AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #1 Skrevet 2. april 2024 Noen som kan oppussing, og som kan gi en ca pris? Jeg har kjøpt ett hus, hvor det må gjøres litt. * trapp må pusses opp (tenker å male den) * alle rom, vegger og gulv i andre etasje må fikses. Det skal rives tapet, males, rive opp gulvteppe og legge nytt gulv. Lister må males. Er andre etasje som er hovedprosjektet da det henger igjen fra 80-tallet * enkel maling på bad. Kanskje bytte ut dusjen bare. Jeg skal gjøre alt selv (med unntak av dusj. Der skal jeg spøre en kompis som er rørlegger) Anonymkode: 921c7...519
AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #2 Skrevet 2. april 2024 hvor langt er et tau……… Anonymkode: 174ab...8ab 3
AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #3 Skrevet 2. april 2024 Hvis du skal gjøre alt selv (ikke dusj), så betaler du bare fort materiellet. Da trenger det ikke bli så veldig dyrt. Du finner tepper, maling, tapet osv. i alle prisklasser. Pris er vanskelig å si....vet altfor lite om prosjektet. Anonymkode: 53f15...845 2
Vestlig Skrevet 3. april 2024 #4 Skrevet 3. april 2024 Om alt er egeninnsats vil jeg tro du kommer langt med et sted mellom 50-10000. Det avhenger veldig av hvor dyrt gulv du velger og om du venter litt på tilbud når du kjøper maling/lister/osv. Det kommer også garantert til å ta lenger tid enn du tror, så greit å ta ett rom/et prosjekt om gangen. Oppussing av trapp er en ganske tidkrevende jobb med mye pussing og mange krinker og kroker. Jeg fikk rørlegger til å sette inn dusjkabinett for et år siden (Porsgrund Showerama, ikke det billigste), da betalte jeg ca 20000,- for dusjkabinett ferdig montert. Du skal male vegger og bytte gulv, da ryker det fort noen lister om de er gamle, så det enkleste er trolig å liste på nytt. Finere blir det også. Det samme med taklister som må av i forbindelse med riving av tapet og sparkling/veggfornyer. 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #5 Skrevet 3. april 2024 Vestlig skrev (4 timer siden): Om alt er egeninnsats vil jeg tro du kommer langt med et sted mellom 50-10000. Det avhenger veldig av hvor dyrt gulv du velger og om du venter litt på tilbud når du kjøper maling/lister/osv. Det kommer også garantert til å ta lenger tid enn du tror, så greit å ta ett rom/et prosjekt om gangen. Oppussing av trapp er en ganske tidkrevende jobb med mye pussing og mange krinker og kroker. Jeg fikk rørlegger til å sette inn dusjkabinett for et år siden (Porsgrund Showerama, ikke det billigste), da betalte jeg ca 20000,- for dusjkabinett ferdig montert. Du skal male vegger og bytte gulv, da ryker det fort noen lister om de er gamle, så det enkleste er trolig å liste på nytt. Finere blir det også. Det samme med taklister som må av i forbindelse med riving av tapet og sparkling/veggfornyer. Huset er fra 1984, og de har så vidt jeg kan se aldri byttet verken lister eller tapet. Så det er nok en del jobb ja. Godt jeg har god tid 😅 ser for meg at profesjonelle er veldig dyrt, og jeg har ikke altformye penger. Setter av 200K av egenkapitalen til innvendig oppussing. Er hovedsakelig 2.etasje som må pusses opp, men det er ett 3 etasjers hus Anonymkode: 921c7...519
Madsmalme Skrevet 25. april 2024 #6 Skrevet 25. april 2024 AnonymBruker skrev (På 2.4.2024 den 13.35): Noen som kan oppussing, og som kan gi en ca pris? Jeg har kjøpt ett hus, hvor det må gjøres litt. * trapp må pusses opp (tenker å male den) * alle rom, vegger og gulv i andre etasje må fikses. Det skal rives tapet, males, rive opp gulvteppe og legge nytt gulv. Lister må males. Er andre etasje som er hovedprosjektet da det henger igjen fra 80-tallet * enkel maling på bad. Kanskje bytte ut dusjen bare. Jeg skal gjøre alt selv (med unntak av dusj. Der skal jeg spøre en kompis som er rørlegger) Anonymkode: 921c7...519 Det kommer jo an på størrelsen på huset hva det koster og hvor slitt det er. Men 100 000 koster det nok. Kan fort bli veldig mye arbeid med å male lister. Må gjerne pusse de først for så å male. Ville derfor ha kjøpt nye lister i stedet, med mindre det faktisk bare er til å male de for å få bra resultat. Ville da ha brukt en maling med glans i som tåler litt. Til vegger har jeg god erfaring med Duro Easy Cover 1x10 hvis veggene er stygge for å unngå å sparkle hele vegger. Koster 50 kr pr kvm vegg. Ville gått for et gulv til 300 kr pr kvm og oppover. Billigste gulv er vanskeligere å legge, tåler mindre og er ikke så godt å gå på. Aller billigste malingen er som regel best å unngå men Clas Ohlson, Jula, Rusta, har gjerne noen egne merker som er ganske ok. Det samme gjelder Byggmax.
AnonymBruker Skrevet 25. april 2024 #7 Skrevet 25. april 2024 Har pusset litt opp og gjorde det selv. Bytte av gulv 70 kvm - 30 000 kr akustikkpanel - 15000 Fliser til ovn vegg - 10000 Maling og utstyr - 5000 Anonymkode: 9b16e...9bf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå