Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi er invitert i bryllup i juli, det er til mannens kusine. Vi har et godt forhold og god tone. Termin er to uker etter bryllupet og jeg er førstegangs gravid. Siden bryllupet er i samme by dom vi bor i, så ga vi beskjed om at vi kommer. Formen min har vært helt topp hele svangerskapet og jeg ser derfor ingen annen grunn enn fødsel, til å ikke dra. Fikk til svar at det var bedre å regne med at vi ikke kom, siden det var lite sannsynlig at vi gjorde det. Sa da at vi kommer i bryllupet, med mindre jeg er i fødsel samme dag som bryllupet står. Brudeparet mener det koster for mye penger å ta oss med i beregningen, men vi mener det er lite sannsynlig at jeg vil føde akkurat den dagen, to uker før termin. 

Vi fikk beskjed om at de regner med vi ikke kommer, men at vi kunne gi endelig beskjed noen få uker i forkant. Det vil jo være helt umulig å si 100% sikkert at vi kommer eller ikke, før selve dagen er der? Tenker det blir dumt om vi dukker opp, og det verken er mat eller plasser til oss der. Må være lettere å regne med oss og heller la våre plasser stå tomme på selve dagen. 

Synes hele settingen er rar og vil gjerne høre andres erfaringer, enten som brud eller som gravid invitert i bryllup. Mannen er enig med meg, men synes det er vanskelig å ta det opp med kusinen sin, etter som de nevner dette med kostnaden det vil være for dem dersom vi ikke kommer. Det er forresten ca 100 inviterte gjester. 

Anonymkode: 9cf46...53f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere er invitert.

Dere svarer ja oh tar det som det kommer. De har invitert dere...de kan ikke bestemme om dere skal burde "holde dere hjemme" siden du kanskje føder snart 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Så utrolig rart. Hvorfor regner de med at dere ikke kommer? Dere er jo invitert og innstilt på å være med. Ekstremt merkelig av vertskapet

Anonymkode: 91bb7...846

• Liker 14
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Oi, så merkelig håndtert fra brudeparets side. Man får følelsen av at det er viktigere å spare noen kroner enn at dere får bli med på feiringen. Det er faktisk mer sannsynlig at dere kan komme enn at dere ikke kan.

Anonymkode: 96d39...34c

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Gravid eller ei, hvem som helst kan få omgangssyke, influensa eller havne i en ulykke dagen før bryllupet, så om man skal tenke sånn…

Synes dere skal regnes med. Det er en hyggelig gest.

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Litt rart, hvorfor har de da invitert dere?

Anonymkode: d1875...228

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville bare sendt en melding. 

«Vi kommer. Vi ser frem til å feire dere.»

Anonymkode: 835b5...98d

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det hadde vært på andre kanten av landet slik at dere måtte reise og overnatte og alt det styret så var det kanskje usannsynlig at en høygravid ville orke å dra, men det er faktisk i samme by?? Om du ikke akkurat blir til kl.2 på natta så er det jo likevel mye feiring du sikkert får med deg. 

Anonymkode: 96d39...34c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dette var veldig rart.

Brudeparet inviterer. Dere takker ja. Brudeparet svarer at de tar det som et nei 🙃

Anonymkode: c51d0...4ca

• Liker 13
  • Nyttig 4
Skrevet

Synes dette var ufint gjort mot dere. Med den holdningen kunne de jo heller latt være å invitere dere. Men det hadde kanskje tatt seg dårlig ut, så da velger de denne ufine løsningen. 

Jeg hadde blitt trassig og møtt opp så lenge formen tillot det. Men må innrømme at jeg kanskje hadde hatt litt problemer med å kose meg sånn skikkelig...

Heldigvis har dere jo noe mye "større" å se frem til med baby på vei.

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for alle svar! Tenkte et øyeblikk at det var jeg som var gravid og hormonell, og kanskje ikke klarte å se det fra dems perspektiv… 

Anonymkode: 9cf46...53f

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Meget spesielt brudepar! Hadde bare svart «Siden dere regner med og antar at vi ikke kommer, så får vi bare takke pent nei til invitasjonen. Forstår ikke hvorfor vi fikk den når dere uansett ikke regner med oss, men det får så være. Ønsker dere en fantastisk dag og feiring, med mange gode minner på den store dagen.»

