Gå til innhold

Mannen kastet alt påskegodtet uten at jeg visste det

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi havnet i en krangel i går, fordi jeg tok en pose med sjokolader og delte den med min mor og våre felles barn uten å spørre han. Han er veldig glad i den sjokoladen, og jeg skjønner at han ble skuffet. Jeg tenkte helt ærlig ikke over det der og da, fordi man bare kan kjøpe nye i butikken. De sjokoladene var ikke "temasjokolader" (f.eks påskesjokolade eller nissemenn eller noe sånt), men man må bestille på nettet for å få dem (typ Oda-ish). 

Greia er at jeg hadde kjøpt inn den sjokoladen, ikke han. Så det "tilfeldig" at han er veldig glad i den sjokoladen, for det er jeg og, og barna våre. I går kveld hevet han stemmen og var skikkelig forbanna over at "hans" sjokolade var tom (merk: jeg hadde kjøpt den). 

Jeg gikk inn på soverommet og la meg, orket ikke krangle over en sjokolade. I morges kom jeg ned i stua for å se at all påskepynten er borte. Tenker at han sikkert ryddet det i går. Men alt påskegodtet, i tillegg til det barna hadde igjen i eggene sine, er spor forsvunnet. Også sjokolade som jeg hadde til meg selv som jeg ikke hadde spist opp, er sporløst forsvunnet fra der det lå i stua. 

Jeg har en fornemmelse om at han har kastet det eller gjemt det. I går når vi kranglet, nevnte han også "du har spist så mye godteri, det er viktig at vi er sunne i denne familien"... så jeg har en følelse på at han rett og slett bare har blitt kvitt det.

Hva skal jeg gjøre? Jeg er i utgangspunktet ikke sint over sjokoladen i seg selv, men det er litt pussig at han bare har tatt ned all pynten og kastet alt av godteriet over natta sånn. Vi møttes i dag morges (før jeg oppdaget dette med pynten) og da virket han stille, ikke forbanna, men ikke noe glad heller.

Innspill?

Anonymkode: 286e4...1ab

• Liker 2
  • Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er vel bare å spørre han det. Hvis han har kastet barna sitt som de vet om, så må han erstatte det. 
Så får du nesten bare si til han hva du synes om oppførselen. Ekstremt barnslig å krangle om sjokolade, det er på 3 års nivå. Jeg hadde ikke giddet å forholde meg til det og gitt klar beskjed. 

Anonymkode: 0a08b...dc1

• Liker 28
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Snakker dere ikke sammen?

Anonymkode: d5f7d...768

• Liker 10
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Noe så SMÅLIG. Han unner ikke deg, din mor, eller sine egne barn denne sjokoladen? Er lov å si at «Oi, her var det tomt. Skulle ønske det var litt igjen, jeg synes den sjokoladen er så god» men å bli sint? Han har et problem.. enten med seg selv, eller noe annet du gjør og dette fikk begeret til å renne over. Snakk med han om det. Hvis han er sånn til vanlig hadde jeg blitt bekymret for å være sammen med en egoistisk mann

Anonymkode: 93c88...7a0

• Liker 25
  • Nyttig 2
Skrevet

Når man tenker på alt det grusomme som skjer i verden, så er dette en liten ting, virkelig.

Jeg lurer på om dette har skjedd før. Også lurer jeg på hvorfor du ikke sparte noe sjokolade til ham. Jeg tror ikke det handler så mye om sjokoladen, men at du delte koe han likte uten å tenke på ham

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Spørre hvor han har gjort av det?

• Liker 2
Skrevet

Er dette noe du kjenner igjen i mannen din fra tidligere?

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er vel bare å kjøpe ny? Og be ham slutte å trasse sånn.

Pynten er vel greit nok.

Anonymkode: 2786e...735

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Må slenge til at jeg føler dette er veldig PMS, slik jeg kunne reagert hvis mannen hadde spist opp noe jeg hadde kjøpt til meg selv. Jeg hadde dog sagt unnskyld ganske fort, og skjønt selv at jeg overreagerte kraftig 

Anonymkode: 93c88...7a0

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
mimifin72 skrev (Akkurat nå):

Når man tenker på alt det grusomme som skjer i verden, så er dette en liten ting, virkelig.

Jeg lurer på om dette har skjedd før. Også lurer jeg på hvorfor du ikke sparte noe sjokolade til ham. Jeg tror ikke det handler så mye om sjokoladen, men at du delte koe han likte uten å tenke på ham

TS HER VIKTIG!!!

