Gå til innhold

Deltar dere på dugnad i kommunal barnehage?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor / hvorfor ikke?

Hvilke dugnadsoppgaver har det pleid å være i deres barnehage? Og hvor mange pleier å stille?

Anonymkode: 4d386...ac2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Var med ja. Bor like ved barnehagen og det kostet meg ikke noe å traske bort og fikse litt. Kjekt for barna, de hjalp til de også. Og vi fikk servert kake. Noe maling av gjerde, kosting, fikse litt på noen lekehytter. Har ikke oversikt over hvor mange som pleide å være med, det husker jeg rett og slett ikke. Men tviler på om noen la merke til hvem som kom og hvem som ikke kom. 

Anonymkode: d8e0d...07a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Var med ja. Bor like ved barnehagen og det kostet meg ikke noe å traske bort og fikse litt. Kjekt for barna, de hjalp til de også. Og vi fikk servert kake. Noe maling av gjerde, kosting, fikse litt på noen lekehytter. Har ikke oversikt over hvor mange som pleide å være med, det husker jeg rett og slett ikke. Men tviler på om noen la merke til hvem som kom og hvem som ikke kom. 

Anonymkode: d8e0d...07a

Er det en stor barnehage da?

Anonymkode: 777b0...608

Skrevet

Vært med 2 av 3 ganger. Ikke alltid det passer. 

Har vært oppgaver som:

- beise krakker

- rake løv og fylle i søppelsekker

- vaske leker inne

- vaske bord/stoler 

AnonymBruker
Skrevet

Ja, selvfølgelig;

- Veldig sosialt og hyggelig, og en fin måte å knytte kontakter på. 

- Foretrekker alltid å være med på aktiviteter, foran å sitte hjemme på sofaen. 

- Bidra til å gjøre det bedre for barna. Ja, man kan selvfølgelig mene at det skal være dekket. Men heller legge inn en innsats selv enn å betale enda mer, i avgift, eller i form av økte skatter. 

Anonymkode: 04ae6...eb5

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Selfølgelig,dette er jo grunnlaget for Sosialimen. Klart,er man på høyre fløyen sluntrer man unna....

Anonymkode: 22a42...956

• Liker 1
Gjest Lykkedykker
Skrevet

Nei. Har bekhterevs. Så er sliten nok i kroppen av en ‘vanlig’ dag. Da orker jeg ikke utsette meg selv for enda mer slit. Er i tillegg autist, så det å sosialisere meg er ikke akkurat noe jeg er særlig fan av. 

AnonymBruker
Skrevet
Lykkedykker skrev (30 minutter siden):

Nei. Har bekhterevs. Så er sliten nok i kroppen av en ‘vanlig’ dag. Da orker jeg ikke utsette meg selv for enda mer slit. Er i tillegg autist, så det å sosialisere meg er ikke akkurat noe jeg er særlig fan av. 

Jeg er også sliten etter en vanlig dag og har nok hjemme, da dropper jeg det også.

Anonymkode: 777b0...608

AnonymBruker
Skrevet

Ja, selvsagt.

fikse uteområder 

rake

male

Anonymkode: 2111e...c14

AnonymBruker
Skrevet

Ja. Fint å bli bedre kjent de andre foreldrene, og fint å bidra til en litt bedre hverdag for barnet mitt i form av hyggelige omgivelser. Arbeidsoppgavene er f.eks. å rake løv, koste bort grus, plante blomster, spyle/vaske uteleker. Et år malte vi vognskjulet. Ungene er med og bidrar etter evne, som oftest er begge foreldre med (i alle fall for de som ikke har eldre skolebarn), og det er bare et par foreldre som aldri stiller (det er selvfølgelig ikke hver gang det passer for alle). Vår barnehage er ganske liten, med 30 barn.

Anonymkode: 5b6a7...da4

AnonymBruker
Skrevet

Bidrar på det utvendige, typisk er det raking av løv, kosting, male gjerder/skur og lignende, fylle på sand i sandkasse og lignende. Ser på det som investering i at egne barn skal ha det mest mulig trivelig.

Anonymkode: 885d1...0a6

AnonymBruker
Skrevet

Nei, aldri 

Anonymkode: 1dbe7...fc3

AnonymBruker
Skrevet
Lykkedykker skrev (34 minutter siden):

Da kan man være alene på kjøkkenet og steike vafler og koke kaffe...

• Liker 2
Gjest Lykkedykker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Da kan man være alene på kjøkkenet og steike vafler og koke kaffe...

Får da ikke noe mindre vondt i ryggen av å steke vafler. 

AnonymBruker
Skrevet

For ungene stiller vi når vi kan.. som er som oftest. Vi har 3 barn som ikke har gått bhg samtidig.. så har blitt noen😅 vi har barn med spesielle behov. Mannen har sosial angst. Vi klarer å stille opp likevel.. vi har jo fått barn. Noen ganger baker vi kake, men stort sett er vi med fysisk. 

Anonymkode: 360dd...f62

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Selfølgelig,dette er jo grunnlaget for Sosialimen. Klart,er man på høyre fløyen sluntrer man unna....

Er du høyremann går du på dugnad på barnehagen til ungene dine, er du venstrevridd går du bare på dugnad om barnehagen er sosial-kommunistisk. Private barnehager får deg til å spy.

Anonymkode: 526e2...98d

Skrevet

Helt klart, synes det bare var hyggelig til barnas beste. Vi vasket leker, rakte/ryddet uteområder, malte slitne overflater, lette reparasjons/snekkerarbeider, mekke nye uteleksområder som en kjørebane. Kommunen hadde jo vedlikeholdspersonell og vaktmestere, men syntes det var uproblematisk å bidra til et godt barnehagemiljø med et par ettermiddager arbeid i året. Barna var også med, fra en viss alder, og fikk lære seg hvor mye man må gjøre for å ha en ren og ryddig og funksjonell barnehage.

AnonymBruker
Skrevet

Ja selvsagt deltar vi på å bedre barnas hverdag i skolen. 

Anonymkode: 5ea7f...685

AnonymBruker
Skrevet

Barnehagen* autokorrekt! 

Anonymkode: 5ea7f...685

AnonymBruker
Skrevet

Ja, har vært med på alt så langt. Barnehagen har jo vaktmester og andre som holder ting vedlike. Likevel har foreldrene ønsket å bidra. Jeg har vært i fau siden barnet begynte i barnehagen og dugnad er faktisk et initiativ fra foreldre som oftest. Jeg synes nå dugnad er hyggelig.

Jeg er egentlig en person som ikke trives så godt i sosiale situasjoner med folk jeg ikke kjenner så godt, så er rart at jeg synes dugnad er greit 😅 men det er fint å treffe foreldrene til de andre i barnehagen, og ser jo at barnet mitt har igjen for det. Den foreldregjengen som deltar på ting får jo bedre kontakt seg i mellom, og da hender det innimellom at vi planlegger aktiviteter sammen med barna. 

Vi pleier å koste, spyle, gjerne plante litt ekstra. Vi har som oftest dugnad før 17.mai, for å gjøre området litt fint før det

Anonymkode: c90f6...27f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...