Sovesmurf Skrevet 6. februar 2006 #1 Skrevet 6. februar 2006 Sønnen min på 10 mnd begynte torsdagkveld med voldsomt oppkast, fikk feber på rundt 40 fredags morgen og vi tok han med til lege. Han hadde ørebetennelse i tillegg til oppkast og feber. Ikke bakteriell, så ingen penicillin. Han fikk diare utover dagen, og ren suppebæsj i flere dager. Har kastet opp hver kveld siden torsdag, senest nå, når han tømte seg helt. Han har ikke feber lenger, men er noe slapp og dårlig. Han spiser lite mat, prøver å få i han så mye drikke som mulig, går i farris/eplejuice blanding. Han drikker mellom 6 og 10 dl av dette for dagen. Lurer bare på hvor lenge det er vanlig at de er syke slik? Vil ta kontakt med helsesøster i morgen, for jeg er jo bekymret for væskebalansen hans. I kveld når han kastet opp kom det ut nesen samtidig. Stakkar stakkar gutten min .
Gjest Maddy Skrevet 6. februar 2006 #2 Skrevet 6. februar 2006 Her varte det en uke hos begge ungene som er 7 mnd og 2 år. Det satt godt i denne gangen. Fikk beskjed om å gi væske. Til toåringen ble det masse vannis. Så lenge han får i seg nok væske skal det nok gå bra.
prinsessa Skrevet 6. februar 2006 #3 Skrevet 6. februar 2006 Når det gjelder væskebalansen skal du sjekke om han har våte bleier, har han ikke det er det varsku om at han trenger mer væske
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå