del Skrevet 9. februar 2006 Jeg hadde 130 000 i studielån på det meste (har universitetsgrad). Har tatt studiene i puljer, alltid jobbet noe ved siden av studiene. Etter ferdig utdannelse har jeg jobbet uregelmessig pga små barn. Denne måneden betaler jeg ned siste avdrag, etter å ha betalt på lånet i nesten 20 år.... De 5 siste årene har jeg kjørt ekstraordinære avdrag på hver termin, siden renta har vært så lav. Nå tjener jeg 360', men har ikke gjort det hele tiden ...... Tips: Ikke ta imot noe tilbud om avdragsfrihet uten rentefritkak på studielån. Det har kostet meg MYE penger (riktignok da renta var på et helt annet nivå enn nå.....) Det er fryktelig surt å ha et såpass lavt studielån som fotlenke i hele sin voksne tilværelse. Man får tross alt nok av andre lån i etableringsfasen Hvis jeg ikke hadde kjørt på noen ekstra tusenlapper på hver regning, så hadde jeg vel sittet med studielånet til jeg ble pensjonist, tenker jeg...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå