Gå til innhold

Hvor mye studielån har dere/kommer dere til å få?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvis jeg trenger fullt studielån alle åra, så kommer jeg til å ha ca. 400 000kr i lån etter 5 års siviløkonomutdanning (ikke BI). Håper jeg greier å skaffe meg en jobb, sånn så jeg slipper det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg holder på å ta en bachelorgrad. Får 50 % av lånet omgjort til stipend hvis jeg fullfører utdannelsen og klarer alle eksamenene. Sitter da igjen med 120 000 kroner i lån. Det er for så vidt nok det :icon_razz:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder på å ta en bachelorgrad. Får 50 % av lånet omgjort til stipend hvis jeg fullfører utdannelsen og klarer alle eksamenene. Sitter da igjen med 120 000 kroner i lån. Det er for så vidt nok det  :icon_razz:

Hvorfor får du så mye av lånet omgjort til stipend?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -eline-

Innen jeg er ferdig har jeg hatt fullt laan i 8 aar og ender vel opp med en 450k i studielaan! *groess* Menmen, saann er det naar man ikke vet hva man vil, gaar paa privatskole hvor man maa ta opp ekstra laan for aa dekke skolepenger etc, jeg overlever nok det og! Er overbevist om at det er verdt hver eneste krone!

Regner med en startloenn paa rundt 320-350k, ikke allverdens, men naar min kjaere tjener endel mer enn det saa blir det jo nok til at man kan ha et greit liv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står på Statens Lånekasse sine sider at man maksimalt kan få 80 000kr i støtte for et skoleår og når man har bestått eksamen så blir 32 000 kr omgjort til stipend. Jeg har ikke regnet på det, men regner med at det er 40 %.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Regner med å ha tilnærmet 0 studielån når jeg er ferdig med en 5 års utdannelse..... regner vel med å tjene en plass mellom 300 000 og 400 000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kommer til å ha nærmere 300.000 kr når jeg er ferdig. Da har jeg gått tilsammen 5 år på to forskj utdanningsløp. Siden jeg først valgte feil utdanningsløp (hvem er det ikke som gjør det når man er 19 år og forvirret?) og tok en pause fra studier har jeg allerede betalt ned en del av studielånet fra den første utdanninga mi.

Tviler på at jeg kommer til å få noen toppjobb etter endt utdanning, men vanlig lønn i det yrket jeg sikter in mot er på ca 400.000 etter noen års praksis. Deretter stiger lønna ytterligere. Men viktigste for meg er å i det hele tatt få seg jobb. Studielånet er det gunstigste lånet man kan ha, så det vet jeg at jeg vil klare å håndtere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fem års utdannelse, 250 000 i studielån og tjener godt og vel 300 000 i året.

Det er ingen grunn til å prøve alt man kan å unngå å ta studielån, fordi det er et så fordelaktig lån å ha. Hvis man ikke har bruk for det, er det uansett fornuftig og ta det, spare det opp og bruke det til f.eks. bolig. Da må de fleste jo ha lån uansett, og studielånet er som sagt et veldig "godt" lån. Bare et tips...

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har 144 000 i studielån etter bachelorgraden min....og går arbeidsledig...uten krav på 5 øre noe sted. :grine:

Hva jeg kommer til å tjene er det ingen som vet, da jeg sannsynligvis må ta til takke med en dårlig jobb for i det heletatt å få en jobb.

Da er det bittert å vite at enkelte får masse penger hos A-etat uten å være interessert i en jobb engang!! :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 50 000 i studielån hittil (folkehøyksole) Men masse mer kommer det til å bli.. Jeg skal gå et år advokatsekretær + 5 år juss etter det.. Gud hjelpe meg!  :forvirret:

Hvorfor i alle dager skal du gå advokatsekretær og så juss??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...