Det var IKKE tomt for sjokoladen! Det var fremdeles litt igjen, nok til at han kunne kose seg med mer enn nok! Det var også derfor jeg ikke gadd å krangle på det, fordi det jo var mer igjen?

• Liker 10
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
mimifin72 skrev (3 minutter siden):

Dette er en liten ting uavhengig av hva som skjer i verden. Det er uansett ganske irrelevant hva som skjer ellers i verden da alltid vil være noe som er verre enn alt annet. Så slike argumenter kan man slutte med først som sist.

Anonymkode: 2b32e...3d2

• Liker 7
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet
Mousj skrev (2 minutter siden):

Spørre hvor han har gjort av det?

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er vel bare å spørre han det. Hvis han har kastet barna sitt som de vet om, så må han erstatte det. 
Så får du nesten bare si til han hva du synes om oppførselen. Ekstremt barnslig å krangle om sjokolade, det er på 3 års nivå. Jeg hadde ikke giddet å forholde meg til det og gitt klar beskjed. 

Anonymkode: 0a08b...dc1

Jeg vet bare ikke om jeg gidder å spørre han om det; har sjekket i godteskuffen hvor ALT godteriet ligger - ribbet for alt av sjokolade og godteri som har ligget der fra før. Typ ulike greier som har vedvart. Ingen påskesjokolade å finne noe sted. Sjekket i de fleste skapene på kjøkkenet med mat - ingen sjokolade. Ikke i kjøleskapet heller. 

Jeg har også en fornemmelse på at om han ikke har kastet resten av den "spesielle" sjokoladen jeg delte med mor og barna våre, så har han tatt den med seg på jobb for å dele den med kolleger "siden du gjorde det med moren din" typ. En slags hevn, jeg vet ikke? Den er i alle fall ikke på kjøkkenet!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

TS HER VIKTIG!!!

Det var IKKE tomt for sjokoladen! Det var fremdeles litt igjen, nok til at han kunne kose seg med mer enn nok! Det var også derfor jeg ikke gadd å krangle på det, fordi det jo var mer igjen?

Du skrev i HI at sjokoladen var tom..

Anonymkode: 12405...94f

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg vet bare ikke om jeg gidder å spørre han om det; har sjekket i godteskuffen hvor ALT godteriet ligger - ribbet for alt av sjokolade og godteri som har ligget der fra før. Typ ulike greier som har vedvart. Ingen påskesjokolade å finne noe sted. Sjekket i de fleste skapene på kjøkkenet med mat - ingen sjokolade. Ikke i kjøleskapet heller. 

Jeg har også en fornemmelse på at om han ikke har kastet resten av den "spesielle" sjokoladen jeg delte med mor og barna våre, så har han tatt den med seg på jobb for å dele den med kolleger "siden du gjorde det med moren din" typ. En slags hevn, jeg vet ikke? Den er i alle fall ikke på kjøkkenet!

Men er dette en vanlig oppførsel fra mannen din?

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Er det SÅ vanskelig å spørre om hvor han har gjort av sjokoladen? Har han kastet den, eller tatt den med seg på jobb er det bare å si ok. Få saken ut av verden.

Anonymkode: 1c4ac...68e

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

For en barnslig oppførsel av en mann! 
Det er sjokolade det handler om og ikke livsviktige ting. 
Mannen har et stort problem med at han ikke greier å skille bagateller fra større problem. 
Gi beskjed om at hvis han forsetter sånn så bestiller du terapi og separasjon og  i den rekkefølge om terapien ikke fungerer 

Anonymkode: f7af5...a8d

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du skrev i HI at sjokoladen var tom..

Anonymkode: 12405...94f

Da var det en skrivefeil.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er det SÅ vanskelig å spørre om hvor han har gjort av sjokoladen? Har han kastet den, eller tatt den med seg på jobb er det bare å si ok. Få saken ut av verden.

Anonymkode: 1c4ac...68e

Det sitter litt inne fordi han jo begynte å kommentere på at jeg hadde spist så mye godteri i påsken. Og at jeg ikke burde spist den "spesielle" sjokoladen fordi jeg hadde spist mer enn nok søtsaker.

På en måte føles det litt nedverdigende å mase om hvor han har gjort av sjokoladen 😪 Selv om jeg synes det er dårlig gjort å kaste mat og "avslutte påsken" på egen hånd som han gjorde. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Men hvis han kastet godteriet til barna for å hevke seg på deg så er han jo en skikkelig k*dd.

Anonymkode: 8616a...347

• Liker 17
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...