Anonymkode: 8c1b3...6b2

• Liker 10
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville faktisk svart at det da koster akkurat like mye for dem om dere kommer eller ikke, på samme måte som at de såklart får gave av dere uansett om dere får møtt opp eller ei. 

Når det er sagt regnes jo tre uker før som "til termin", så det er ikke uvanlig hvis du føder i uken før eller samme dag som bryllupet. I tillegg kan det være formen din blir dårlig så kort tid før. Så du vet jo faktisk ikke ennå hva du orker, men når de har invitert dere må jo det være opp til deg å se an.

Og de tenker kanskje at det tar fokuset litt bort fra dem at du plutselig kan gå i fødsel under bryllupet? Jeg synes jo ikke det er veldig sympatisk å tenke, men skjønner det litt.

Hadde vært veldig stress om jeg hadde vært i bryllup - min fødsel startet typisk som på film - vannet gikk helt uten forvarsel 2 uker før termin, og jeg var i aktiv fødsel under 1t senere.

Anonymkode: dd4dc...de3

Skrevet

Jeg hadde litt det samme dilemmaet som deg, vi ble invitert i et bryllup og bryllupet var 10 dager før termin (førstegangsgravid som deg), og vi svarte "ja, vi kommer gjerne men blir ikke like lenge som alle andre. Vi blir så lenge formen tillater det". Verken jeg eller mannen tenkte på å takke nei, så klart du KAN føde før og nei, du må ikke være like lenge som alle andre eller danse like mye eller danse i det hele tatt som andre, du ser formen an ;) Vi fikk litt det samme svaret som deg men vi diskuterte det og de mente det vel. 

Snakk med dem, syns de er litt spesielle som kun tenker på penger, du kjenner kroppen din bedre enn noen andre, du kan ikke si nå at du klarer å komme, for alt vi vet så kan bekkenet være ut å sykle en laaaang tur 😅 

Gi en klar beskjed om at dere kommer så lenge formen tillater det :D 

Skrevet

Vi takket nei til et bryllup som er 3 uker før termin da erfaring fra forrige graviditet var at selv om jeg jobbet 100% frem til permisjon da så var jeg sliten på slutten av graviditeten, og siden vi kan risikere at fødsel starter, så var det bedre å takke nei og spare brudeparet de pengene. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønnet jo brudeparet på en måte. 
Sannsynligheten for at du ikke orker er jo ganske så stor, og da blir det noen tusenlapper å spare for dem..

Anonymkode: 79107...b1a

Skrevet

Smålig oppførsel av kusinen. Har de hatt råd til å be 100 gjester må de kunne ta høyde for kostnaden ved at dere evt. uteblir. Hun visste vel at du var gravid, om det er et så stort problem burde de jo ikke invitert dere. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ansett meg som av-invitert når brudeparet sier at de ikke vil regne med at dere kommer.

Jeg synes dere skal sende en melding med det #12 foreslo over her.

Jeg hadde nok også vurdert om jeg ville gi noen gave...

Anonymkode: f0d59...73a

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Du kommer jo statistisk sett til å gå en ukes tid over termin, jeg ville sagt ja og sagt at dere kommer. 

Anonymkode: 6db0b...501

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg skjønnet jo brudeparet på en måte. 
Sannsynligheten for at du ikke orker er jo ganske så stor, og da blir det noen tusenlapper å spare for dem..

Anonymkode: 79107...b1a

Hvorfor er det så sannsynlig?

Med første gikk jeg lange turer til og med 13 dager over termin. Hadde ikke hatt noe problem med å delta på bryllup 14 dager før termin. Ikke alle er ødelagte i tiden før, faktisk tvert imot. Tror bare det høres slik ut siden de som har vondt skriker høyre enn de som ikke hard et.

Anonymkode: b9b47...7a5

• Liker 8
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...