AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #1 Skrevet 2. april 2024 Hvis man har kjøpt et abonnement på en nettjeneste som er "for livstid", men personen som leverer / utfører tjenesten velger å gi seg før hun / jeg dør kan man da kreve å få igjen (noe av) pengene? Anonymkode: 4d748...9c0
newman01 Skrevet 2. april 2024 #2 Skrevet 2. april 2024 Hvilket liv snakker man om? Produktets forventede liv eller kundens livslengde? 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #3 Skrevet 2. april 2024 Det er en nettjeneste det er snakk om og det har jeg så vidt jeg kan skjønne ingen forventet livslengde derfor tolker jeg det som det gjelder livslengden til den som dør først av selger og kjøper, Anonymkode: 4d748...9c0
AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #4 Skrevet 2. april 2024 Om du leser avtalen nøye er det alltid så lenge tjenesten levers under samme vilkår. Les det som står med liten skrift. Anonymkode: f331b...a50 4 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #5 Skrevet 2. april 2024 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Hvis man har kjøpt et abonnement på en nettjeneste som er "for livstid", men personen som leverer / utfører tjenesten velger å gi seg før hun / jeg dør kan man da kreve å få igjen (noe av) pengene? Anonymkode: 4d748...9c0 Sikkert en generasjon om ikke annet er oppgitt 1 generasjon= 30 år Anonymkode: fea06...10b
AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #6 Skrevet 2. april 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Om du leser avtalen nøye er det alltid så lenge tjenesten levers under samme vilkår. Les det som står med liten skrift. Anonymkode: f331b...a50 Dette er riktig. Tror at du skal lese vilkårene nøye, ja. Anonymkode: 9fe0a...f45 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #7 Skrevet 2. april 2024 Ja, les alt sammen, "livstid" er ikke en definert lengde når det kommer til sånt. Anonymkode: 180ea...d76
AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #8 Skrevet 2. april 2024 Er det hbo du tenker åå? Mange som venter i spenning på hva som skjer der Anonymkode: d0d01...421 1
luxifine Skrevet 2. april 2024 #9 Skrevet 2. april 2024 De øker prisene, så betaler vi halvparten av den nye prisen. Har lest det flere steder.. 1
Lolleren Skrevet 2. april 2024 #10 Skrevet 2. april 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Er det hbo du tenker åå? Mange som venter i spenning på hva som skjer der Anonymkode: d0d01...421 Samme her! Men nå skal jo de slå seg sammen med Discovery+ og skal vel bli slått sammen i en tjeneste som heter MAX
bvp Skrevet 2. april 2024 #11 Skrevet 2. april 2024 Har sett noen tilfeller hvor livstid betyr at man betaler 25x årsprisen og da gjelder det livet ut.
AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #12 Skrevet 2. april 2024 Les vilkårene i avtalen. Dersom du mister førerkortet "på livstid" vil det si 5 år, liksom. Anonymkode: 6c802...d9e
AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #13 Skrevet 2. april 2024 13 minutter siden, luxifine said: De øker prisene, så betaler vi halvparten av den nye prisen. Har lest det flere steder.. Det var vel det de gjorde sist de byttet navn. Alt jeg har lest om den nye avtalen er at ingen aner hva som skjer. Anonymkode: d0d01...421
luxifine Skrevet 2. april 2024 #14 Skrevet 2. april 2024 Har lest det er planen denne gangen også. De kan endre prisene, men de kan ikke si opp avtalene. Så sier "de som vet" (tror de vet, ihvertfall).
AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #15 Skrevet 2. april 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvis man har kjøpt et abonnement på en nettjeneste som er "for livstid", men personen som leverer / utfører tjenesten velger å gi seg før hun / jeg dør kan man da kreve å få igjen (noe av) pengene? Anonymkode: 4d748...9c0 Har du betalt hele beløpet "for livstid"? I så fall vil jeg jo tro du kan få igjen en del av pengene. Eller er det et abonnement, som du betaler hver måned? Hvilke penger er det da du tenker du skal få igjen, om du ikke har forhåndsbetalt dem? Anonymkode: c56aa...553 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #16 Skrevet 2. april 2024 luxifine skrev (1 time siden): De øker prisene, så betaler vi halvparten av den nye prisen. Har lest det flere steder.. Jeg regner med HBO kommer til å sno seg unna avtalen ved at dette blir et helt nytt produkt med Discovery, som aldri har tilbudt noe halv pris. Anonymkode: d1a4b...a6e 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #17 Skrevet 2. april 2024 Dette har ingen ting med HBO å gjøre. Det er heller aldri signert noen avtale. Det var en annonse der vedkommende annonserte med en VIP-tjeneste på instagram og snapchat der man skulle få tidlig tilgang til musikkvideoer, i tillegg til dansevideoer, bilder, vlogg, blogg ++. Jeg har hatt det nå i et par år og har vært fornøyd. Men Vedkommende har nå sagt at hun skal gi seg. Det får hun gjerne gjøre, men den gangen jeg kjøpte stod det at det skulle være for livstid. Det kostet 200 dollar. Kan jeg kreve å få igjen noe av pengene? Ca to år er vel ikke livstid? Jeg har skjermbilde av annonsen / innlegget der hun annonserte. Anonymkode: 4d748...9c0
AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #18 Skrevet 2. april 2024 Vet ikke sikkert, men du har jo vært medlem hele bloggens "livstid", om den legges ned? Men skjønner du lurer, for er jo lett å tenke at livstid betyr "hele livet" også. Anonymkode: b7559...719
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #19 Skrevet 3. april 2024 TS her. Når man annonserer med " abonnement for livstid" så menes det altså hele bloggen eller tjenestens livstid? Og ikke personen som skal lage / utføre tjenestens livstid? Vet du dette sikkert? Eller bare tror du? Det er ikke veldig viktig for meg, men jeg synes bare det er en prinsippsak. Anonymkode: 4d748...9c0
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #20 Skrevet 3. april 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): TS her. Når man annonserer med " abonnement for livstid" så menes det altså hele bloggen eller tjenestens livstid? Og ikke personen som skal lage / utføre tjenestens livstid? Vet du dette sikkert? Eller bare tror du? Det er ikke veldig viktig for meg, men jeg synes bare det er en prinsippsak. Anonymkode: 4d748...9c0 Så lenge dere ikke har noen kontrakt så er det vanskelig å vite. Er dette en utenlandsk influenser også? For det gjør saken enda vanskeligere ift. hvilken lov som skal gjelde for tolkningen av denne avtalen dere har inngått. Anonymkode: d1a4b...a6e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå